My Heritage

deep purpose
Reactions:
Viesti:

My Heritage

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

myheritage.jpg
Onko kukaan muu palstalaisista tehnyt DNA-testin?
Mun sukulaisten Top-8 maittain näkyy kuvassa.
Vois sanoo että omilla mailla tässä tallataan.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
angela m
Reactions:

Re: My Heritage

Viesti Kirjoittaja angela m »

Joskus oon tota miettinyt mut sille asteelle on jäänyt, aika hyvin tietää taustat pitkälle asti joten enpä taida testata.

Sinänsä ihan mielenkiintoista kyllä.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Minä en halua myydä DNA:tani firmoille. Tai siis maksaa siitä, että annan sen heille.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
deep purpose
Reactions:
Viesti:

DNA-testi maksoi vain about 50€. Itse en isosti yllättynyt että geenit on suurinosa pohjois-euroopasta. Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Deedee
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deedee »

Onko tuosta testistä poistettu venäläiset vai onko pelkkää sattumaa ettei sinulla ole suvussa heitä?
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Deedee kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:14 Onko tuosta testistä poistettu venäläiset vai onko pelkkää sattumaa ettei sinulla ole suvussa heitä?
Heitä oli ehkä 75, muttei sen enempää. Top-20 heitä ei ollut.
MooM
Reactions:

deep purpose kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:18
Deedee kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:14 Onko tuosta testistä poistettu venäläiset vai onko pelkkää sattumaa ettei sinulla ole suvussa heitä?
Jos nuo luvut ovat suoraan henkilöitä, jotka mätsäävät, ne tietenkin kuvastavat myös sitä, miten moni ko. maassa on MyHeritage-palveluun liittynyt. Siksi USA tulee varmasti monelle isolla painolla, koska sieltä nyt vaan on paljon porukkaa tietokannassa ja monella eurooppalaiset sukujuuret. Venäjällä tuskin on yhtä paljon ihmisiä, joilla on halua ja varaa teettää testi. Eikä tietysti siellä ihmisiäkään ole niin paljon. Pikkumaiden osumat jäävät absoluuttisia lukuja katsoen pieneksi samasta syystä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
deep purpose
Reactions:
Viesti:

MooM kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:23
deep purpose kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:18
Jos nuo luvut ovat suoraan henkilöitä, jotka mätsäävät, ne tietenkin kuvastavat myös sitä, miten moni ko. maassa on MyHeritage-palveluun liittynyt. Siksi USA tulee varmasti monelle isolla painolla, koska sieltä nyt vaan on paljon porukkaa tietokannassa ja monella eurooppalaiset sukujuuret. Venäjällä tuskin on yhtä paljon ihmisiä, joilla on halua ja varaa teettää testi. Eikä tietysti siellä ihmisiäkään ole niin paljon. Pikkumaiden osumat jäävät absoluuttisia lukuja katsoen pieneksi samasta syystä.
myheritage2.jpg
Mun geenit ovat pääasiallisesti näitä. Vaikka sukulaisia on Suomessa vähintään yli 10 000, niin geenit tulee eniten Baltiasta.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:31
deep purpose kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:06 Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Miksi minusta, jos DNA-testistä voi saada suoraan vastaukseksi yksityishenkilöiden nimiä joille on sukua, siinä on jonkinlainen yksityisyydensuojaa rikkova klangi.

Vai tuliko tämä yhteys selville perästä jonkun vapaaehtoisuuteen perustuvan sukututkimuspalvelun kautta? Eikä suoraan tuosta testistä?
Mutsi on ottanut sukulaisista selvää myös muuta kautta. Hän sai sitten asian tietää.
MooM
Reactions:

deep purpose kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:06 Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Miksi minusta, jos DNA-testistä voi saada suoraan vastaukseksi yksityishenkilöiden nimiä joille on sukua, siinä on jonkinlainen yksityisyydensuojaa rikkova klangi.

Vai tuliko tämä yhteys selville perästä jonkun vapaaehtoisuuteen perustuvan sukututkimuspalvelun kautta? Eikä suoraan tuosta testistä?
Mulla on käsitys, että tuossa palvelussa nimenomaan löytää sukulaisia, etäisiä ja läheisiä. Jotkut ovat löytäneet jopa sisaruksia, joista ei ole ollut tietoa aiemmin. Sinne kirjaudutaan myös nimenomaan sen vuoksi.

Sitä en tiedä, onko tuolla joku täppä, jolla voi valita näkyvyyden. Mutta jos tuo ominaisuus on selvästi ilmaistu ja osallistuminen on vapaaehtoista, ei homma loukkaa mitään yksityisyyttä. Varsinainen DNA-data tietenkin pitää säilyttää asiallisesti, mutta henkilötietojen säilytyksestä on selkeä lainsäädäntö niin EU:ssa kuin USA:ssa..
D. Gabaldon
Cinnamon
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Cinnamon »

Oommyö tehny. Isä sukuineen nääsvillestä ja äidin isä keskieuroopasta. Piti kutinsa.
Stalker
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stalker »

MooM kirjoitti: 02 Joulu 2024, 10:45

Mulla on käsitys, että tuossa palvelussa nimenomaan löytää sukulaisia, etäisiä ja läheisiä. Jotkut ovat löytäneet jopa sisaruksia, joista ei ole ollut tietoa aiemmin. Sinne kirjaudutaan myös nimenomaan sen vuoksi.

Sitä en tiedä, onko tuolla joku täppä, jolla voi valita näkyvyyden. Mutta jos tuo ominaisuus on selvästi ilmaistu ja osallistuminen on vapaaehtoista, ei homma loukkaa mitään yksityisyyttä. Varsinainen DNA-data tietenkin pitää säilyttää asiallisesti, mutta henkilötietojen säilytyksestä on selkeä lainsäädäntö niin EU:ssa kuin USA:ssa..
Joo
https://www.cbc.ca/news/world/dna-from- ... -1.4637726
Stalker
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Sarjahurmaajan jäljille voi päästä yksinhuoltajaäidit vastaavalla tavalla.
Suupe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Suupe »

Jep on tehty. Kaikkea jännää ilmaantunut, mut en nyt tässä ....

Ihan Ok homma. Jos joku tekee businesta mun geeneillä, niin siittä vaan. Terve olen ...
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin