My Heritage
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
My Heritage
Onko kukaan muu palstalaisista tehnyt DNA-testin?
Mun sukulaisten Top-8 maittain näkyy kuvassa.
Vois sanoo että omilla mailla tässä tallataan.
Mun sukulaisten Top-8 maittain näkyy kuvassa.
Vois sanoo että omilla mailla tässä tallataan.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Re: My Heritage
Joskus oon tota miettinyt mut sille asteelle on jäänyt, aika hyvin tietää taustat pitkälle asti joten enpä taida testata.
Sinänsä ihan mielenkiintoista kyllä.
Sinänsä ihan mielenkiintoista kyllä.
Minä en halua myydä DNA:tani firmoille. Tai siis maksaa siitä, että annan sen heille.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
DNA-testi maksoi vain about 50€. Itse en isosti yllättynyt että geenit on suurinosa pohjois-euroopasta. Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Onko tuosta testistä poistettu venäläiset vai onko pelkkää sattumaa ettei sinulla ole suvussa heitä?
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Heitä oli ehkä 75, muttei sen enempää. Top-20 heitä ei ollut.
Jos nuo luvut ovat suoraan henkilöitä, jotka mätsäävät, ne tietenkin kuvastavat myös sitä, miten moni ko. maassa on MyHeritage-palveluun liittynyt. Siksi USA tulee varmasti monelle isolla painolla, koska sieltä nyt vaan on paljon porukkaa tietokannassa ja monella eurooppalaiset sukujuuret. Venäjällä tuskin on yhtä paljon ihmisiä, joilla on halua ja varaa teettää testi. Eikä tietysti siellä ihmisiäkään ole niin paljon. Pikkumaiden osumat jäävät absoluuttisia lukuja katsoen pieneksi samasta syystä.deep purpose kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:18Heitä oli ehkä 75, muttei sen enempää. Top-20 heitä ei ollut.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Mun geenit ovat pääasiallisesti näitä. Vaikka sukulaisia on Suomessa vähintään yli 10 000, niin geenit tulee eniten Baltiasta.MooM kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:23Jos nuo luvut ovat suoraan henkilöitä, jotka mätsäävät, ne tietenkin kuvastavat myös sitä, miten moni ko. maassa on MyHeritage-palveluun liittynyt. Siksi USA tulee varmasti monelle isolla painolla, koska sieltä nyt vaan on paljon porukkaa tietokannassa ja monella eurooppalaiset sukujuuret. Venäjällä tuskin on yhtä paljon ihmisiä, joilla on halua ja varaa teettää testi. Eikä tietysti siellä ihmisiäkään ole niin paljon. Pikkumaiden osumat jäävät absoluuttisia lukuja katsoen pieneksi samasta syystä.deep purpose kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:18Heitä oli ehkä 75, muttei sen enempää. Top-20 heitä ei ollut.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Mutsi on ottanut sukulaisista selvää myös muuta kautta. Hän sai sitten asian tietää.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:31Miksi minusta, jos DNA-testistä voi saada suoraan vastaukseksi yksityishenkilöiden nimiä joille on sukua, siinä on jonkinlainen yksityisyydensuojaa rikkova klangi.deep purpose kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:06 Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Vai tuliko tämä yhteys selville perästä jonkun vapaaehtoisuuteen perustuvan sukututkimuspalvelun kautta? Eikä suoraan tuosta testistä?
Mulla on käsitys, että tuossa palvelussa nimenomaan löytää sukulaisia, etäisiä ja läheisiä. Jotkut ovat löytäneet jopa sisaruksia, joista ei ole ollut tietoa aiemmin. Sinne kirjaudutaan myös nimenomaan sen vuoksi.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:31Miksi minusta, jos DNA-testistä voi saada suoraan vastaukseksi yksityishenkilöiden nimiä joille on sukua, siinä on jonkinlainen yksityisyydensuojaa rikkova klangi.deep purpose kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:06 Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Vai tuliko tämä yhteys selville perästä jonkun vapaaehtoisuuteen perustuvan sukututkimuspalvelun kautta? Eikä suoraan tuosta testistä?
Sitä en tiedä, onko tuolla joku täppä, jolla voi valita näkyvyyden. Mutta jos tuo ominaisuus on selvästi ilmaistu ja osallistuminen on vapaaehtoista, ei homma loukkaa mitään yksityisyyttä. Varsinainen DNA-data tietenkin pitää säilyttää asiallisesti, mutta henkilötietojen säilytyksestä on selkeä lainsäädäntö niin EU:ssa kuin USA:ssa..
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Oommyö tehny. Isä sukuineen nääsvillestä ja äidin isä keskieuroopasta. Piti kutinsa.
JooMooM kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:45Mulla on käsitys, että tuossa palvelussa nimenomaan löytää sukulaisia, etäisiä ja läheisiä. Jotkut ovat löytäneet jopa sisaruksia, joista ei ole ollut tietoa aiemmin. Sinne kirjaudutaan myös nimenomaan sen vuoksi.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:31Miksi minusta, jos DNA-testistä voi saada suoraan vastaukseksi yksityishenkilöiden nimiä joille on sukua, siinä on jonkinlainen yksityisyydensuojaa rikkova klangi.deep purpose kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 10:06 Mutta kovin juttu tässä testissä oli, että Hannu sekä Sami Kapanen ovat mulle sukua.
Sitä en tiedä, onko tuolla joku täppä, jolla voi valita näkyvyyden. Mutta jos tuo ominaisuus on selvästi ilmaistu ja osallistuminen on vapaaehtoista, ei homma loukkaa mitään yksityisyyttä. Varsinainen DNA-data tietenkin pitää säilyttää asiallisesti, mutta henkilötietojen säilytyksestä on selkeä lainsäädäntö niin EU:ssa kuin USA:ssa..
https://www.cbc.ca/news/world/dna-from- ... -1.4637726
Sarjahurmaajan jäljille voi päästä yksinhuoltajaäidit vastaavalla tavalla.
Jep on tehty. Kaikkea jännää ilmaantunut, mut en nyt tässä ....
Ihan Ok homma. Jos joku tekee businesta mun geeneillä, niin siittä vaan. Terve olen ...
Ihan Ok homma. Jos joku tekee businesta mun geeneillä, niin siittä vaan. Terve olen ...