Kunnianloukkaukset palstalla
Re: Kunnianloukkaukset palstalla
Ateistien jumalanpalvelusta olisi kiva päästä joskus seuraamaan. 
Varmaan jotain sellaista kuin tämä video on suhteessa pianon soittamiseen
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Olen eronnut kirkosta jo kymmeniä vuosia sitten, silti olen omasta mielestäni agnostikko. Pidän keskustelua Jumalan olemassa olosta tai olemattomuudesta täysin turhana, koska tieteellä ei voi asiaa perustella kumpaankaan suuntaan.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 17:34Ei kiellä ei.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
Itse en julista mitään. Totean vain että ateismi on lähes aina väärinkäsitetty.
Teismi = jumal usko. Ateismi on sen vastakohta = jumal uskon puute.
Ei siis mikään jumalan kieltäminen eikä jumalaa vastustava ideologia.
Jumala on täysin tervetullut kunhan todisteita ladataan pöytään.
En tiedä, niiden nimenä on "sunday assembly" ja kirkko jossa näitä kemuja järjestetään perustettiin piispojen Sanderson Jones ja Pippa Evans toimesta. Kokoukset ovat usein täynnä musiikkia, inspiroivia puheita, ryhmäaktiviteetteja ja jopa huumoria. Suomessa en ateistien kirkkoon ole törmännyt mutta haluaisin kyllä heidän kirkonmenoihinsa osallistua jos täältä jokin rukoushuone jo löytyy.
Agnostikko on henkilö joka uskoo tai ei usko, mutta ei pidä kantaansa totuutena. Agnostinen ateisti ei siis väitä tietävänsä, ettei jumalia ole, kun taas agnostinen teisti ei väitä tietävänsä, että jumalia on. Gnostinen ateisti ja gnostinen teisti taas pitävät kantaansa totuutena.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
Miksei voisi? Tieteelliset todisteet jumalista niin asia on todisteltu. Ilman todisteita kyse on uskosta tai kärkkäämmin todettuna henkilökohtaisesta harhasta.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:49Olen eronnut kirkosta jo kymmeniä vuosia sitten, silti olen omasta mielestäni agnostikko. Pidän keskustelua Jumalan olemassa olosta tai olemattomuudesta täysin turhana, koska tieteellä ei voi asiaa perustella kumpaankaan suuntaan.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 17:34Ei kiellä ei.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
No kun jumala on salattu ja tämä on koetuspaikka ja blaa, blaa, blaa...Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:57Miksei voisi? Tieteelliset todisteet jumalista niin asia on todisteltu.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:49Olen eronnut kirkosta jo kymmeniä vuosia sitten, silti olen omasta mielestäni agnostikko. Pidän keskustelua Jumalan olemassa olosta tai olemattomuudesta täysin turhana, koska tieteellä ei voi asiaa perustella kumpaankaan suuntaan.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 17:34Ei kiellä ei.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
Ei pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdallani, että loukkaantuisin ateismista tai ateistien mielipiteistä.MooM kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:18Häh? En tietenkään. Mutta samalla tavalla kuin joku voi julistaa kansantanssien, viikinkisukonnon tai karppauksen autuaaksitekevyyttä, julistamiseen taipuvainen ateisti voi rasittavuuteen asti julistaa ateismin ilosanomaa.
No kiva juttu. Niinhän normaalit ihmiset yleensä käyttäytyy.Itse en julista mitään. Totean vain että ateismi on lähes aina väärinkäsitetty.
Uskovaisille ateismi on tietysti suora loukkaus omaa identiteettiä ja myös sitä kaikkivaltiasta jumalaa/jumalia vastaan. Ateistille uskovaisuus on vain höpsöyttä (ellei se sitten aiheuta ikäviä seurauksia tai vaatimuksia sivullisille). Siinä mielessä tilanne ei ole symmetrinen.
Tuskin Jumalakaan siitä loukkaantuu.
Uskoontulo on kuitenkin loppujen lopuksi henkilökohtainen ratkaisu.
Minä kunnioitan jokaisen ihmisen omia ratkaisuja elämänsä suhteen.
https://www.sundayassembly.org/
Niiden kirkko on rekisteröitynyt vissiin Jenkeissä "Sunday Assembly in America, Inc. is a registered 501(c)(3) non-profit organization (EIN: 46-3545619)" ja kirkkoja näkyy olevan ympäri maailmaa.
Ei ateismi ole kannanotto ihmisen kykyihin eikä kannanotto tieteeseen, eikä myöskään kannanotto kommunismiin.
Pelkästään näkemys jumalan olemassaolosta.
https://www.gotquestions.org/suomi/agnostismi.htmlID10T kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:55Agnostikko on henkilö joka uskoo tai ei usko, mutta ei pidä kantaansa totuutena. Agnostinen ateisti ei siis väitä tietävänsä, ettei jumalia ole, kun taas agnostinen teisti ei väitä tietävänsä, että jumalia on. Gnostinen ateisti ja gnostinen teisti taas pitävät kantaansa totuutena.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
Tuo on puolueellinen näkemys. Tässä toinen.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 19:55https://www.gotquestions.org/suomi/agnostismi.htmlID10T kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:55Agnostikko on henkilö joka uskoo tai ei usko, mutta ei pidä kantaansa totuutena. Agnostinen ateisti ei siis väitä tietävänsä, ettei jumalia ole, kun taas agnostinen teisti ei väitä tietävänsä, että jumalia on. Gnostinen ateisti ja gnostinen teisti taas pitävät kantaansa totuutena.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
wikipedia kirjoitti:Agnostisismi tai agnostismi (kreik. α- a-, ei + γνώσις gnōsis, tieto) on käsitys, jonka mukaan olemassaoloa koskevien väitteiden – erityisesti Jumalan tai yliluonnollisen olemassaoloa koskevien – totuusarvoa ei tiedetä tai ei voida tietää. Termin loi Thomas Henry Huxley vuonna 1869. Agnostisismi ei tarkoita välttämättä uskonnottomuutta. Vaikka agnostikko kieltää esimerkiksi kristillisen jumalan olemassaoloa koskevan tiedon olemassaolon, agnostikko ei välttämättä ole ateisti eli hän saattaa silti uskoa Jumalaan.
Mielestäni tuo viimeinen lause on vähintäänkin omituinen.ID10T kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 20:01Tuo on puolueellinen näkemys. Tässä toinen.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 19:55https://www.gotquestions.org/suomi/agnostismi.htmlID10T kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 18:55Agnostikko on henkilö joka uskoo tai ei usko, mutta ei pidä kantaansa totuutena. Agnostinen ateisti ei siis väitä tietävänsä, ettei jumalia ole, kun taas agnostinen teisti ei väitä tietävänsä, että jumalia on. Gnostinen ateisti ja gnostinen teisti taas pitävät kantaansa totuutena.Deedee kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 16:25Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei myönnä, eikä kiellä.Cinnamon kirjoitti: ↑03 Joulu 2024, 14:14En nyt viekäkään ihan ymmärrä. En siis yritä ärsyttää, mutta sanotko ateismia totuuden julistamiseksi? Miksei voi teoriassa olla totuutta jumalista?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
wikipedia kirjoitti:Agnostisismi tai agnostismi (kreik. α- a-, ei + γνώσις gnōsis, tieto) on käsitys, jonka mukaan olemassaoloa koskevien väitteiden – erityisesti Jumalan tai yliluonnollisen olemassaoloa koskevien – totuusarvoa ei tiedetä tai ei voida tietää. Termin loi Thomas Henry Huxley vuonna 1869. Agnostisismi ei tarkoita välttämättä uskonnottomuutta. Vaikka agnostikko kieltää esimerkiksi kristillisen jumalan olemassaoloa koskevan tiedon olemassaolon, agnostikko ei välttämättä ole ateisti eli hän saattaa silti uskoa Jumalaan.
Iltaa
On.
Tiede, sen menneisyys, kehitys sekä tulevaisuus on silloin ateistisesta ihmisestä vain ihmisen omaa ansiota korottaen ihmisen korkeimmaksi olennoksi, mutta jättää tietoisesti sanomatta myös sen että tieteelliset faktat eivät välitä ihmisten poliittisista kannoista mitään.