Torjutko Jeesuksen?

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
KultaKikkare
Reactions:

Re: Torjutko Jeesuksen?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:01 No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ?
En, olisin ollut parempaa mielenterveyshoitoa vaativassa mielenosoituksessa joka järjestettiin Golgatan juurella.
Be stronger than your excuses
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

Wisti kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:47 Minä olisin ajatuksiltani varovaisena pistänyt valtion (ainakin kuvittelemani) edun ykköseksi ja torjunut kapinallisen saarnamiehen.
Jos konservatiivisuuteen taipuvilla virkamiehillä olisi tuohon aikaan ollut tapana naatiskella ristiinnaulitsemisen tapaisista kansanhuveista, olisin halunnut monta ruumista minäkin.
:) Entäs vasemmistolaisuuteen ja sosialismiin taipuvaisilla virkamiehillä ?
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:01
KultaKikkare kirjoitti: 17 Joulu 2024, 13:09 Jos meinaa käydä käsiksi niin ainakin yritän torjua, mut jos on maineensa veroinen niin ei varmaan onnistu. Ei ole vielä tullut vastaan. 8-)

Ihmisten 'Jeesustelun' torjun yleensä passiivisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos menetelmällä.

No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ? Ei ole vinoilua ja en väitä että olisit, kunhan kysyn.

Mahdollisimman kivaa Joulua viikon päähän joka tapauksessa :) :) :)

https://live.staticflickr.com/65535/508 ... bc1a02.jpg
Tavat ja mielet on aikaan sidottuja.

Olihan Saul Tarsolainen, joka myöhemmin kääntyi itsekin kristityksi ja tuli tunnetuksi apostoli Paavalina, hyväksymässä Stefanoksen (Pyhä Tapani)
kuoliaaksi kivittämistä, kun tämä oli pitämässään puheessa kertonut profeettojen ja samoin Jeesuksen olleen vainon kohteina.

Olisitko ollut mukana kivittämässä, jonka apostoli Paavali oli hyväksynyt.

Hyvää kolmen viikon joulun aikaa, Tuomaan päivästä Nuutin päivään.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 15:00
Wisti kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:47 Minä olisin ajatuksiltani varovaisena pistänyt valtion (ainakin kuvittelemani) edun ykköseksi ja torjunut kapinallisen saarnamiehen.
Jos konservatiivisuuteen taipuvilla virkamiehillä olisi tuohon aikaan ollut tapana naatiskella ristiinnaulitsemisen tapaisista kansanhuveista, olisin halunnut monta ruumista minäkin.
Pidän itseäni vasemmistolaisena, mutta ajatukseni matavat yleensä kovin sovinnaisia latuja. Vaikea minun on kuvitella, että olisin kahden tuhannen vuoden takaisessa Palestiinassa joku ajattelun jättiläinen ollut, kun en sitä ole täälläkään.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Tauko kirjoitti: 17 Joulu 2024, 15:09
KultaKikkare kirjoitti: 17 Joulu 2024, 13:09 Jos meinaa käydä käsiksi niin ainakin yritän torjua, mut jos on maineensa veroinen niin ei varmaan onnistu. Ei ole vielä tullut vastaan. 8-)

Ihmisten 'Jeesustelun' torjun yleensä passiivisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos menetelmällä.

No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ? Ei ole vinoilua ja en väitä että olisit, kunhan kysyn.

Olihan Saul Tarsolainen, joka myöhemmin kääntyi itsekin kristityksi ja tuli tunnetuksi apostoli Paavalina, hyväksymässä Stefanoksen (Pyhä Tapani)
kuoliaaksi kivittämistä, kun tämä oli pitämässään puheessa kertonut profeettojen ja samoin Jeesuksen olleen vainon kohteina.

Jutustasi tuli mieleen Aarre Simonen, Paasion hallituksen oikeusministeri. TV:n vaalikeskustelussa häntä hiillosti SMPn Eino Poutiainen. Simonen oli valtakunnanoikeudessa tuomittu, joten ei ihan itsestään selvä valinta oikeusministeriksi, pakko tänä päivänä myöntää. Simonen oli leikkaavasta älystään tunnettu ja totesi Einolle lakonisesti: Silloin olin Saulus. Nyt olen Paulus.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

Tervehdys
En olisi. Samaa kysyin jo vuosia sitten vihervasuri/suvakeilta olisitteko itse avustamassa naisten kivityksessä tai vain hyväksyneet kaiken hiljaisesti jossain lähi-idässä nykyaikana, vai asettuneet ajan tapoja vastaan sikäli mikäli niitä voi pitää aikaan sidottuina tapoina tai ehkä samalla ns. "vieraaseen kulttuuriin sidottuina erityispiirteinä"?
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

Wisti kirjoitti: 17 Joulu 2024, 15:14
Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 15:00
Pidän itseäni vasemmistolaisena, mutta ajatukseni matavat yleensä kovin sovinnaisia latuja. Vaikea minun on kuvitella, että olisin kahden tuhannen vuoden takaisessa Palestiinassa joku ajattelun jättiläinen ollut, kun en sitä ole täälläkään.

Hyvä vastaus.
Ei kertonut liian ylpeästä luonteesta joka viittaa peukulla kaikille muille, että ala mennä siitä saarnaamasta......
Suomessakin on ollut hyviä vasemmistopoliitikkoja.
Kun autan jotakuta tarvitsevaa, yritän unohtaa heidän poliittisen kantansa ja ajattelen että tiesi saattaa olla kivinen.
En toki toivo sitä, enkä tarkoita sinua.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

Wisti kirjoitti: 17 Joulu 2024, 17:22

Jutustasi tuli mieleen Aarre Simonen, Paasion hallituksen oikeusministeri. TV:n vaalikeskustelussa häntä hiillosti SMPn Eino Poutiainen. Simonen oli valtakunnanoikeudessa tuomittu, joten ei ihan itsestään selvä valinta oikeusministeriksi, pakko tänä päivänä myöntää. Simonen oli leikkaavasta älystään tunnettu ja totesi Einolle lakonisesti: Silloin olin Saulus. Nyt olen Paulus.

Myönnän häpeäkseni tietäväni henkilön nimeltä, mutta tiedän hyvin vähän hänen elämästään ja teoistaan kokonaisuutena.
Mietin mitä sanoisin sortumatta tavanomaisuuksiin jonkin poliitikon elämästä ja huomaan sen vaihtoehdon olevan lähes väistämätöntä.
Aallonharjat, suosion huiput, laskut vaikuttavat ihmisen psyykeeseen ja oma minä voi kasvaa liikaa tai päinvastoin, jolloin ei olla tyytyväisiä juuri koskaan omaan työhön tai vaihtoehtoisesti muiden työhön.
Onneksi suurin osa on jostain siltä väliltä.
Tiedän, puutteellinen huono vastaus.
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Kyllä itse olen tietyllä tavoin kulttuurikristitty. Arvostan oppeja, pidän arvoja rakentevina ja seuraamisen arvoisina. Mutta henkilökohtaisesti silti agnostinen, kun sen oikein tiedä. Kristinuskoa arvostan toki länsimaalaisen kulttuurin yhtenä tukijalkana.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Mental
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Mental »

Jos Hän itse tulee palastusta tarjoomaan, niin en varmaan torju. Vaan eipä ole näkynyt. Jeesusta mukamas edustavia höyrypäitä olen torjunut, sen minkä niitä on ollut tarjolla.
Toki jos Jesse ihan itse ilmaantuisi, niin ensimmäisenä kyllä tarkistaisin sittenkin lääkitykseni, kaveri kun on satuolento, siis ainakin tässä Kristusolemuksessaan.
Lyde19
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Mikä on Jeesuksen funktio nykyisen hallituksen toimiessa saatanan roolissa?
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

AVH kirjoitti: 16 Joulu 2024, 19:29 En tunne miestä sanoi Ketola Jeesuksesta. :P
Itsenikin kohdalla pitää täysi paikkansa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:01 No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ? Ei ole vinoilua ja en väitä että olisit, kunhan kysyn.
En, sillä perusteella, että en ole sosiaalinen väkijoukkoihin hakeutuva ja joukkojen voimaa ihaileva tyyppi. Olisin kyllä voinu jupista itsekseni tai kavereille, että mikseivät viranomaiset laita kuriin temppelissä riehuvaa omilla aivoilla ajattelijaa.
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 18 Joulu 2024, 07:15
Koo kirjoitti: 17 Joulu 2024, 14:01 No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ? Ei ole vinoilua ja en väitä että olisit, kunhan kysyn.
En, sillä perusteella, että en ole sosiaalinen väkijoukkoihin hakeutuva ja joukkojen voimaa ihaileva tyyppi. Olisin kyllä voinu jupista itsekseni tai kavereille, että mikseivät viranomaiset laita kuriin temppelissä riehuvaa omilla aivoilla ajattelijaa.
Näihän sinä teet täälläkin. :lol:
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Lyde19 kirjoitti: 18 Joulu 2024, 01:30 Mikä on Jeesuksen funktio nykyisen hallituksen toimiessa saatanan roolissa?
Sinäkö määrittelet että perkeleen väreihin pukeutuvat poliitikot eivät ole saatanasta ? :shock:
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin