En mä huuda, mä en myöskään heittele esineitä tai lyö.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 06:54Kertoo sinusta enemmän kuin huutamisesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
Ja kysyisin sitä ennemmon puolisolta. Muutenkaan ei kait siihen lupaa tarvita, kunhan ymmärtää olla lyömättä.
Saako puolisolle huutaa? - kysely
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Re: Saako puolisolle huutaa? - kysely
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Mutta sulla on käsitys siitä että huutaminen johtaa väkivaltaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:17En mä huuda, mä en myöskään heittele esineitä tai lyö.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 06:54Kertoo sinusta enemmän kuin huutamisesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
Ja kysyisin sitä ennemmon puolisolta. Muutenkaan ei kait siihen lupaa tarvita, kunhan ymmärtää olla lyömättä.
Guild can only exist in a person who can act
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Niin se meni erään eksän kanssa. Se huusi aikansa ja sitten alkoi heittelemään esineitä ja lyömään.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:39Mutta sulla on käsitys siitä että huutaminen johtaa väkivaltaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:17En mä huuda, mä en myöskään heittele esineitä tai lyö.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 06:54Kertoo sinusta enemmän kuin huutamisesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Aivan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:40Niin se meni erään eksän kanssa. Se huusi aikansa ja sitten alkoi heittelemään esineitä ja lyömään.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:39Mutta sulla on käsitys siitä että huutaminen johtaa väkivaltaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 07:17En mä huuda, mä en myöskään heittele esineitä tai lyö.Kohina kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 06:54Kertoo sinusta enemmän kuin huutamisesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
Guild can only exist in a person who can act
Totta kai saa huutaa, jos siltä tuntuu.
Se vaan on tyhmää. Ehkä viisain keino ennen tilanteen eskaloitumista on lähteä ulos kävelemään vaikkapa metsään tai rannalle.
Se vaan on tyhmää. Ehkä viisain keino ennen tilanteen eskaloitumista on lähteä ulos kävelemään vaikkapa metsään tai rannalle.
Yleensä kuuntelu auttaa siihen ettei toisen tarvitse huutaa. Kysymyksen voisi siis kääntää, että pitääkö toista kuunnella riitatilanteessa.
No mikä on sitten huutamista ja mikä keskustelua kovaäänisesti? Kaikkihan riippuu parisuhteesta ja minulla on ollut paha tapa tehdä juuri näin että väistän tilanteen ja lähden ulos rauhoittumaan. Ei toimi meillä, asia jää käsittelemättä ja seurauksena voi olla usean päivän mykkäkoulu ja aina jää jotain hampaankoloon. Pikkuhiljaa olen oppinut että kun jostain tulee riitaa niin parempi on riidellä se alta pois ja sitten mökötetään pari tuntia jonka jälkeen yleensä molemmat pyytävät anteeksi ja sitten on sovintoseksin vuoro. Toimii meillä paljon paremmin. Vaimo oli taas oikeassa.
Jokaisella on tapansa suhtautua erimielisyyksiin ja toimia kuten parhaaksi näkee.Justis kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 11:33No mikä on sitten huutamista ja mikä keskustelua kovaäänisesti? Kaikkihan riippuu parisuhteesta ja minulla on ollut paha tapa tehdä juuri näin että väistän tilanteen ja lähden ulos rauhoittumaan. Ei toimi meillä, asia jää käsittelemättä ja seurauksena voi olla usean päivän mykkäkoulu ja aina jää jotain hampaankoloon. Pikkuhiljaa olen oppinut että kun jostain tulee riitaa niin parempi on riidellä se alta pois ja sitten mökötetään pari tuntia jonka jälkeen yleensä molemmat pyytävät anteeksi ja sitten on sovintoseksin vuoro. Toimii meillä paljon paremmin. Vaimo oli taas oikeassa.
Mielestäni paras tapa on lähteä tilanteesta pois, jos toinen osapuoli jankuttaa samaa mantraa eikä tilanne selviä. Usein riitatilanne ratkeaa, kun on tilaisuus olla poissa ja rauhoittua.
Mutta enhän minä olekaan mikään parisuhdeneuvoja.
Koska kyseessä ovat aina erilaiset parisuhteet niin mitään yleispätevää neuvoa ei ole. Me riitelemme oikeastaan todella harvoin mutta kuten kaikki avioparit riidellään kuitenkin silloin tällöin. Se kuuluu asiaan. Mutta koska kumpikaan ei ole väkivaltainen ja suutumus ilmaistaan korotetulla äänellä ja ovien paiskomisella niin tässä melkein 25 vuoden avioliiton aikana olen oppinut sen että riidat pitää riidellä pois jossain vaiheessa. Mieluummin nopeasti kuin hitaasti.Tuttu kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 11:53Jokaisella on tapansa suhtautua erimielisyyksiin ja toimia kuten parhaaksi näkee.Justis kirjoitti: ↑30 Joulu 2024, 11:33No mikä on sitten huutamista ja mikä keskustelua kovaäänisesti? Kaikkihan riippuu parisuhteesta ja minulla on ollut paha tapa tehdä juuri näin että väistän tilanteen ja lähden ulos rauhoittumaan. Ei toimi meillä, asia jää käsittelemättä ja seurauksena voi olla usean päivän mykkäkoulu ja aina jää jotain hampaankoloon. Pikkuhiljaa olen oppinut että kun jostain tulee riitaa niin parempi on riidellä se alta pois ja sitten mökötetään pari tuntia jonka jälkeen yleensä molemmat pyytävät anteeksi ja sitten on sovintoseksin vuoro. Toimii meillä paljon paremmin. Vaimo oli taas oikeassa.
Mielestäni paras tapa on lähteä tilanteesta pois, jos toinen osapuoli jankuttaa samaa mantraa eikä tilanne selviä. Usein riitatilanne ratkeaa, kun on tilaisuus olla poissa ja rauhoittua.
Mutta enhän minä olekaan mikään parisuhdeneuvoja.![]()
Joskus on tietysti hyvä lähteä rauhoittumaan mutta sitä riitaa kannattaa jatkaa sen jälkeen Ehkä hieman rauhallisimmissa merkeissä. Pääasia on että se riidan aihe käsitellään sitten pois mahdollisimman nopeasti.