Torjutko Jeesuksen?

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Märkäruuti
Reactions:

Re: Torjutko Jeesuksen?

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Jemina kirjoitti: 05 Tammi 2025, 23:25 Seurakunnassani eri tilaisuuksissa käy myös paljon miehiä. Mitkä aivot heillä mielestäsi on?
VV:n jutut voi päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Mielestäni hänen ainoa tarkoituksensa on trollata.
Älykkyys antaa jonkin verran vastustuskykyä uskomuksille, mutta ei estä uskoon hurahtamista. Olen itsekin tuntenut pari oikeasti älykästä kristittyä ja useamman keskivertoa älykkäämmän.
vahva_virtanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja vahva_virtanen »

Jemina kirjoitti: 05 Tammi 2025, 23:25 No kuules, kun minä olen melko tyytyväinen näihin, kuten sanot "tippaleipäaivoihini".
Kyllä tuo tyytyväisyys on aivan yleistä naisten keskuudessa kun he eivät pysty edes kuvittelemaan muunlaisia kuin ikuisessa siekasotkussa kiertäviä asioita joita aina välillä ulostetaan verbaaliakrobatian keinoin.
vahva_virtanen
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 05 Tammi 2025, 23:31 VV:n jutut voi päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Mielestäni hänen ainoa tarkoituksensa on trollata.
Naisella ei ole tuollaista korvasta-sisään-toisesta-ulos-kykyä niinkuin on miehillä.
Naisen aivoihin asiat jäävät kiertämään vuosikausiksi eivätkä ne katoa kierrosta ikinä.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

Neutroni kirjoitti: 05 Tammi 2025, 20:51
Koo kirjoitti: 05 Tammi 2025, 20:42 Koo. Välihuomautus: Jos fyysisiä todisteita olemassaolon puolesta on enemmän kuin todisteita vastaväitteen eli olemattomuuden puolesta, uskon olemassaoloon enemmän.
Ymmärsin sen, että uskot tuollaisia todisteita olevan. Ei minulla ole siihen muuta sanottavaa, kuin että ne todisteet ovat kiistanalaisia, kun kaikki eivät niihin usko. En väittänyt kykeneväni todistamaan sinun uskoa vääräksi, mutta se väittämäsi, että todisteet ovat kiistattomat, on väärä niin kauan kun kaikki eivät usko samoin. Uskonkiistojen aika ei todellakaan ole ohi.

Mutta eikö usko pitäisi Raamatun mukaan olla tunnepohjainen asia eikä fyysisten todisteiden määrällä tai laadulla kilpailua toisin uskovien kanssa?
Ei erimielisyys jossain asiassa automaattisesti tarkoita sinun olleen myös oikeassa.
Olenko väittänyt jossain, että olen oikeassa kaikissa asioissa?

Älä vääristele sanomisiani vai etkö ymmärrä ?
Ihmisillä voi olla samaan aikaan usko johonkin asiaan ja tieto. Ts. vain usko. Tai vain tieto. Tai kumpikin.
Jos kiistanalaisen henkilön olemassaolon puolesta on fyysisiä todisteita enemmän kuin todisteita sen puolesta ettei henkilöä ole ollut olemassa koskaan fyysisenä historiallisena henkilönä, joka on elänyt joskus lähi-idässä, moni ihminen uskoo silloin henkilön olleen olemassa.
Mutta ilmeisesti et tajua ettei tiedonpuute poista ihmisiltä mahdollisuutta uskonvaraiseen mielipiteeseen.

Et ole väittänyt olevasi oikeassa kaikissa asioissa, mutta minä sanoinkin siksi jos haluat väittää jossain.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 05 Tammi 2025, 20:56
Koo kirjoitti: 05 Tammi 2025, 20:18 Minulla on enemmän todisteita hänen fyysisen olemassaolonsa puolesta kun sinulla hänen olemassa olemattomuuden puolesta
Ei olematonta voi eikä tarvitse todistaa olemattomaksi. Olematon on olematon muutenkin.

Jonkin asian fyysisestä olemattomuudesta tulee väite silloin, jos joku esittää väitteen saman asian fyysisen olemassaolon puolesta ja varsinkin jos hänellä on enemmän todisteita sen olemassaolon puolesta.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 05 Tammi 2025, 23:33
Jemina kirjoitti: 05 Tammi 2025, 23:25 No kuules, kun minä olen melko tyytyväinen näihin, kuten sanot "tippaleipäaivoihini".
Kyllä tuo tyytyväisyys on aivan yleistä naisten keskuudessa kun he eivät pysty edes kuvittelemaan muunlaisia kuin ikuisessa siekasotkussa kiertäviä asioita joita aina välillä ulostetaan verbaaliakrobatian keinoin.
Jemina ei kärsi viestiensä perusteella liiasta itsetyytyväisyydestä.
Ethän yleistä kaikkia naisia.
vahva_virtanen
Reactions:

Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:19 Jonkin asian fyysisestä olemattomuudesta tulee väite silloin, jos joku esittää väitteen saman asian fyysisen olemassaolon puolesta ja varsinkin jos hänellä on enemmän todisteita sen olemassaolon puolesta.
Jankuta sama tarina vielä pari kertaa lisää niin ehkä sinulle tulee parempi mieli.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:28
Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:19 Jonkin asian fyysisestä olemattomuudesta tulee väite silloin, jos joku esittää väitteen saman asian fyysisen olemassaolon puolesta ja varsinkin jos hänellä on enemmän todisteita sen olemassaolon puolesta.
Jankuta sama tarina vielä pari kertaa lisää niin ehkä sinulle tulee parempi mieli.
Totuus on asia, josta kaikki eivät tykkää syystä tai toisesta.
Olet ollut vapaa, olet vapaa ja tulet olemaan vapaa uskomaan tai kieltämään ilman minun osallistumista mihinkään.
Mitä mieleen tulee, voisi viettää aikansa joskus mukavamminkin.
Mutta hyvää yötä ja tervetuloa uuteen päivään :)
vahva_virtanen
Reactions:

Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:35 tulet olemaan vapaa uskomaan tai kieltämään ilman minun osallistumista mihinkään
Spämmää isää paskaa palstalle aivan vapaasti . Toivottavasti serverin kovalevyllä riittää tilaa.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:49
Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 00:35 tulet olemaan vapaa uskomaan tai kieltämään ilman minun osallistumista mihinkään
Spämmää isää paskaa palstalle aivan vapaasti . Toivottavasti serverin kovalevyllä riittää tilaa.
Valehtelinko?
vahva_virtanen
Reactions:

Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 01:09Valehtelinko?
Huuhaan säveltäminen ei ole valehtelemista. Se on pelkkää huuhaan säveltämistä.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 01:13
Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 01:09Valehtelinko?
Huuhaan säveltäminen ei ole valehtelemista. Se on pelkkää huuhaan säveltämistä.
Mutta huuhaa tiedepalstalla on valehtelemista.
vahva_virtanen
Reactions:

Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 01:27 Mutta huuhaa tiedepalstalla on valehtelemista.
On oleassa huuhaa-tieteitä joitka nimenomaan ovat huuhaata. Teologiat ja astrologia ovat hyviä esimerkkejä tuollaisista.
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 03:48
Koo kirjoitti: 06 Tammi 2025, 01:27 Mutta huuhaa tiedepalstalla on valehtelemista.
On oleassa huuhaa-tieteitä joitka nimenomaan ovat huuhaata. Teologiat ja astrologia ovat hyviä esimerkkejä tuollaisista.
Astrologiaan ei kantaa.....vielä.
Teologia ei ole huuhaata se on akateeminen oppiaine joka tutkii kohdettaan tieteen keinoin.
Rere
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Rere »

Nuorena ns "IT-asiantuntijana" olin asiakastilanteessa hyvän neuvon tarpeessa joten soitin Jesukselle ja hän antoikin minulle hyvät neuvot joilla ongelma ratkesi. Jesus vaikutti silloin yhdessä Montpellierissä Välimeren rannalla sijatsevassa yhtiömme teknisessä tukikeskuksessa. Missä lienee nykyisin?
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin