Hyvä kysymys, jota pohdin usein itsekin, vaikka uskovainen olenkin. Minä voisin kertoa oman näkemykseni ihmisten pahuudesta ja yleensäkin pahuuden olemuksesta, mutta olen lähdössä päiväkahville ja kirjoitan tällä kertaa vain lyhyesti sen, mitä Raamattu sanoo: Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: Jumala muistaa meidät tomuksi. (Psalmi 103:14)Tonttu kirjoitti: ↑06 Tammi 2025, 13:49Mietipä jemina jos jumala olisi oikeasti olemassa ja olisi kaikkivaltias niin miksi hän sallisi kaiken sen pahuuden, mitä ihmiset tekee toisilleen.Jemina kirjoitti: ↑06 Tammi 2025, 13:45 Minun henkilökohtainen uskoni pohjautuu Pyhään Kolminaisuuteen: Isä Jumala, Poika Jeesus ja Pyhä Henki.
Vaikein asia kristillisessä kolminaisuuden käsitteessä on se, ettei sitä voi tyhjentävästi selittää. Jumalan kolminaisuus on käsite, jota ihmisen on mahdoton ymmärtää täysin, selittämisestä puhumattakaan. Jumala on äärettömän paljon suurempi kuin me, sen vuoksi meidän ei pitäisi odottaakaan, että pystyisimme ymmärtämään häntä täydellisesti. Raamattu opettaa, että Isä on Jumala, Jeesus on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Raamattu opettaa myös, että on olemassa vain yksi Jumala. Vaikka voimme ymmärtää joitakin asioita kolminaisuuden eri persoonien välisistä suhteista, pohjimmiltaan ihmismieli ei voi sitä käsittää. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, ettei kolminaisuus ole totta ja Raamatun opetukseen perustuvaa.
https://www.gotquestions.org/Suomi/Raam ... isuus.html
Pyhä Henki toimii todistajana minun sielulleni ja sydämelleni Jumalan ja Jeesuksen olemassaolosta.
Tiedän kyllä sen, että se on liian vaikeaa käsitettäväksi järjellä ja viisaudella, sekä konkreettisesti.
Mutta - niinkuin Raamattu sanookin: "Autuaita ovat yksinkertaiset."
Ja minä olen mielelläni "yksinkertainen" näissä uskonasioissa...![]()
Eihän meiltä epätäydellisiltä "tomumajoilta" voikaan kovin paljon vaatia...