Laita linkki biisiin ketjuun että saadaan kuunnella! Mitä tarkoitat lyrikat ulos?Henry Borat kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 21:26Hienosti pysyi annetuissa suuntaviivoista, jopa luonnetta vokalistilla ja soittimissa. Ehkä olisi enemmän voinut olla annettujen esimerkkien mukaisia, mutta ei AI:llä ehkä ole samalla tavalla pääsyä kaikkeen musiikkiin.Purdue kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 19:44Joo, on tuo uskomatonta, että AI:lta syntyy hittikamaa ihan sekunneissa.Henry Borat kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 19:02
Onpa pelottavaa. Tein myös omat kappaleet ja annoin aika yksityiskohtaiset ohjeet soittimia myöten ja muutamassa sekunnissa se teki kaksi kappaletta, joista toinen kävisi varmasti ihan hitistä.
Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan taiteen osalta ja mitä tapahtuu nykyisille kappaleille ja bändeiltä, jos ja kun musiikkia ja elokuvia ym tulee varmasti liukuhihnalta tulevaisuudessa, kun vaan kertoo mitä haluaa
Musiikissa on tapahtunut kaksi vallankumousta tällä vuosituhannella. Kummatkin liittyy tietotekniikkaan.
Ensimmäinen vallankumous on softapohjainen DAW eli studio-ohjelmisto, jonka avulla jokainen harrastajamuusikkokin pystyy tuottamaan omaa musiikkia kotona läppärillä. Tämä on madaltanut rajan ammattimuusikoiden ja harrastaja musiikin tekijöiden välillä.
Nyt on käynnissä toinen vallankumous, kun jokainen umpitollokin pystyy generoimaan hittibiisejä vain sekunneissa. Tämä vallankumous puolestaan madaltaa rajat musiikintekijöiden ja tavallisten musiikin kuluttajien välillä.
Seurauksena näistä vallankumouksista on musiikin ylitarjonta. Äänitemuotoon puettu musiikki menettää arvonsa, kun sitä on tarjolla käytännössä ilmaiseksi joka tuutista. Jos haluaa "suureksi artistiksi" niin se tie siihen kuuluisuuteen käy sitten live-esiintymisten kautta (jos on onnekas).
Noista biisien generoinneista vielä sen verran, että koska kyseessä on text-to-audio generatiivinen tekoäly, niin ainakin tällä hetkellä se tekoäly "tulkitsee" ja tuottaa parempaa matskua jos sille antaa omat lyriikat. Tai näin ainakin itsestä tuntuu.
Saako tuolta lyriikat vielä erikseen jotenkin ulos?
Kissatädin ja tekoälyn yhteistyöbiisejä
Re: Kissatädin ja tekoälyn yhteistyöbiisejä
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kirjastossa näkyi olevan tuo Purduen suosittelema Heikki Salon kirja. Käyn huomenna lainaamassa. 
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Eli siis annoit tekoälyn luoda lyriikat ja haluaisit ne itsellesi?Henry Borat kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 21:26Hienosti pysyi annetuissa suuntaviivoista, jopa luonnetta vokalistilla ja soittimissa. Ehkä olisi enemmän voinut olla annettujen esimerkkien mukaisia, mutta ei AI:llä ehkä ole samalla tavalla pääsyä kaikkeen musiikkiin.Purdue kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 19:44Joo, on tuo uskomatonta, että AI:lta syntyy hittikamaa ihan sekunneissa.Henry Borat kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 19:02
Onpa pelottavaa. Tein myös omat kappaleet ja annoin aika yksityiskohtaiset ohjeet soittimia myöten ja muutamassa sekunnissa se teki kaksi kappaletta, joista toinen kävisi varmasti ihan hitistä.
Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan taiteen osalta ja mitä tapahtuu nykyisille kappaleille ja bändeiltä, jos ja kun musiikkia ja elokuvia ym tulee varmasti liukuhihnalta tulevaisuudessa, kun vaan kertoo mitä haluaa
Musiikissa on tapahtunut kaksi vallankumousta tällä vuosituhannella. Kummatkin liittyy tietotekniikkaan.
Ensimmäinen vallankumous on softapohjainen DAW eli studio-ohjelmisto, jonka avulla jokainen harrastajamuusikkokin pystyy tuottamaan omaa musiikkia kotona läppärillä. Tämä on madaltanut rajan ammattimuusikoiden ja harrastaja musiikin tekijöiden välillä.
Nyt on käynnissä toinen vallankumous, kun jokainen umpitollokin pystyy generoimaan hittibiisejä vain sekunneissa. Tämä vallankumous puolestaan madaltaa rajat musiikintekijöiden ja tavallisten musiikin kuluttajien välillä.
Seurauksena näistä vallankumouksista on musiikin ylitarjonta. Äänitemuotoon puettu musiikki menettää arvonsa, kun sitä on tarjolla käytännössä ilmaiseksi joka tuutista. Jos haluaa "suureksi artistiksi" niin se tie siihen kuuluisuuteen käy sitten live-esiintymisten kautta (jos on onnekas).
Noista biisien generoinneista vielä sen verran, että koska kyseessä on text-to-audio generatiivinen tekoäly, niin ainakin tällä hetkellä se tekoäly "tulkitsee" ja tuottaa parempaa matskua jos sille antaa omat lyriikat. Tai näin ainakin itsestä tuntuu.
Saako tuolta lyriikat vielä erikseen jotenkin ulos?
En tiedä saako niitä muuten ulos, mutta kun menet sen biisin omalle dedikoidulle sivulle, niin siinä on ne biisin lyriikat saatavilla.
Ja toiseksi, niin se tekoäly ei aina tee ihan sellaista jälkeä kuin ajattelit, vaan saattaa tehdä ihan jotain muuta. Tätä varten niitä biisien generointeja kannattaa tehdä useampia, ja laittaa hylätyt versiot suoraan roskakoriin.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Hieno homma!
Mun täytyy saada kertoa, että yksi mun luomista englannin kielisistä tekoäly biiseistä on hyväksytty AI musiikkia soittavaan nettiradioon mukaan soittolistoille! En tuosta mitään rahaa saa eikä se ole tarkoituskaan mulla, mutta mukava että hyvä biisi saa sitten kuulijoita osakseen!
MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Mun täytyy saada kertoa, että yksi mun luomista englannin kielisistä tekoäly biiseistä on hyväksytty AI musiikkia soittavaan nettiradioon mukaan soittolistoille! En tuosta mitään rahaa saa eikä se ole tarkoituskaan mulla, mutta mukava että hyvä biisi saa sitten kuulijoita osakseen!![]()
Tällainen, hieman haikea kappale syntyi sanoistani aamuyöllä. Harjoittelen kovasti tageja jotta saisin vaihtelua kappaleisiin. Tässä kappaleessa on lyhyt intro.
Rannalla
https://suno.com/song/19705674-6eb7-4f1 ... d40de597d5
Rannalla
Joo, siis sä voit kuunnella sen biisin tuolla mun YouTube kanavalla jos siellä käyt.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:23MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Mun täytyy saada kertoa, että yksi mun luomista englannin kielisistä tekoäly biiseistä on hyväksytty AI musiikkia soittavaan nettiradioon mukaan soittolistoille! En tuosta mitään rahaa saa eikä se ole tarkoituskaan mulla, mutta mukava että hyvä biisi saa sitten kuulijoita osakseen!![]()
!! Laita linkki biisiin että mekin tiedetään mikä kappale!
Biisin nimi on: Love Is an Open Road
Tää oli hieno. Sä edistyt niin kovaa tahtia, että tunnet SUNOn tagit ja komennot kohta paremmin kuin minä, kun olen ollut laiska niitä opettelemaan.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:29
Tällainen, hieman haikea kappale syntyi sanoistani aamuyöllä. Harjoittelen kovasti tageja jotta saisin vaihtelua kappaleisiin. Tässä kappaleessa on lyhyt intro.
Rannalla
Sellaista tosta tyylistä, niin jostain ohjeesta luin että pilkkuja ja pisteitä ei tarvitse rivien lopuksi. Mutta jos sulla on tarve käyttää pilkkua rivin sisällä sanojen välissä niin se on ok.
Ja kun teet noita kokeiluja, niin kokeilepa tällaista laittaa siihen genre laatikkoon:
Melodic Hard Rock
Slow tempo Ballad
Female vocals
Piano and Violin
Electric Guitar Riff and Solo
Ja tee useampi generointi ja katso mitä saat aikaiseksi. Toki sulla on oma tyyli ja tykkäät tehdä folkkia, mutta jos haluat välillä kokeilla jotakin muuta niin tuossa on vinkki.
Se voi tehdä tuon yllä olevan perusteella hitaan hard rock biisin taikka herkän piano balladin, koska ohjeet on hiukan ristiriitaiset, mikä oikeastaan on vähän tarkoituskin!
Hieno on! Tykkäsin.Purdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:18Joo, siis sä voit kuunnella sen biisin tuolla mun YouTube kanavalla jos siellä käyt.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:23MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Biisin nimi on: Love Is an Open Road
Minulla on ollut vain ilmaisversio tuosta sunosta mutta nyt tekisi mieli sortua ja ottaa se keskimmäinen juttu. Miten se maksaminen on toiminut? Uskaltaako sinne antaa kortin tiedot?
Kiitos paljon vinkeistä!!!Purdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:28Tää oli hieno. Sä edistyt niin kovaa tahtia, että tunnet SUNOn tagit ja komennot kohta paremmin kuin minä, kun olen ollut laiska niitä opettelemaan.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:29
Rannalla
https://suno.com/song/19705674-6eb7-4f1 ... d40de597d5![]()
Sellaista tosta tyylistä, niin jostain ohjeesta luin että pilkkuja ja pisteitä ei tarvitse rivien lopuksi. Mutta jos sulla on tarve käyttää pilkkua rivin sisällä sanojen välissä niin se on ok.
Ja kun teet noita kokeiluja, niin kokeilepa tällaista laittaa siihen genre laatikkoon:
Melodic Hard Rock
Slow tempo Ballad
Female vocals
Piano and Violin
Electric Guitar Riff and Solo
Ja tee useampi generointi ja katso mitä saat aikaiseksi. Toki sulla on oma tyyli ja tykkäät tehdä folkkia, mutta jos haluat välillä kokeilla jotakin muuta niin tuossa on vinkki.
Se voi tehdä tuon yllä olevan perusteella hitaan hard rock biisin taikka herkän piano balladin, koska ohjeet on hiukan ristiriitaiset, mikä oikeastaan on vähän tarkoituskin!
Kiitos! Mullakin on se keskimmäinen juttu. Mä maksan sitä joka kuukausi erikseen, ja hyvin on toiminut. Kyllä tuo ihan legitiimi firma on.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:31Hieno on! Tykkäsin.Purdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:18Joo, siis sä voit kuunnella sen biisin tuolla mun YouTube kanavalla jos siellä käyt.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:23MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Biisin nimi on: Love Is an Open RoadPitää kuunnella enemmän näitä sun kappaleita, olen vain ollut niin innoissani omista tekeleistäni etten ole ehtinyt
Tänään otan aikaa.
Minulla on ollut vain ilmaisversio tuosta sunosta mutta nyt tekisi mieli sortua ja ottaa se keskimmäinen juttu. Miten se maksaminen on toiminut? Uskaltaako sinne antaa kortin tiedot?
Tuolla 10 dollarin kuukausimaksulla saa 2500 krediittiä eli 500 generointia, ja ne lähettää sulle aina sähköpostitse laskun/kuitin josta selviää mille ajalle (päivämäärät) se lasku sijoittuu, jotta voit todistaa että sulla on ne kaupalliset oikeudet niihin sun generoimiin biiseihin.
Oletko muuten ladannut näitä sun SUNOlla tekemiä biisejä omalle läppärille? SUNOlta saa nää biisit mp3, wav sekä mp4 (video) muodossa. Mä itse latailen näitä omalle läppärille, ja sitten teen niistä soittolistoja joita voi kuunnella kotona.
En ole ladannut. Täytyy opetellaPurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:41Kiitos! Mullakin on se keskimmäinen juttu. Mä maksan sitä joka kuukausi erikseen, ja hyvin on toiminut. Kyllä tuo ihan legitiimi firma on.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:31Hieno on! Tykkäsin.Purdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:18Joo, siis sä voit kuunnella sen biisin tuolla mun YouTube kanavalla jos siellä käyt.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:23MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Biisin nimi on: Love Is an Open RoadPitää kuunnella enemmän näitä sun kappaleita, olen vain ollut niin innoissani omista tekeleistäni etten ole ehtinyt
Tänään otan aikaa.
Tuolla 10 dollarin kuukausimaksulla saa 2500 krediittiä eli 500 generointia, ja ne lähettää sulle aina sähköpostitse laskun/kuitin josta selviää mille ajalle (päivämäärät) se lasku sijoittuu, jotta voit todistaa että sulla on ne kaupalliset oikeudet niihin sun generoimiin biiseihin.
Oletko muuten ladannut näitä sun SUNOlla tekemiä biisejä omalle läppärille? SUNOlta saa nää biisit mp3, wav sekä mp4 (video) muodossa. Mä itse latailen näitä omalle läppärille, ja sitten teen niistä soittolistoja joita voi kuunnella kotona.
Löysin latauspainikkeen. Mitä tuo video lataus tarkoittaa? Audion ymmärrän.
Kyllä. Siinä kun on se biisi listaus, niin on se kohta jossa on "kolme pistettä päällekkäin". Sitä kun klikkaat niin avautuu joukko toimintoja. Downloads kohdasta saat ladattua nämä omalle läppärille.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:44En ole ladannut. Täytyy opetellaPurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:41Kiitos! Mullakin on se keskimmäinen juttu. Mä maksan sitä joka kuukausi erikseen, ja hyvin on toiminut. Kyllä tuo ihan legitiimi firma on.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:31Hieno on! Tykkäsin.Purdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 05:18Joo, siis sä voit kuunnella sen biisin tuolla mun YouTube kanavalla jos siellä käyt.Kissatäti kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 04:23MAHTAVA asia, no nyt !!!! Olen kadePurdue kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 03:42Hieno homma!
Tänään otan aikaa.
Oletko muuten ladannut näitä sun SUNOlla tekemiä biisejä omalle läppärille? SUNOlta saa nää biisit mp3, wav sekä mp4 (video) muodossa. Mä itse latailen näitä omalle läppärille, ja sitten teen niistä soittolistoja joita voi kuunnella kotona.Saako näitä ilmaisiakin ladattua? Täytyy etsiä namiskat.
Niitä toimintoja on myös muitakin ainakin mun maksullisessa versiossa. Voit esim. coveroida omaa biisiäsi ja tehdä siitä uuden version, taikka ihan vaan masteroida biisin uusiksi.
En ole näihinkään ihan kaikkiin ominaisuuksiin tutustunut, mutta omia biisejä olen coveroinut muutaman, ja pyrkinyt saamaan paremman version siitä aikaiseksi, esim. jos sen alkuperäisen version lopussa on ollut jotakin sellaista äänimaailmaa jonka olen halunnut pois.
Se lataa sulle mp4 muotoisen videon, jossa on sen biisin audio ja lyriikat. Noi mun YouTube videot on juurikin SUNOn mp4 tiedostoja joita olen ladannut omalle koneelle.
Ja noita videotiedostoja voi katsella omallakin läppärillä mediasoittimessa.