Juuh mulla on nyt enenmmän tilaa...eli yksityisyyttä.ID10T kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 12:09Eli sinä et itse ole valmis asumaan ahtaasti, mutta suosittelet sitä lämpimästi muille?Tuulispää kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 12:03Nukun 2,5 neliön sängyssä...tossa ok-talossa olisi 45 m2 yhteistiloja jokaisen käytössä.ID10T kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 12:01Asuisitko itse 4 neliön kopperossa? Nyt sinulla taitaa olla hiukan isompi asumus?Tuulispää kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 11:59On jos ei ymmärrä mistä on kysymys vaan tuijottaa vain huonolla mielikuvituksella varustettuna numeroita ja on kaavoihin kangistunut....sanotaanko fossiili eikä ajattele huomista.Susa kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 11:544m² asuntoon on perin vaikea sisällyttää ajanmukaiset varusteet.Tuulispää kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 11:42Olen toista mieltä...olot olisivat paremmat kuin 50%lla nykyään....uudet ajanmukaiset varusteet .ID10T kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 11:04Edelleenkään Suomessa ei kukaan suostu tuollaisissa oloissa asumaan.Tuulispää kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 10:04Nykyäänhän on vain etätöitä...onnistuu hyvin kun jokaisella annetaan 4 neliötä lattia-alaa...mutta asumisessa keskitytään siihen että kun konevoimalla saadaan happea tilojen ei enää tarvi olla suuria...ainakaan nukkumisen aikana...jolloin saadaan sosiaalisessa aumisessa aikaan "koteja" joissa on useimpia ihmisiä/perheitä omissa soluissaan...mutta vessoja ei tarvi olla ihan jokaiselle omaa eikä keittiöitä jolloin saadaan hyvinkin 4 neliötä lattia-alaa per kärsä...jolloin 6500 eurolla saa osuutensa talosta.
Oma yhteinen tuulivoimala tuottaa sähköllä jokaiselle tuloja ja lataa sähköautot. Jolloin ollaan energia positiivisessa asumisessa....yksi mylly riittää 1200lle...siis 200 kw mylly.
Näin valtion ei tarvitse tukea lainkaan tätä asumista...vain lainoittaa.
Hong Kongissa ovat jo pitkään asuneet 4 neliössä porukka joka tekee työt....mutta ei näin laadukkaasti.
Tosin mulla on 100 m2 ilmaisia työtiloja nyt.
Katsotaan nyt saako suunnitelmallani jenkit asunnottomuuden poistettua...me tulemme tietenkin 30 vuotta jälkijunassa kuten aina.
Nukut siis yksin 2,5 neliön sängyssä? Minulla on nukkumatilaa melkein puolet vähemmän (puolikas 160 X 200 cm parisängystä).
Kyse on siitä saadaanko nämä köyhät tuottamaan rahaa itselleen...nyt eivät tuota.
Elämässä on helpompi alkaa tuottamaan...kun on joku paikka johon tukeutua.