Jos ne bensa-asema ja kauppa on noin lähellä niin asut maalikylässä.
Sähköautojen aika on ohi !
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Re: Sähköautojen aika on ohi !
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Jos siihen seinään sattuu tulemaan sähköä.Susa kirjoitti: ↑11 Joulu 2024, 17:41Myös maaseudulla sähköauto on ihan kätevä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Joulu 2024, 17:34 Näitä patterimobiileja tulisi ajatella ratkaisuna ainoastaan suuriin kaupunkeihin, mahdollisimman pieniä ja yksinkertaisia vehkeitä joille olisi standardoidut latausasemat ja sähköskuuttityyppiset yhteisomistajuusalustat.
Ei tarvitse lähteä maalikylään tankkaamaan kun "polttoaineen" saa seinästä.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Tonttu kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 10:42Sitikka on hyvä auto. Sinä tuulis et autoista mitään ymmärrä. Sitikka, Peugeot ja Opel ovat nykyisin saman konsernin tuotteita ja niissä käytetään hyvin paljon samoja osia ja moottoreita. Minulla on kahdeksas sitikka nyt ajossa eikä niissä ole paljon ollut moittimista.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 86def86dacAsiakas, jota kutsutaan tässä jutussa Jennaksi, oli ostanut Citroën C4 -henkilöauton autoliikkeestä 12 300 eurolla. Auton matkamittarissa oli tuolloin 79 000 kilometriä ja ikää autolla siis kolme vuotta.
Hän ajoi Sitikallaan 41 000 kilometriä vajaan kolmen vuoden aikana, kunnes auton moottoriin tuli vikaa. Korjaamo totesi ohivuotoa kakkossylinterissä, ja moottorin todettiin vaativan vaihtamista.
Vian toteamisesta kului vielä yli puoli vuotta, kun moottori sitten rikkoutui lopullisesti.
Jenna ei tehnyt Citroënillaan enää mitään, joten hän myi sen viallisena 610 euron kauppahinnalla eniten tarjonneelle.
Hän laski kärsineensä 7 000 euron suuruisen tappion, koska auton arvo ehjänä olisi ollut noin 8 000 euroa. Tappion hän katsoi kuuluvan auton myyneen liikkeen vastuulle.
Sitikat on ihan paskoja. Ei ihme että sun juttus on muutenkin ihan perseestä jos sä olet ranskiksiinkin hairahtunut
Mä tykkään että Sitikat on hyviä ja kivoja autoja. kun ei mennä noihin halvimpien luokkien autohin kuten tuo kyseessä oleva.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 16:54 Sitikat on ihan paskoja. Ei ihme että sun juttus on muutenkin ihan perseestä jos sä olet ranskiksiinkin hairahtunut![]()
Tuossakin jutussa "heikoin" ja huonoin lenkki vaikutti olevan itse Jenna.
Arvostamiani Sitikoita:
Rättäri (vaikka onkin kaikista halvimman sekmentin ajokki
Iso Kissa
Isommat X-mallit
ja C6 "original".
Gangsteri Sitikka meinasi unohtua!
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Kyllä kai mikä tahansa menee harrasteautona.Susa kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 17:27Mä tykkään että Sitikat on hyviä ja kivoja autoja. kun ei mennä noihin halvimpien luokkien autohin kuten tuo kyseessä oleva.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 16:54 Sitikat on ihan paskoja. Ei ihme että sun juttus on muutenkin ihan perseestä jos sä olet ranskiksiinkin hairahtunut![]()
Arvostamiani Sitikoita:
Rättäri (vaikka onkin kaikista halvimman sekmentin ajokki)
Iso Kissa
Isommat X-mallit
ja C6 "original".
Gangsteri Sitikka meinasi unohtua!![]()
No tuo Jenna oli laiminlyönyt huollot. Ajoi vaan niin kauan että kone poksahti. Nykyistä Puretech moottoria sitikan lisäksi on myös Peugeotissa ja Opelissa. Samanlainen moottori on myös Fordin Ecoboost, joita on aika paljon hajonnut. Ja onhan niissä muunkin merkkisissä nykyautoissa ollut moottorivikoja. Tärkeää on tehdä huollot ajallaan ja vaihtaa öljyt viimeistään 15 000 välein sekä käyttää vain sitä öljyä, mitä valmistaja on moottoriin suositellut. Sitikka on ihan yhtä hyvä auto kuin joku muu merkki.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 16:54Tonttu kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 10:42Sitikka on hyvä auto. Sinä tuulis et autoista mitään ymmärrä. Sitikka, Peugeot ja Opel ovat nykyisin saman konsernin tuotteita ja niissä käytetään hyvin paljon samoja osia ja moottoreita. Minulla on kahdeksas sitikka nyt ajossa eikä niissä ole paljon ollut moittimista.https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 86def86dacAsiakas, jota kutsutaan tässä jutussa Jennaksi, oli ostanut Citroën C4 -henkilöauton autoliikkeestä 12 300 eurolla. Auton matkamittarissa oli tuolloin 79 000 kilometriä ja ikää autolla siis kolme vuotta.
Hän ajoi Sitikallaan 41 000 kilometriä vajaan kolmen vuoden aikana, kunnes auton moottoriin tuli vikaa. Korjaamo totesi ohivuotoa kakkossylinterissä, ja moottorin todettiin vaativan vaihtamista.
Vian toteamisesta kului vielä yli puoli vuotta, kun moottori sitten rikkoutui lopullisesti.
Jenna ei tehnyt Citroënillaan enää mitään, joten hän myi sen viallisena 610 euron kauppahinnalla eniten tarjonneelle.
Hän laski kärsineensä 7 000 euron suuruisen tappion, koska auton arvo ehjänä olisi ollut noin 8 000 euroa. Tappion hän katsoi kuuluvan auton myyneen liikkeen vastuulle.
Sitikat on ihan paskoja. Ei ihme että sun juttus on muutenkin ihan perseestä jos sä olet ranskiksiinkin hairahtunut![]()
Minun paras autoni oli aikanaan Citroen Xantia. Ilmanestejousitus oli todella mukava.Susa kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 17:27Mä tykkään että Sitikat on hyviä ja kivoja autoja. kun ei mennä noihin halvimpien luokkien autohin kuten tuo kyseessä oleva.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑16 Helmi 2025, 16:54 Sitikat on ihan paskoja. Ei ihme että sun juttus on muutenkin ihan perseestä jos sä olet ranskiksiinkin hairahtunut![]()
Arvostamiani Sitikoita:
Rättäri (vaikka onkin kaikista halvimman sekmentin ajokki)
Iso Kissa
Isommat X-mallit
ja C6 "original".
Gangsteri Sitikka meinasi unohtua!![]()
Ne voi ajaa hevosella tai fillarilla.
Sama jarruongelma koskee polttomoottoriautojakin. Ja kuten tuossa artikkelissa mainittiin, on mersu esitellyt jarrutekniikkaa, joka ottaa lähes kaiken jarrupölyn talteen. Ja lisäksi asiaan vaikuttaa jarrutusenergian talteenotto, joka ikäänkuin "jarruttaa jarruttamatta".JeeSe kirjoitti: ↑18 Helmi 2025, 13:09 https://www.is.fi/autot/art-2000011039234.html
Sähköautojen jarrut kielletään seuraavaksi.