Oletko korkean tason ajattelija?

Neutroni
Reactions:

Re: Oletko korkean tason ajattelija?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Goswell kirjoitti: 29 Huhti 2025, 16:28 Totta helvetissä olen, tosi korkealla ja kovaa.
Brainwashed kirjoitti: 29 Huhti 2025, 16:31 Ollaan kaimoja siltä osin.
8-)
Ette te muuten olisi saaneet tunnuksia Tiedepalstalle. Täällä ei suvaita kuin korkeimman norsunluutornitason ajattelua.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

Neutroni kirjoitti: 29 Huhti 2025, 17:59
Goswell kirjoitti: 29 Huhti 2025, 16:28 Totta helvetissä olen, tosi korkealla ja kovaa.
Brainwashed kirjoitti: 29 Huhti 2025, 16:31 Ollaan kaimoja siltä osin.
8-)
Ette te muuten olisi saaneet tunnuksia Tiedepalstalle. Täällä ei suvaita kuin korkeimman norsunluutornitason ajattelua.
Tästä on lukemattomia esimerkkejä. (Siis lukemattomia siinä mielessä, että varmaan niitä on, mutten ole vaan lukenut niitä.)
Mene mene tekel upharsin.
angela m
Reactions:

Viesti Kirjoittaja angela m »

Olen niin korkean tason ajattelija etten edes itse ymmärrä itseäni, ei mulla muuta.
Jemina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jemina »

Kyllä minä voisin sanoa, että olen korkean tason ajattelija. Elämänkokemukset on muovanneet ajatteluani, ja tietenkin uskonnollinen vakaumuksenikin.
Paikalla
Jäärä
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Olen korkean tason ajattelija, mutta matalan tason suorittaja. Mitä sitä olisikaan, jos olisi aikanaan ryhtynyt edes osaan siitä, mitä sylki päähän on tuonut.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Jäärä kirjoitti: 30 Huhti 2025, 16:37 Olen korkean tason ajattelija, mutta matalan tason suorittaja. Mitä sitä olisikaan, jos olisi aikanaan ryhtynyt edes osaan siitä, mitä sylki päähän on tuonut.
En tiedä millaisia korkeita ajatuksia sinun sylki tuo päähän, mutta jos mietin omiani, niin mieleen tulee sellaisia elämänkohtaloita kuin vainaa, pyörätuolipotilas, linnakundi tai syrjäytynyt erakko. Parhaimmillaan varmaan samanlainen nysvääjä hieman erilaisella alalla.
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Olen alkanut uskoa gravitaatioon ja sitä myötä lähinnä välttämään korkeita tasoja.

Katoillekaan en nykyään enää huvikseni kiipeile.
Lyde19
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Trump on aika varmasti korkean tason ajattelija :

https://vm.tiktok.com/ZNdj6W1wr/
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

a4c3e3ca-1f87-4c0c-bf75-37e80b8b6569.png
Naturalisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Naturalisti »

HuuHaata kirjoitti: 30 Huhti 2025, 21:39 a4c3e3ca-1f87-4c0c-bf75-37e80b8b6569.png
Joo, fyysisesti korkealla tasolla maanpinnan suhteen tuossa kuvassa ollaan, mutta olaankohan siinä mentaalisesti korkealla tasolla? Se lienee ketjun otsikon kysymys. Yrität ilmeisesti viestiä tuolla kuvalla ajatuksesi myös siitä. Osaatko ilmaista sen myös verbaalisesti? Mitä mentaalisesti korkealla tasolla oleminen mielestäsi tarkoittaa?
Filosofia on vasta esitieteellistä pohdiskelua. Ollakseen hyödyllistä, sen perustana on oltava naturalistinen luonnontiede: jokaisella fyysisellä ja mentaalisella tapatumalla on kausaalisnen-sulkeuma-argumentin mukainen fyysinen syy tai selitys.
Zeneka
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Zeneka »

Kissatäti kirjoitti: 27 Huhti 2025, 22:19 Oletko korkean tason ajattelija? Jos mielestäsi olet, perustele!
En ole hyvä tai tarpeeksi ahkera oppimaan vaikeita teorioita asioista.

Sen sijaan näen usein itsestään selvyyksiä, joita minua paljon oppineemmat ja älykkäämmät ihmiset eivät jostain syystä näe. Älykäs ihminenkin kun saattaa olla omien käsitystensä vanki ja ei ymmärrä katsoa asioita toiselta kantilta. Tai oikeastaan hyvin oppinut ihminen on helposti näköalaton, koska hän arvostaa omaa oppineisuuttaan ja virallisia teorioita niin kovasti, että ei voi romauttaa niitä ajattelemalla asioista toisin.
HuuHaata
Reactions:

Naturalisti kirjoitti: 01 Touko 2025, 10:39 Mitä mentaalisesti korkealla tasolla oleminen mielestäsi tarkoittaa?
Korkealla tasolla ajatteleminen on suurin osin synonyymi mielipidejohtajuuteen. Sitä vihataan ja kiistetään nykymaailmassa luonnollisesti, koska ihmiset jo koulussa opetetaan siihen, että koulu muka toisi valtavan kyvyn ajatteluun itsessään.

Vaientamisyrityksistä huolimatta vaiennukseen ei tietenkään pystytä, koska korkean tason ajattelijat pystyvät kiertämään alempien ajattelijoiden ansat.
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

https://fi.wiktionary.org/wiki/savvy

Mistä tuo sana tulee ?

Savant ?
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

HuuHaata kirjoitti: 01 Touko 2025, 11:13
Naturalisti kirjoitti: 01 Touko 2025, 10:39 Mitä mentaalisesti korkealla tasolla oleminen mielestäsi tarkoittaa?
Korkealla tasolla ajatteleminen on suurin osin synonyymi mielipidejohtajuuteen. Sitä vihataan ja kiistetään nykymaailmassa luonnollisesti, koska ihmiset jo koulussa opetetaan siihen, että koulu muka toisi valtavan kyvyn ajatteluun itsessään.

Vaientamisyrityksistä huolimatta vaiennukseen ei tietenkään pystytä, koska korkean tason ajattelijat pystyvät kiertämään alempien ajattelijoiden ansat.
Kerropa joistain ajattelijoista, joita sinä arvostat. Pitäydytään ihan elossa oleviin suomalaisiin.
HuuHaata
Reactions:

Wisti kirjoitti: 01 Touko 2025, 11:22
HuuHaata kirjoitti: 01 Touko 2025, 11:13

Kerropa joistain ajattelijoista, joita sinä arvostat. Pitäydytään ihan elossa oleviin suomalaisiin.
Onko joku 70- tai 80-luvulla esimerkiksi julkisuudessa ollut filosofi vielä elossa? Ehkä joku Esa Saarinen, jos ei ole. Lähinnä siksi, että hän on tunnetuin. Toki kaikista estoista huolimatta järkevää ajattelua jonkinverran on.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin