Hyvää ja aurinkoista äitienpäivää kaikille äideille ja mummoille

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Kissatäti
Reactions:

Hyvää ja aurinkoista äitienpäivää kaikille äideille ja mummoille

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Hyvää ja aurinkoista äitienpäivää kaikille äideille ja mummoille - Laitetaan ketjuun toivotusten kera äitien ja mummojen lempikappaleita.

Omalle äidille taivaan kotiin Kuva

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Re: Hyvää ja aurinkoista äitienpäivää kaikille äideille ja mummoille

Mummille. En ole varma mikä oli lempikappaleesi. Muistelen että tätä laulelit aina joskus. Kuva

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Meillä ei tiedetä kuuluuko mun juhlia jotenkin lapsen äitiä, ku on mulla omakin äiti.
No ostin nyt silti kimpun ja vähän lohta leivälle, kun ei vauvasta vielä ole osallistumaan äitinsä juhlintoihin.

Kahvit lataan valmiiksi, mutta nukun kun on juoma-aika.
Can I pet that dog?
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Vähän realismia tähän äitienpäivään saa tästä Trio töykeitten Äiti kappaleesta sanoituksensa perusteella. Juhlitaan nyt äitienpäivää, sehän on vain kerran vuodessa.. :D .
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Minimus Yahves kirjoitti: 11 Touko 2025, 06:35 Meillä ei tiedetä kuuluuko mun juhlia jotenkin lapsen äitiä, ku on mulla omakin äiti.
No ostin nyt silti kimpun ja vähän lohta leivälle, kun ei vauvasta vielä ole osallistumaan äitinsä juhlintoihin.

Tästä on selvästi kahta linjaa. Minun porukoissa päivä on kaikkien äitien ja ilman muuta perheen äitejä onnitellaan. Omaa tietysti (meillä aika pienesti) juhlien, mutta vaimot, mummot, miniät saavat osansa, vähintään onnentoivotukset. Sama isänpäivänä.

Ilman muuta vaimoa kannattaa huomioida, varsinkin eka vuonna äitinä. Ja jatkossakin.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Kissatäti
Reactions:

MooM kirjoitti: 11 Touko 2025, 07:26
Minimus Yahves kirjoitti: 11 Touko 2025, 06:35 Meillä ei tiedetä kuuluuko mun juhlia jotenkin lapsen äitiä, ku on mulla omakin äiti.

Tästä on selvästi kahta linjaa. Minun porukoissa päivä on kaikkien äitien ja ilman muuta perheen äitejä onnitellaan. Omaa tietysti (meillä aika pienesti) juhlien, mutta vaimot, mummot, miniät saavat osansa, vähintään onnentoivotukset. Sama isänpäivänä.

Ilman muuta vaimoa kannattaa huomioida, varsinkin eka vuonna äitinä. Ja jatkossakin.
Samoilla linjoilla MooMin kanssa. Hän on lapsesi äiti ja minusta sinun tulisi huomioida ainakin niin kauan kunnes lapsi kasvaa ja sitten onnittelette ja herätätte yhdessä kun lapsonen kasvaa isommaksi. Niin meillä on ainakin aina ollut että mies osallistuu äiteinpäiväjuttuihin ihan täpöllä.
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

MooM kirjoitti: 11 Touko 2025, 07:26

Kannattaa joo.
Mulla vaan meni vituiksi jo siinä vaiheessa kun suunnittelin yövuorot tälle viikonlopulle.

No nyt on kimppu maljakossa, keitin ladattu ja pari muikeaa lohivoikkaria odottamassa heräämistä. Ja toivekanaa teen ku herään, toivottavasti vasta 18.00 mutta luultavasti jo 14.00.
Pitäis asentaa pimennysverhot ni ois edes vähän toivoa saada vähintään 6h yhtäjaksoista unta öiden välillä.
Can I pet that dog?
xXx
Reactions:

Viesti Kirjoittaja xXx »

Hyvää äitienpäivää!

Mä toivotan ton samalla tavalla kuin hauskaa vappua, eli kaikille.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Tässä äitienpäiväbiisi jonka tein jo 6 vuotta takaperin. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Kissatäti
Reactions:

Paul McCartney kirjoitti tämän Beatlesin biisin sen jälkeen, kun hänen edesmennyt äitinsä Mary kävi hänen luonaan unessa ja antoi hänelle viisaita neuvoja: olkoon niin. Se on osoitus siitä, miten äitimme ovat aina kanssamme, jopa kauan sen jälkeen, kun he ovat teknisesti ottaen poissa.
Laulun alkuperästä on kaksi ristiriitaista selitystä. McCartney itse on sanonut, että hän sai idean kappaleeseen "Let It Be" nähtyään unta äidistään Mary Patricia McCartneysta , joka kuoli syöpään vuonna 1956, kun Paul oli neljäntoista. McCartney sanoi myöhemmin: "Oli hienoa että hän vieraili luonani. Tunsin itseni hyvin siunatuksi, että näin tuon unen. Niinpä se sai minut kirjoittamaan 'Let It Be'." Myöhemmässä haastattelussa hän sanoi äitinsä kertomasta unesta: "Kaikki järjestyy, anna sen vain olla." Vaikka sitä tulkitaan laajalti viittaukseksi Neitsyt Mariaan , erityisesti ilmestyslauluun, McCartney on tyypillisesti vastannut, että kuulijat voivat tulkita laulun haluamallaan tavalla.
Jemina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jemina »

Omaa edesmennyttä rakasta äitiäni muistellen :sydänsykkii:
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

:beauti:
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin