Testit...
Re: Testit...
Hyvää testiä on vaikea löytää. Sen pitäisi olla täysin rehellinen, mutta silti imarrella minua.
Mitä ChatGPT-versiota käytätte, riittääkö teille se ilmainen vai tuoko paljon lisäarvoa ChatGPT Plus, maksaa yleensä noin 20 eur kuukaudessa.
Minulla on vain ilmainen ChatGP. Sunosta menee 10 dollaria kuussa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kysyin tuolta itsekaikkitietävältä eroista ilmaisen ja 20 eur/kk välillä:
ChatGPT Plus -versio vs. ilmainen versio
1. Pääsy GPT-4o:hon
Ilmainen versio: Käyttää pääasiassa GPT-3.5 mini -mallia, joka on rajoitettu versio GPT-4o:sta.
Plus-tilaajat: Saavat täyden pääsyn GPT-4o:hon, joka tukee reaaliaikaista tekstin, äänen ja kuvan käsittelyä. Tämä mahdollistaa monipuolisemman ja tarkemman vuorovaikutuksen.
Wikipedia
2. Laajennetut käyttörajat
Ilmainen versio: Rajoitetut käyttöoikeudet, erityisesti huipputunteina.
Plus-tilaajat: Korkeammat käyttörajat, mikä mahdollistaa useammat keskustelut ja vähemmän katkoksia.
3. Prioriteetti ruuhka-aikoina
Ilmainen versio: Voi kokea viiveitä ja pääsyn rajoituksia ruuhka-aikoina.
Plus-tilaajat: Saavat prioriteettipääsyn, mikä takaa sujuvamman käyttökokemuksen myös ruuhkaisina aikoina.
4. Uudet ja kehittyneet ominaisuudet
Ilmainen versio: Pääsy perusominaisuuksiin.
Plus-tilaajat: Pääsy uusiin ja kehittyneisiin ominaisuuksiin, kuten:
Äänikeskustelut: Mahdollisuus keskustella äänen kautta.
Kuvien luonti: Pääsy DALL·E 3 -kuvageneraattoriin.
Tiedostojen lataus ja analysointi: Mahdollisuus ladata ja analysoida tiedostoja suoraan.
Syväanalyysityökalut: Pääsy kehittyneisiin analyysityökaluihin.
Mukautettavat GPT:t: Mahdollisuus luoda ja käyttää omia mukautettuja GPT-malleja.
5. Paremmat muistitoiminnot
Ilmainen versio: Perusmuistiominaisuudet.
Plus-tilaajat: Parannetut muistitoiminnot, jotka mahdollistavat henkilökohtaisemman ja kontekstuaalisemman vuorovaikutuksen.
ChatGPT Plus -versio vs. ilmainen versio
1. Pääsy GPT-4o:hon
Ilmainen versio: Käyttää pääasiassa GPT-3.5 mini -mallia, joka on rajoitettu versio GPT-4o:sta.
Plus-tilaajat: Saavat täyden pääsyn GPT-4o:hon, joka tukee reaaliaikaista tekstin, äänen ja kuvan käsittelyä. Tämä mahdollistaa monipuolisemman ja tarkemman vuorovaikutuksen.
Wikipedia
2. Laajennetut käyttörajat
Ilmainen versio: Rajoitetut käyttöoikeudet, erityisesti huipputunteina.
Plus-tilaajat: Korkeammat käyttörajat, mikä mahdollistaa useammat keskustelut ja vähemmän katkoksia.
3. Prioriteetti ruuhka-aikoina
Ilmainen versio: Voi kokea viiveitä ja pääsyn rajoituksia ruuhka-aikoina.
Plus-tilaajat: Saavat prioriteettipääsyn, mikä takaa sujuvamman käyttökokemuksen myös ruuhkaisina aikoina.
4. Uudet ja kehittyneet ominaisuudet
Ilmainen versio: Pääsy perusominaisuuksiin.
Plus-tilaajat: Pääsy uusiin ja kehittyneisiin ominaisuuksiin, kuten:
Äänikeskustelut: Mahdollisuus keskustella äänen kautta.
Kuvien luonti: Pääsy DALL·E 3 -kuvageneraattoriin.
Tiedostojen lataus ja analysointi: Mahdollisuus ladata ja analysoida tiedostoja suoraan.
Syväanalyysityökalut: Pääsy kehittyneisiin analyysityökaluihin.
Mukautettavat GPT:t: Mahdollisuus luoda ja käyttää omia mukautettuja GPT-malleja.
5. Paremmat muistitoiminnot
Ilmainen versio: Perusmuistiominaisuudet.
Plus-tilaajat: Parannetut muistitoiminnot, jotka mahdollistavat henkilökohtaisemman ja kontekstuaalisemman vuorovaikutuksen.
Kyllä tuo ilmaisversio vielä sepittelee (uskottavasti) aika paljon. Lupaavat maksulliseen enemmän täsmällisyyttä.
Olikos se ketjun aihe jäkättää ChatGPT:stä? Voitte perustaa sille ihan oman ketjun. Jos aiheesta ei ole mitään kirjoitettavaa niin älkää kirjoittako yhtään mitään.
INFP-tyyppinä (Sovittelija)
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Menen nyt nukkumaan ennenkuin tapan itseni. Aikani täälä on tullut täyteen.
Epäilys on että palstalla on aika paljon introvertteja. Jotain IN tyyppiä. Helpompi ilmaista itseään näin kuin kasvokkain. Itse siis edustan yhtä harvinaisinta tyyppiä eli INFJ-T tyyppiä. T eli turbulent kuvaa hyvin minua. Käytän yleensä esimerkkinä itseäni koska en muista ihmisistä tiedä yhtään mitään. He ovat minulle arvoituksia.
Ilta meni hyvin. Olutta paikallisessa hyvässä seurassa. Lonkka on ihan paskana. Kaaduin kotiin tullessa. Itsetuho oli ja meni. Tosin en näe mitään järkeä jatkaa tätä. Miksi elää elämää missä ei ole mitään pointtia ja olet yhteiskunnen ja muiden armoilla?
Ilta meni hyvin. Olutta paikallisessa hyvässä seurassa. Lonkka on ihan paskana. Kaaduin kotiin tullessa. Itsetuho oli ja meni. Tosin en näe mitään järkeä jatkaa tätä. Miksi elää elämää missä ei ole mitään pointtia ja olet yhteiskunnen ja muiden armoilla?
Nokkelat ja rohkeat Väittelijät (ENTP) eivät pelkää olla eri mieltä vallitsevan tilanteen kanssa. Itse asiassa he eivät pelkää olla eri mieltä juuri mistään tai kenenkään kanssa. Harva asia sytyttää tämän persoonallisuustyypin omaavia henkilöitä enemmän kuin pieni sanaharkka – ja jos keskustelu ajautuu kiistanalaiselle maaperälle, sitä parempi.
Olisi kuitenkin virhe ajatella, että Väittelijät ovat riidanhaluisia tai pahansuopia. Sen sijaan tämän persoonallisuustyypin omaavat ihmiset ovat asiantuntevia ja uteliaita, heillä on leikkisä huumorintaju ja he osaavat olla uskomattoman miellyttäviä. Heillä on yksinkertaisesti omalaatuinen ja ristiriitainen käsitys hauskanpidosta, johon kuuluu terveellinen annos vilkasta väittelyä.
Olisi kuitenkin virhe ajatella, että Väittelijät ovat riidanhaluisia tai pahansuopia. Sen sijaan tämän persoonallisuustyypin omaavat ihmiset ovat asiantuntevia ja uteliaita, heillä on leikkisä huumorintaju ja he osaavat olla uskomattoman miellyttäviä. Heillä on yksinkertaisesti omalaatuinen ja ristiriitainen käsitys hauskanpidosta, johon kuuluu terveellinen annos vilkasta väittelyä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Loogiikot (INTP) ovat ylpeitä ainutlaatuisista näkökulmistaan ja terävästä älystään. He eivät voi olla miettimättä maailmankaikkeuden mysteerejä – mikä saattaa selittää sen, miksi jotkut kaikkien aikojen vaikutusvaltaisimmista filosofeista ja tiedemiehistä ovat olleet Loogikkoja. Tämä persoonallisuustyyppi on melko harvinainen, mutta luovuutensa ja kekseliäisyytensä ansiosta Loogikot eivät pelkää erottua joukosta.
Mä olen siis noiden välissä, yleensä E
Mä olen siis noiden välissä, yleensä E
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Tuo BM-testi ei toimi psykologian tutkimusmielessä, tulokset ei ennustavia asioita eivätkä erottele niinkuin hyvän testi pitäisi. Silti ihmiset kokevat, että testi on toimiva.
Big5 on se testi, jolla on jonkinlainen arvo myös tieteellisesti.
Big5 on se testi, jolla on jonkinlainen arvo myös tieteellisesti.
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Viisi suurta piirrettä (Big Five), ekstraversio, sovinnollisuus, avoimuus uusille kokemuksille, tunnollisuus ja neuroottisuus, auttavat hahmottamaan persoonallisuuseroja, mutta jokaisella nämä piirteet ilmenevät yksilöllisesti.
https://www.evermind.fi/viisi-suurta-pe ... piirretta/
https://www.evermind.fi/viisi-suurta-pe ... piirretta/
D. Gabaldon
D. Gabaldon