Tuo väite johtuu siitä, ettei ajattele Raamattua kokonaisuutena. Kun tuntee sen kaikki lauseet, niin yksittäisten lauseiden ristiriitaisuudet katoavat.Phobos kirjoitti: ↑29 Kesä 2025, 08:21Eli täysin ja totaalisesti ristiriidassa vanhan testamentin kanssa. Etkö huomaa? Jopa raamattu puhuu itsensä pussiin. Ja se puhuu muuten itsensä pussiin joka asiassa.OlliS kirjoitti: ↑29 Kesä 2025, 08:19Uusi Testamentti toi kolminaisuuden käsityksen, ilmoituksen.Phobos kirjoitti: ↑29 Kesä 2025, 08:17"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. Sinulla ei saa olla muita jumalia."OlliS kirjoitti: ↑29 Kesä 2025, 08:12Vähän tarkemmin. Jeesus on Jumala, oli sellainen jo ennen syntymistä ihmiseksi. Ja kaikki olemme Jumalan lapsia, valitsimme Jeesuksen jo kerran Taivaassa ennen syntymäämme. Emme luoneet maailmaa kuten Jeesus. Sen tyyppinen on minun käsitys, että Jumala syntyi ihmiseksi Jeesuksessa, me muut synnyimme vain ihmisiksi kukin tehtäväänsä.
Ei jeesus voinut olla jumala. Mooseksen kirja jo kieltää sen.
Esim. että kukaan ei ole koskaan Jumalaa nähnyt". Kuitenkin kerrotaan että on nähty. Selitys on ettei voi nähdä täydessä kirkkaudessaan, ellei samalla itse kirkastu.
Tai "Jumala on Henki" ja kuitenkin tavataan ruumiillisena. Selitys on että on ruumis ja henki.