Asiakas pysäytti varkaan, Lidl tuomitsi toiminnan
Re: Asiakas pysäytti varkaan, Lidl tuomitsi toiminnan
Ei voi kuin ihailla, kuinka urhoollisia ja sankarillisia yksilöitä palstalla on.
Mene mene tekel upharsin.
- Henry Borat
- Reactions:
Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
Minun isoisäni ei sotinut ryssää vastaan sen vuoksi, että täällä saa rosvot näpistellä ilman, että heidän päätään taotaan kivilattiaan
Mene mene tekel upharsin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc0b ... 2ccc95f2ddHenry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
Ihan tuon videon alussa, olisiko tuo luuripäinen kaupan henkilökuntaa?
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Myyjät ei alota paineja tietenkään, vaan entä jos nisti hyökkääkin myyjän kimppuun?Henry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
Katseletko vierestä vai luikitko nopeasti kauemmas tilanteesta?
Be stronger than your excuses
Luuripäällä ja kiinniottajalla samanlainen paita? Tuolla kiinniottoa yrittäneellä naisella vaaleansininen paita. Oliiko myymälän esimies.Stalker kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:05https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc0b ... 2ccc95f2ddHenry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Samaa katselin, mut sillä on vissiin kauppakassi kädessä?Stalker kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:05https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc0b ... 2ccc95f2ddHenry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
On sillä kuitenkin Lidlin työpaita päällä.KultaKikkare kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:39Samaa katselin, mut sillä on vissiin kauppakassi kädessä?Stalker kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:05https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bc0b ... 2ccc95f2ddHenry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
- Henry Borat
- Reactions:
Jokaisella on oikeus puolustaa itseään ja myös toista henkilöä. Tuossa sitä ei ollut.KultaKikkare kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:29Myyjät ei alota paineja tietenkään, vaan entä jos nisti hyökkääkin myyjän kimppuun?Henry Borat kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 23:34Eikä se myyjätkään mene painimaan minkään nistin kanssa. Se ei kuulu niiden tehtäviin ja varmasti erikseen myös kielletty ihan oman turvallisuuden vuoksi. Kovaa ääntä toki kehotetaan pitämään.
Vaimo on kaupassa töissä ja se on ryöstettykin pari kertaa. Kerran, kun vaimo oli itse kassalla.. Saati noita nistejä, niitä kyllä riittää. Yhtään kertaa ei ole nisti mennyt myyjän kimppuun, niin pidän tilannetta pitkälti teoriatasoisena. Miksi näin? Koska jos menisi, niin tulisi syyte ryöstöstä tai sen yrityksestä ja todennäköisesti tälläiselle tapaukselle linnareissu jonkun parin kympin näpistyksen vuoksi ja ne kyllä sen hyvin tietää itse
Olen ollut sattumalta pari kertaa itse kaupassa, kun joku uuno on siinä yrittänyt jotain pölliä. Toisella kerralla olin tulossa kauppaan sisään, kun kuulin vaimon kiljuvan pysähtymään ja pudottamaan kaljalaatikon, niin jäin siihen ovelle odottamaan. Nisti tuli ja käskin laittamaan laatikon pois, jos haluaa ulos ja pienen nikotrelun jälkeen laittoi sen kiltisti maahan. Itsellä oli varmasti samat fiilikset tilanteessa, ku tuolla sankarilla, kun kelasin tilannetta kaikkine vaihtoehtoineen, jossa se olisikin tullut päälle. Ei tullut. En toiminut poliisin mielestä oikein jos tilanne olisi ärtynyt fyysiseksi, niin olisin itse "kaivanut verta nenästäni", mutta olin myös saanut siitä kiitosta, että en ollut itse aiheuttanut ks tilannetta.
Toinen kerta ei ollut kovin jännittävä, kun juoksi.sisääntuloportin kautta sen verran kovaa lonkeroiden kanssa pihalle.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Kun asuin kahden vuoden verran Virossa pysäytin kans myymälävarkaan. Eli venäläistaustainen myymälävaras oli ahdannut reppunsa täyteen tavaraa. Kun varas yritti juosta kassojen välistä ulos, niin päätin seistä täysin keskellä kassavälikköä. Varas ei päässyt siitä ohi ja törmäsi mun kroppaan. Sitten kaupan turvatyöntekijä hoiti loput nappaamalla tän tyypin kiinni. Olin siihen aikaan itsekin tavallaan turvatyöntekijä, vaikka portijeeri mä virallisesti olin. Mulla oli taskussa kauko-ohjain hälyttää turvamiehet paikalle. Walkytalky oli kans.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
-
Brainwashed
- Reactions:
Onko ihailtavaksi valittava joko homppelivässykkä taikka urhoollinen sankari?
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Brainwashed
- Reactions:
Asiallista toimintaa.deep purpose kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 09:02 Kun asuin kahden vuoden verran Virossa pysäytin kans myymälävarkaan. Eli venäläistaustainen myymälävaras oli ahdannut reppunsa täyteen tavaraa. Kun varas yritti juosta kassojen välistä ulos, niin päätin seistä täysin keskellä kassavälikköä. Varas ei päässyt siitä ohi ja törmäsi mun kroppaan. Sitten kaupan turvatyöntekijä hoiti loput nappaamalla tän tyypin kiinni. Olin siihen aikaan itsekin tavallaan turvatyöntekijä, vaikka portijeeri mä virallisesti olin. Mulla oli taskussa kauko-ohjain hälyttää turvamiehet paikalle. Walkytalky oli kans.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Tuollainen on sitten jo niin sekaisin oleva teko, että en mene väliin. Ensinnäkin en usko, että minun kaltaisen epäliikunnallisen ja nappien painelun laiskistaman ja pulskistaman ikäntyvän toimistohyypiön taistelutaidot riittävät taparikollista vastaan ja toiseksi tiedän, että jos riittäisikin, niin saisin itse kohtuullisen hyvätuloisena törkeät sakot ja korvaukset. En minä edes rehvastele olevani mikään sankarityyppi, joka panee konnat nippuun ja ojentaa kukkia naisille.KultaKikkare kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:29 Myyjät ei alota paineja tietenkään, vaan entä jos nisti hyökkääkin myyjän kimppuun?
Mutta tuollaiset silmittömät sivullisiin kohdistuvat väkivallanteot ovat kertaluokkia harvinaisempia kuin myymälävarkaudet. Varkaat tietävät, että kun ei käy kenenkään kimppuun ei saa käytännössä rangaistusta ja myyjillä on määräys olla sekaantumatta varkaiden elämään muuten kuin kutsumalla vartijat tai poliisit.
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Onhan ne harvinaisempia kun näpistykset, ja useammin tapahtuu kadulla kuin kaupassa.Neutroni kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 09:35Tuollainen on sitten jo niin sekaisin oleva teko, että en mene väliin. Ensinnäkin en usko, että minun kaltaisen epäliikunnallisen ja nappien painelun laiskistaman ja pulskistaman ikäntyvän toimistohyypiön taistelutaidot riittävät taparikollista vastaan ja toiseksi tiedän, että jos riittäisikin, niin saisin itse kohtuullisen hyvätuloisena törkeät sakot ja korvaukset. En minä edes rehvastele olevani mikään sankarityyppi, joka panee konnat nippuun ja ojentaa kukkia naisille.KultaKikkare kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 00:29 Myyjät ei alota paineja tietenkään, vaan entä jos nisti hyökkääkin myyjän kimppuun?
Mutta tuollaiset silmittömät sivullisiin kohdistuvat väkivallanteot ovat kertaluokkia harvinaisempia kuin myymälävarkaudet. Varkaat tietävät, että kun ei käy kenenkään kimppuun ei saa käytännössä rangaistusta ja myyjillä on määräys olla sekaantumatta varkaiden elämään muuten kuin kutsumalla vartijat tai poliisit.
Mitä kukat tähän asiaan liittyy?
En usko tuollaiseen romanttiseen lätinään. Se on ennemmin voittamisen ja näyttämisen halua. Sankari voittaa halveksitun roiston ja saa vielä statusta lauman silmissä, jota voi sitten hyödyntää materiaalisten resurssien haalimisen.KultaKikkare kirjoitti: ↑08 Heinä 2025, 11:03 Mitä kukat tähän asiaan liittyy?Ei kai sillä mitään väliä ole onko uhri nainen vai mies jos ei pärjää tilanteessa. Eiköhän tollaseen puuttuminen juonna juurensa kuitenkin empatiasta, haluaisitko itse että kukaan ei tuu jeesaan jos joku hyökkää sun kimppuun?
Mutta sankaruutta saadakseen pitäisi voittaa. On aika houkkamaisen optimistinen ajatus, että liikuntaa karttava tietotyöläinen voisi voittaa rosvojoukkojen tappeluissa kouliintuneen ja usein teräaseilla aseistautuneen hyökkääjän. Tuollainen alkaa olla mennyttä maailmaa ja minusta se on vain hyvä asia. Siinä, että yhteiskunnan turvakoneisto pettää, kun kaikki säästetään ja yksityistetään, ja roistot hilluvat vapaana ei ole mitään hyvää.