Onko ihmisillä kieli?
Re: Onko ihmisillä kieli?
Kuka, huuhaa, Suomessa vastustaa talouskasvua? Sinun mielestäsi esimerkiksi suuryritykset. Missä se näkyy? Esitä jotain konkreettista asiasta eikä kehäpäätelmiä tyyliin ’koska se on fakta’.
Väite, etteivät kapitalistit halua takouskasvua on samaa luokkaa kuin tämä: ’luterilaisen kirkon piispat ovat johtavia saatananpalvojia’.
Hybridi erityyppisten ideologioiden kaikkein huonoimmista puolista. Jonka seurauksena kaikki valehdellaan, samat henkilöt tatittaa ikuisesti johtopaikat, ja teatterissa esitetään että hyvin menee.Moilanen kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:55Mikä ideologia Suomessa on vallassa estäen talouskasvun? Suomen julkinen terveydenhuolto on edelleen maailman mittakaavassa kärkiluokkaa.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:53Ideologia joka Suomessa on vallalla estäen sen talouskasvun. Tottakai se kiistetään, kuten kaikki sellainen, joka ei ole omaa suoraa etua kasvattavaa.Moilanen kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:51Suomen julkinen terveydenhuolto on maailman mittakaavassa kärkiluokkaa. Mikä ideologia ajaa talouskasvun lopettamista? Aivan, ei mikään. Miten nämä asiat liittyvät kieleen? Ei mitenkään.
En nyt ihmettele, että sinä koet kielellisiä haasteita, kun et kykene yhtä totuudenmukaista virkettä muodostamaan.
Suomen terveydenhuolto on ollut jo jonkin aikaa rajussa alamäessä. Muualla on menty eteenpäin, ja Suomessa taaksepäin.
Terveydenhuolto:
Vastaus kysymykseen “Onko Suomi kärkiluokkaa?”
Kyllä osin: terveyshyödyt, potilasturvallisuus, universaali kattavuus ja tutkimusintensiivisyys vastaavat selkeästi johtavia maita.
Ei täysin: pitkät odotusajat, paikka-paikoin heikko perusterveydenhuollon saatavuus ja henkilöstön kuormitus vetävät kokonaisarvosanaa alas.
Ja menossa alaspäin. Hyvän arvosanan sille antavat ne, joiden ei koskaan tarvitse mitään jonottaa. Sitten kun tarvitaan julkista on kyse suuremmasta rempasta.
Asia on hyvin yksinkertainen.
Suomessa toimivat vientialan suuryritykset ovat sellaisia, joiden markkinasta pääosa on ulkomailla. Kun taas yhäkin työntekijöistä merkittävä osa on Suomesta. Jos Suomessa menisi hyvin heille tulisi ongelma työvoiman saatavuuden, ja hinnan kanssa. Näin ollen heillä on voimakas intensiivi lobata sitä, että Suomessa pidetään yllä suurta työttömyyttä. Hyvin on toiminut heille.
Viimeksi muokannut HuuHaata, 15 Heinä 2025, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä palsta on täynnä esimerkkejä. Huuhaalla on erittäin erikoinen maailmankuva ja yleinen asenne ihmisiä kohtaan hyvin negatiivinen "minä hyvä ihminen tiedän totuuden ja te pahat ihmiset valehtelette". Uskon helposti sen, että hänen kokemus kommunikoinnin mahdottomuudesta muiden kanssa on hyvin todellinen. Ja kun "minä olen oikeassa ja te väärässä", niin eihän hän näe sitä, että muut ihmiset voivat onnistua kommunikoimaan keskenään.
Tää on ehkä psykoottisin ketju vähään aikaan.
Guild can only exist in a person who can act
Valehtelet tuossa todistuksessasi. Myönnän kutakuinkin aina näissäkin keskusteluissa olevani väärässä, tai sanoneeni jonkun osan huonosti, jos niin on. Siitä todisteet löytyy jo tämänkin ketjun alusta.Neutroni kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:05Tämä palsta on täynnä esimerkkejä. Huuhaalla on erittäin erikoinen maailmankuva ja yleinen asenne ihmisiä kohtaan hyvin negatiivinen "minä hyvä ihminen tiedän totuuden ja te pahat ihmiset valehtelette". Uskon helposti sen, että hänen kokemus kommunikoinnin mahdottomuudesta muiden kanssa on hyvin todellinen. Ja kun "minä olen oikeassa ja te väärässä", niin eihän hän näe sitä, että muut ihmiset voivat onnistua kommunikoimaan keskenään.
Minä olen tietyllä tavalla syytön siihen, jos esimerkiksi tiedän ja osaan nähdä miten sanotaan nyt suuryritykset ajattelevat asioista, ja mikä niiden ajatusten vaikutus on. Siis mihin olen syytön on se, että pääosa ihmisistä ei vastaavalla tarkkuudella syy seuraus suhteita näe, ja näin heillä on usein loputon tarve vängätä asioista. Josta itse en edes nauti.
Viimeksi muokannut HuuHaata, 15 Heinä 2025, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- KultaKikkare
- Reactions:
En kerro, mut mun kohdalla sitä ei ole ideologisesta syistä lopetettu. Sun kohdalla taitaa olla.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:47No kerropa palstalla paljon maksoit.KultaKikkare kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:44Puoliks totta, toinen puolikin taitaa päteä sun kohdalla? Paljonko maksoit veroja viimevuonna?
Be stronger than your excuses
Mitä ihmiset eivät mitenkään tunnu ymmärtävän on, että on täysin mahdollista laskea läpi merkittävimmät syyseuraussuhteet siihen, ettei Suomen talous kasva. Ja että se tosiaan on objektiivista faktaa tasan niin paljon, kuin taloustiede sitä voi olla.
Ainoa oikea vaikeus asiassa on se, ja syy tietenkin miksei asioista puhuta on, että kun puhuu faktaa joutuu ikävästi tallomaan varpaille.
Voi sitä solvata minkä solvaa. Kolme prosenttia jatkuvaa talouskasvua Suomeen, niin minua ei taloustiede enää kiinnostaisi pätkän vertaa. Nyt kiinnostaa, koska se paljastaa Suomen massiivisen kusetuksen, joka on käynnissä.
Ainoa oikea vaikeus asiassa on se, ja syy tietenkin miksei asioista puhuta on, että kun puhuu faktaa joutuu ikävästi tallomaan varpaille.
Voi sitä solvata minkä solvaa. Kolme prosenttia jatkuvaa talouskasvua Suomeen, niin minua ei taloustiede enää kiinnostaisi pätkän vertaa. Nyt kiinnostaa, koska se paljastaa Suomen massiivisen kusetuksen, joka on käynnissä.
- KultaKikkare
- Reactions:
Venäjä pakotteet heikentää Suomen talouskasvua ja ne on asetettu ideologisista syistä. Mut en ymmärrä mitä johtopaikkojen ikuinen tatitus ja valehtelu siihen liittyy. Veikkaan että kukaan ei edes tajua mitä vittua sä oikeasti selität.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:03Hybridi erityyppisten ideologioiden kaikkein huonoimmista puolista. Jonka seurauksena kaikki valehdellaan, samat henkilöt tatittaa ikuisesti johtopaikat, ja teatterissa esitetään että hyvin menee.Moilanen kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:55Mikä ideologia Suomessa on vallassa estäen talouskasvun? Suomen julkinen terveydenhuolto on edelleen maailman mittakaavassa kärkiluokkaa.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:53Ideologia joka Suomessa on vallalla estäen sen talouskasvun. Tottakai se kiistetään, kuten kaikki sellainen, joka ei ole omaa suoraa etua kasvattavaa.Moilanen kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 16:51Suomen julkinen terveydenhuolto on maailman mittakaavassa kärkiluokkaa. Mikä ideologia ajaa talouskasvun lopettamista? Aivan, ei mikään. Miten nämä asiat liittyvät kieleen? Ei mitenkään.
En nyt ihmettele, että sinä koet kielellisiä haasteita, kun et kykene yhtä totuudenmukaista virkettä muodostamaan.
Suomen terveydenhuolto on ollut jo jonkin aikaa rajussa alamäessä. Muualla on menty eteenpäin, ja Suomessa taaksepäin.
Terveydenhuolto:
Vastaus kysymykseen “Onko Suomi kärkiluokkaa?”
Kyllä osin: terveyshyödyt, potilasturvallisuus, universaali kattavuus ja tutkimusintensiivisyys vastaavat selkeästi johtavia maita.
Ei täysin: pitkät odotusajat, paikka-paikoin heikko perusterveydenhuollon saatavuus ja henkilöstön kuormitus vetävät kokonaisarvosanaa alas.
Ja menossa alaspäin. Hyvän arvosanan sille antavat ne, joiden ei koskaan tarvitse mitään jonottaa. Sitten kun tarvitaan julkista on kyse suuremmasta rempasta.
Se liittyy sillä tavalla, että minulta noita kahta kysymystä esitettiin kommentoimaan.KultaKikkare kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:15 Venäjä pakotteet heikentää Suomen talouskasvua ja ne on asetettu ideologisista syistä. Mut en ymmärrä mitä johtopaikkojen ikuinen tatitus ja valehtelu siihen liittyy. Sitten päädyitkin kritisoimaan terveydenhuollon tilaa. Miten se liittyy asiaan? Sulla on pakka levällään, veikkaan että kukaan ei edes tajua mitä vittua sä selität.
Venäjä pakotteet ovat hetkellinen tekosyy. Suomessa talouden saralla on jatkuva poikkeustila omasta mielestä päällä, joka muka oikeuttaa kaiken.
- KultaKikkare
- Reactions:
Joo niin kysyttiin, mun moka.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:17Se liittyy sillä tavalla, että minulta noita kahta kysymystä esitettiin kommentoimaan.KultaKikkare kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:15 Venäjä pakotteet heikentää Suomen talouskasvua ja ne on asetettu ideologisista syistä. Mut en ymmärrä mitä johtopaikkojen ikuinen tatitus ja valehtelu siihen liittyy. Sitten päädyitkin kritisoimaan terveydenhuollon tilaa. Miten se liittyy asiaan? Sulla on pakka levällään, veikkaan että kukaan ei edes tajua mitä vittua sä selität.
Venäjä pakotteet ovat hetkellinen tekosyy. Suomessa talouden saralla on jatkuva poikkeustila omasta mielestä päällä, joka muka oikeuttaa kaiken.
Aika hurjia väitteitä sulla. Mun mielestä oot paranoidi.
Tuossa toisessa kappaleessasi teet täsmälleen niin kuin minä "valehtelin" sinun tekevän. Sinä osaat nähdä suuryritysten valheet ja niiden vaikutukset ja tiedät miten kaikki muuttuisi paremmaksi. Muut eivät osaa nähdä tai tietää, mutta käyvät silti vänkäämään sinua vastaan, vaikka kuinka julistat löytämääsi totuutta. Tuolta pohjalta kommunikaatiosi epäonnistuu täysin varmasti ja sinulla ei ole kieltä muiden kanssa. Sinä olet heille rasittava besserwisser ja he sinulle valehtelevia ja kiusanhenkisiä idiootteja.HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:08 Valehtelet tuossa todistuksessasi. Myönnän kutakuinkin aina näissäkin keskusteluissa olevani väärässä, tai sanoneeni jonkun osan huonosti, jos niin on. Siitä todisteet löytyy jo tämänkin ketjun alusta.
Minä olen tietyllä tavalla syytön siihen, jos esimerkiksi tiedän ja osaan nähdä miten sanotaan nyt suuryritykset ajattelevat asioista, ja mikä niiden ajatusten vaikutus on. Siis mihin olen syytön on se, että pääosa ihmisistä ei vastaavalla tarkkuudella syy seuraus suhteita näe, ja näin heillä on usein loputon tarve vängätä asioista. Josta itse en edes nauti.
Sinusta vientiä harjoittavat suuryritykset eivät pyri volyymiaan kasvattamaan. Millä perusteella väität tällaista?HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:05Asia on hyvin yksinkertainen.
Suomessa toimivat vientialan suuryritykset ovat sellaisia, joiden markkinasta pääosa on ulkomailla. Kun taas yhäkin työntekijöistä merkittävä osa on Suomesta. Jos Suomessa menisi hyvin heille tulisi ongelma työvoiman saatavuuden, ja hinnan kanssa. Näin ollen heillä on voimakas intensiivi lobata sitä, että Suomessa pidetään yllä suurta työttömyyttä. Hyvin on toiminut heille.
Kyllä he pyrkivät voluumiaan kasvattamaan. Tietysti kaikki siitä ei ole Suomeen.Wiesti kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:38Sinusta vientiä harjoittavat suuryritykset eivät pyri volyymiaan kasvattamaan. Millä perusteella väität tällaista?HuuHaata kirjoitti: ↑15 Heinä 2025, 17:05Asia on hyvin yksinkertainen.
Mitä suuremmaksi suuryrityksen volyymi kasvaa sitä enemmän kannattaa tehdä kaikki mahdollinen maan jossa työntekijät ovat syvemmän rappion eteen. Perusluokan talousteoriaa.
On kovaa työtä pitää kokonaisen maan talouskasvu nollassa tälläisenä aikana, jossa teknologia kehittyy vauhdilla.
Viimeksi muokannut HuuHaata, 15 Heinä 2025, 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.