Ilmastomuutoksen todellinen syy ?!

Mielestäni ilmastomuutoksen aiheurttaa:

1. Lehmien ja ihmisten hengitys sekä autojen ja lentpokoneiden sekä laivojen että muiden eläineten ja kalojen sekä hyönteisten pakokaasut/uloshengitys/pierut.
2
17%
2. Aurinko lämmittää maapalloa jossa ei enää ole puupeitteitä...siksi lämmöt nousee eritoten kesällä.
2
17%
3. Talojen eristeiden puute lämmittää huomattavasti enemmän kuin aurinko ikinä. Samoin jos ei ole kinttaita talvella.
0
Ei ääniä
4. Ihmisiä vain on liikaa....niiden toimet kaikissa muodoissaan. Varsinkin lenkkeily ja ylensyönti.
2
17%
5. Joku muu syy ?
6
50%

Ääniä yhteensä: 12

Tuulispää
Reactions:

Re: Ilmastomuutoksen todellinen syy ?!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Märkäruuti kirjoitti: 30 Heinä 2025, 10:16
Tuulispää kirjoitti: 30 Heinä 2025, 10:02 paljon enen Jeesusta.
Johannes:
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala."

Johannes jatkaa:
"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
Me saimme katsella hänen kirkkauttaan,
kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Kristillisen tradition (ja Raamatun) mukaan Jeesus oli jo ennen Maan luomista. Taidat olla kerettiläinen kaiken muun lisäksi :mrgreen:
Jeesus eli vuonna 0-33.

Jumala taas on ikuinen.

--

Vanhan testamentin Mooses rikkoi Jumalan hänelle kirjoittamat 10 käskyä.

Moses' life, as depicted in the Hebrew Bible, is traditionally divided into three 40-year periods: 40 years in the Egyptian court, 40 years in Midian, and 40 years leading the Israelites. He is revered as a prophet and teacher who led the Israelites out of slavery in Egypt, received the Ten Commandments at Mount Sinai, and guided them through the wilderness.

Here's a more detailed look at his life:
Early Life and Education (40 years in Egypt):
Moses was born to Hebrew parents in Egypt during a time when the Pharaoh had ordered the killing of all newborn Hebrew males.
His mother hid him in a basket on the Nile, where he was found and adopted by the Pharaoh's daughter.
He was raised in the Egyptian royal court and received an Egyptian education.

Years in Midian (40 years):
Moses killed an Egyptian taskmaster who was mistreating a Hebrew slave, and then fled to Midian to escape Pharaoh's wrath.
In Midian, he worked as a shepherd for his father-in-law, Jethro, and married Jethro's daughter, Zipporah.
He had two sons with Zipporah.
During this time, God appeared to him in a burning bush on Mount Horeb (also known as Mount Sinai).

Leadership and Exodus (40 years):
God instructed Moses to return to Egypt and lead the Israelites out of slavery.
Moses, with the help of his brother Aaron, confronted Pharaoh and delivered the Ten Plagues upon Egypt.
After the final plague, Pharaoh allowed the Israelites to leave, but then changed his mind and sent his army after them.
Moses, through God's intervention, parted the Red Sea, allowing the Israelites to escape and then drowning the pursuing Egyptian army.
At Mount Sinai, God established a covenant with the Israelites and gave Moses the Ten Commandments.
The Israelites then wandered in the wilderness for 40 years.

Final Years and Death:
Moses led the Israelites to the edge of the Promised Land.
He delivered a series of orations to the Israelites, urging them to remain faithful to God.
Moses died on Mount Nebo, at the age of 120, looking out over the Promised Land.
His death is described in the book of Deuteronomy.

Hän eli tyypilliset 120 vuotta joskus Faaraoiden aikaan. Faarao Aekhenaton keksi monoteismin...jonka kannattaja oli Mooses.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akhenaten
Corto
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Corto »

Näinon0070 kirjoitti: 30 Heinä 2025, 09:42
Moilanen kirjoitti: 30 Heinä 2025, 09:29
Näinon0070 kirjoitti: 30 Heinä 2025, 08:56
Moilanen kirjoitti: 29 Heinä 2025, 11:33 Ehkä käsittämättömin argumentti tieteenkieltäjiltä on tämä: ilmasto on maapallolla vaihdellut aina, sitä vaihtelua ei tule säikähtää. Sitten luetellaan jotain kambrikauden CO2-tasoja 500M vuotta sitten, jolloin ensimmäiset nisäkkäät olivat satojen miljoonien vuosien päässä tulevaisuudessa. Tällaiseen hölmöilyyn on vähän vaikea kontrata. Keskustelu ei ole muuten täällä kehittynyt mihinkään jostain 20v takaisesta WUWT tai ilmastofoorumiajoista, jolloin vielä pystyi epäilyksiä perustelemaankin. Järkevät skeptiset keskustelijat on hävinneet, kun todistusaineisto on kasvanut. Jäljelle on jäänyt pelkkää mölinää.

Tieteellinen totuus on edelleen tämä: Maapallo lämpenee ihmisperäisen CO2:n vaikutuksesta ja lämpeneminen on nykyiselle ekosysteemille ja yhteiskunnille haitallista.
Tätä ei ole ensimmäinenkään denupölhö palstalla uskottavasti haastanut, eikä tule ikinä haastamaankaan.
Tuo tieteellinen totuus perustuu USKOON, millä tuppaa olemaan oikeus sivuuttaa meenneet vaihtelut ilmastosta ihan itse keksimällä paskalla :mrgreen:
Mutta sitten jos kysyy näiltä paskan levittäjiltä mitä te itse teette asianne eteen, kuulee kummallisia vaatimuksia että kaikkien pitää osallistua :shock:
En kuulu lahkoonne mutta tuotan aurinkopaneleilla sen sähkön ja hieman enemmän mitä autoni 2kpl käyttää, entäs te valaistuneet?
Ja ymmärrän että meidän sähköverkkomme on nyt viherpesty sille tasolle että , kun tulevaisuudessa kohtaamme” ääri-ilmiö ” talvet kuten 1986-1987. Niin olemme kusessa :o

Tämä nykyinen kesä lämpöennätyksineen on pelkää tilastollista harhaa, mittausverkostomme on vain laajentunut muutamista mittauspisteistä satoihin sadassa vuodessa. Joten 30 asteen helleputki on huomattavasti helpompi saavuttaa jollain mittauspisteellä Suomessa verrattuna meneeseen :mrgreen:
Vai onko tuokin tieteenvastaisesti todettu?
Käytännössä kaikki ilmastotutkimuspaperit, jotka asiaa ovat viimeisen 15 aikana asiaa käsitelleet on tulleet juuri yllä mainitsemaani tulokseen: Maapallo lämpenee ihmisperäisen CO2:n vaikutuksesta ja lämpeneminen on nykyiselle ekosysteemille ja yhteiskunnille haitallista. Se ei perustu uskoon, vaan tutkimukseen. Väite, ettei alan tutkijat ota huomioon menneisyyttä on yhtä mieletön kuin väitteet itse keksitystä paskasta ja osoittaa vaan taas kerran, kuinka huonosti sinä ymmärrät tieteen tekemistä. Lähteinäsi on blogeja, YT-videoita yms. salaliittopöhköilyä.
Muuten postauksesi on erikoista asian vierestä puhumista muka-solvauksineen valastuneista. Ei sinun tai minun tekemiset muuta totuutta ilmaston lämpenemisestä, tai sen syistä mihinkään. Hyvä tietty on asialle tehdäkin jotain ja siinä keskustelussa voikin järkevämmin perustella omia kantojaan, kuin hyökkäämällä fysiikkaa ja valtavasti tutkittua ilmiötä vastaan. Siinä ei nimittäin blogit, tai YT-videot auta.
Sinun ja minun tekemiset eivät juuri esimerkkiä enempää vaikuta, kysyin miten liikut ja tuotat energiasi?
Mutta meidän ihmisten päästöillä ei juurikaan ole vaikutusta. Hieman suhteellisuutta kehiin, ja mieti miten tuo massa tuottaa Co2ta.

AI-yhteenveto
”Maailmassa arvioidaan olevan noin 20 000 biljoonaa eli 20 000 000 000 000 000 muurahaista, tieteen uutisten mukaan. Tämä on valtava määrä, ja muurahaisten kokonaismassa on suurempi kuin kaikkien maailman luonnonvaraisten lintujen ja nisäkkäiden yhteensä, tutkijat kertovat.
Tarkemmin sanottuna:
Määrä:
Maailman muurahaisten määräksi on arvioitu 20 000 biljoonaa eli 20 000 000 000 000 000 yksilöä, tieteen uutisten mukaan.
Biomassa:
Muurahaisten kokonaismassa on suurempi kuin kaikkien maailman luonnonvaraisten lintujen ja nisäkkäiden yhteenlaskettu massa, tutkijat kertovat.
Lukumäärä suhteessa ihmisiin:
Jokaista ihmistä kohden maapallolla on noin 2,5 miljoonaa muurahaista, tieteen uutisten mukaan.”
Kysy tekoälyltä, miten tuo muurahaisten määrä vaikuttaa ihmisen rooliin ilmastonmuutoksessa.
Moilanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Tänään on taas vaikeaa uskoa, että palstan denialistit on tosissaan, eivätkä vaan trollaa.
Moilanen
Reactions:

Asun keskustassa, joten liikun pääosin jalan tai fillarilla. Töihin menen junalla, kun vaimo käyttää autoa omaan työmatkaansa. Toisaalta lennän paljon. Tämä ei tietenkään vaikuta ilmastonmuutoksen syntymekanismiin mitenkään. Siinä myös minun hiilijalanjälkeni on merkityksellinen ja sitä olisi syytä pienentää.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Moilanen kirjoitti: 30 Heinä 2025, 11:48 Tänään on taas vaikeaa uskoa, että palstan denialistit on tosissaan, eivätkä vaan trollaa.
Samaa mieltä.
Olen ennenkin kirjoittanut, että netin myötä menetin sinisilmäisen luottamukseni kanssaihmisteni (pääasialliseen) järkiperäisyyteen. Vai ovatko tällaiset palstat hörhöimureita ja antavat siten väärän kuvan väestön kyvystä lähdekritiikkiin ja rationaaliseen ajatteluun?
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Moilanen kirjoitti: 30 Heinä 2025, 11:52 Asun keskustassa, joten liikun pääosin jalan tai fillarilla. Töihin menen junalla, kun vaimo käyttää autoa omaan työmatkaansa. Toisaalta lennän paljon. Tämä ei tietenkään vaikuta ilmastonmuutoksen syntymekanismiin mitenkään. Siinä myös minun hiilijalanjälkeni on merkityksellinen ja sitä olisi syytä pienentää.
Voit ensi toimeksesi amputoida jalkasi, niin et tuota enää jalanjälkiä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Märkäruuti
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:14 Voit ensi toimeksesi amputoida jalkasi, niin et tuota enää jalanjälkiä.
Juicen sanoin: "Rima pysyy paikoillaan, kun riman alittaa."
Brainwashed
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:06
Moilanen kirjoitti: 30 Heinä 2025, 11:48 Tänään on taas vaikeaa uskoa, että palstan denialistit on tosissaan, eivätkä vaan trollaa.
Samaa mieltä.
Olen ennenkin kirjoittanut, että netin myötä menetin sinisilmäisen luottamukseni kanssaihmisteni (pääasialliseen) järkiperäisyyteen. Vai ovatko tällaiset palstat hörhöimureita ja antavat siten väärän kuvan väestön kyvystä lähdekritiikkiin ja rationaaliseen ajatteluun?
Rationaalinen ajattelu paistaa olemattomuudellaan ns. ilmastoälymystön maailmanparannuskeinoissa, eikä se ole kaikesta päätelleen edes jutun pihvi, vaan se että voivat hyvesignaloida sillä "paremmuudellaan", ja älykkäin osa tienaa sillä fyffeä, ja sama koronan ja muitten vastaavien suhteen, 95% kollektiivista perseilyä josta pieni klikki hyötyy rahallisesti.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Brainwashed
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:16
Brainwashed kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:14 Voit ensi toimeksesi amputoida jalkasi, niin et tuota enää jalanjälkiä.
Juicen sanoin: "Rima pysyy paikoillaan, kun riman alittaa."
Jos pää on riman alittamisen esteenä, niin senkin voi amputoida.

8-)

- anonymous hater
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Moilanen kirjoitti: 30 Heinä 2025, 11:52 Asun keskustassa, joten liikun pääosin jalan tai fillarilla. Töihin menen junalla, kun vaimo käyttää autoa omaan työmatkaansa. Toisaalta lennän paljon. Tämä ei tietenkään vaikuta ilmastonmuutoksen syntymekanismiin mitenkään. Siinä myös minun hiilijalanjälkeni on merkityksellinen ja sitä olisi syytä pienentää.
Niin.

Olen huomannut lähipiirissäni sen että valtaosa ilmu-uskovaisista, ja sen paasaajista, on vähemmän vihreitä kuin minä joka olen harras ilmu-uskovaisten vastustaja. Minä en ole koskaan edes omistanut moottoriajoneuvoa enkä tule omistamaan, koko työura töihin julkisella tai omien jalkojen voimalla. Jne jne. Ja onhan se hauska huomata kuinka ne työpaikan 100kg naispallot marmattaa minullekin minusta mitään tietämättä, ja jokainen tulee omalla bensa-autollaan vaikka samalla suunnallakin asutaan ja julkiset kulkee. Jalan ja pyörällähän ne tuskin pystyy edes liikkumaan, kun oli pakollinen paloharjoitus työpaikalla niin iso osa heistä "julistettiin kuolleeksi" kun eivät rappusia jaksaneet kävellä.

Mutta eihän se yllätä, tehkää niin kuin sanomme elkääkä niin kuin teemme on jo tietynlainen liike itsessään.

Tekopyhä toki, mutta silti.
Viimeksi muokannut Elämänsankari, 30 Heinä 2025, 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Märkäruuti
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:46 Olen huomannut lähipiirissäni sen että valtaosa ilmu-uskovaisista, ja sen paasaajista, on vähemmän vihreitä kuin minä joka olen harras ilmu-uskovaisten vastustaja.
Miten ilmastonmuutoksen vakavasti ottaminen vihreyteen liittyy? Kaikki Suomen eduskuntapuolueet ovat sitoutuneet ilmastotavoitteisiin, joskin persut pitkin hampain ja pakosta.

Entä luuletko, että ilmastonmuutoksen suhteen tieteeseen luottavat muuttavat häpeissään mielipidettään, kun pilkkaat heitä ilmu-uskovaisiksi? Tuskin muuttavat. Itsestäsihän sinä siinä pellen teet.
Näinon0070
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Näinon0070 »

Elämänsankari kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:46
Niin.

Olen huomannut lähipiirissäni sen että valtaosa ilmu-uskovaisista, ja sen paasaajista, on vähemmän vihreitä kuin minä joka olen harras ilmu-uskovaisten vastustaja. Minä en ole koskaan edes omistanut moottoriajoneuvoa enkä tule omistamaan, koko työura töihin julkisella tai omien jalkojen voimalla. Jne jne.

Mutta eihän se yllätä, tehkää niin kuin sanomme elkääkä niin kuin teemme on jo tietynlainen liike itsessään.

Juuri näin, itse havainut saman dieseliä ja bensaa poltetaan ja pyöritään ympärimaailmaa valamassa tuota uskoa :mrgreen:
Mutta kukaan ei ole välittänyt vastata esim. tuohon muurahaisten Co2 päästöön koska syövät ja paskantavat oman painonsa useaan kertaan päivässä. Ihminen ei tuohon mitenkään pysty saati muut nisäkkäät :shock:
Moilanen
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:46
Niin.

Olen huomannut lähipiirissäni sen että valtaosa ilmu-uskovaisista, ja sen paasaajista, on vähemmän vihreitä kuin minä joka olen harras ilmu-uskovaisten vastustaja. Minä en ole koskaan edes omistanut moottoriajoneuvoa enkä tule omistamaan, koko työura töihin julkisella tai omien jalkojen voimalla. Jne jne. Ja onhan se hauska huomata kuinka ne työpaikan 100kg naispallot marmattaa minullekin minusta mitään tietämättä, ja jokainen tulee omalla bensa-autollaan vaikka samalla suunnallakin asutaan ja julkiset kulkee. Jalan ja pyörällähän ne tuskin pystyy edes liikkumaan, kun oli pakollinen paloharjoitus työpaikalla niin iso osa heistä "julistettiin kuolleeksi" kun eivät rappusia jaksaneet kävellä.

Sun työpaikan naispallojen bensa-autot ei muuta ilmastonmuutostutkimuksen tuloksia mihinkään suuntaan. Voit tietty niistä aloittaa uuden ketjun, jos kiinnostaa keskustella.
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Märkäruuti kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:51
Elämänsankari kirjoitti: 30 Heinä 2025, 12:46 Olen huomannut lähipiirissäni sen että valtaosa ilmu-uskovaisista, ja sen paasaajista, on vähemmän vihreitä kuin minä joka olen harras ilmu-uskovaisten vastustaja.
Miten ilmastonmuutoksen vakavasti ottaminen vihreyteen liittyy? Kaikki Suomen eduskuntapuolueet ovat sitoutuneet ilmastotavoitteisiin, joskin persut pitkin hampain ja pakosta.

Entä luuletko, että ilmastonmuutoksen suhteen tieteeseen luottavat muuttavat häpeissään mielipidettään, kun pilkkaat heitä ilmu-uskovaisiksi? Tuskin muuttavat. Itsestäsihän sinä siinä pellen teet.
Ei näköjään mitenkään. Vihreitten puheenjohtaja polttaa 1000 litraa dieseliä kun haluaa matkustella ja aikaisemmin hänen miehensä teki laajat avohakkuut. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011395473.html
Jooseppi
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jooseppi »

Brainwashed kirjoitti: 30 Heinä 2025, 09:17
Märkäruuti kirjoitti: 30 Heinä 2025, 08:45
Neutroni kirjoitti: 30 Heinä 2025, 07:54 Mutta jostain syytä korrelaatio hysteerisen kansainvaelluspelon ja ilmastodenialimin välillä on valtavan suuri.
Pelko pois. Pelastus tuli taas kerran suuren veden takaa. Trumpin hallinto on suuressa viisaudessaan ja lähes käsittämättömässä mahtavuudessaan kumonnut kasvihuonekaasupäästöjen aiheuttaman uhan ympäristölle. Näin ollen mitään kansainvaelluksia ei ole tulossa.

YLE:
"Yhdysvalloissa presidentti Donald Trumpin hallinto ilmoitti tiistaina virallisesti, että se ehdottaa kumottavaksi tieteellistä linjausta, jonka mukaan kasvihuonekaasupäästöt uhkaavat kansanterveyttä ja ympäristöä."

Ruoja meitä jenkkihallinnon viisaudelta varjelkoon. :twisted:
Ehdotus on oikean suuntainen, kun huomioidaan miten pahasti lapasesta on ilmastolla per se politisointi lähtenyt, samoin kuin oli DEI ja kaiken muun wokeperseilyn osalta. Joku tolkku noihinkin hommiin, totesi Trump.

8-)
Itse en ole aivan mahdottomasti seurannut USA:n politiikkaa, niin voisitko antaa muutamat esimerkit tällaisista perseilyistä? Mielellään jokaisesta lajista.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin