Mikä on paras uskonto?
Re: Mikä on paras uskonto?
Se on minulle uskonto, minkä tiedän ja tunnen oikeaksi omassa sydämessäni...
Nyt en ymmärrä.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:20Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät.
Valehtelija taitaa taas syyttää totuuden puhujaa valehtelijaksi. Kumpi meistä siis on valehtelija, minä vai asdf? Vai joku muu keskustelija?
Trump ja Putin ainakin. Tosin he eivät itse keskustele, vaan heidän lakeijansa täällä.
Siitä olemmekin samaa mieltä, paitsi kaksi keskustelijaa.
Myönnän, että sinä valehtelet itse silloin kun sanot, että ottakaa valehtelija kiinni. Pääset silloin itse pälkähästä, ei niin helposti huomata, minkä virheen itse aina teet.
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Mikä se sitten on uskonnoista? Perustelu on hyvä.
Joutuuko siinä syömään vain 100 mustikkaa jos pieree niin että karhu kuulee ?Neutroni kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:01Se olisi äärimmäisen primitiivinen ja julma uskonto nykyajan maailmaan.Rere12 kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:00 Suomalaiselle paras uskonto on tietenkin muinaissuomalaisten uskonto Ukkoineen, Ahteineen ja Ilmarisineen. Väinämöinen on pääprofeetta. Jos näitä jumalia ja profeettaansa pilkkaatte, niin kimppuunne usutetaan valtakunnansyyttäjä. Menkää Ranskaan pilkkaamaan, siellä on toisenlainen laki ja käytäntö eli jumaluuksia saa pilkata.
-
Pilvipouta
- Reactions:
Valitsisin ateismin. Ei ainakaan mihinkään jumalolentoon tarvitsisi uskoa.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
Näyttämällä toteen väitteesi "Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät", todistat ettet ole valehtelija. Mutta koska olet, et pysty siihen. Ei oikein hyvin alkanut tämä bannista vapautumisesti.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 20:59Nyt en ymmärrä.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:20Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Valehtelija taitaa taas syyttää totuuden puhujaa valehtelijaksi. Kumpi meistä siis on valehtelija, minä vai asdf? Vai joku muu keskustelija?
Trump ja Putin ainakin. Tosin he eivät itse keskustele, vaan heidän lakeijansa täällä.
Myönnän, että sinä valehtelet itse silloin kun sanot, että ottakaa valehtelija kiinni. Pääset silloin itse pälkähästä, ei niin helposti huomata, minkä virheen itse aina teet.
Mene mene tekel upharsin.
- Bored
- Reactions:
Paras uskonto on olla uskomatta mihinkään uskontoon.
Jokainen tosin valitsee polkunsa. Jos uskonnoista saa tähän helvetilliseen maalliseen vaellukseen voimia niin hyvä niin. Itse haluan kokea kaiken raa'an realistisesti ilman suodattimia. Luonto on armoton ja sitä ei voi rukoilla. Se ei anna armoa.
Jokainen tosin valitsee polkunsa. Jos uskonnoista saa tähän helvetilliseen maalliseen vaellukseen voimia niin hyvä niin. Itse haluan kokea kaiken raa'an realistisesti ilman suodattimia. Luonto on armoton ja sitä ei voi rukoilla. Se ei anna armoa.
-
Märkäruuti
- Reactions:
-
Märkäruuti
- Reactions:
¨Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:20 Valitsisin ateismin. Ei ainakaan mihinkään jumalolentoon tarvitsisi uskoa.
Lähtöoletus oli, että pitäisi ryhtyä uskovaksi. Minä en pidä ateismia uskontona missään määrin.
-
Pilvipouta
- Reactions:
Siinä mielessä ateismi ei tietenkään ole uskonto, ettei siinä uskota mihinkään jumalolentoon. Mutta ei siitä jumalan olemattomuudestakaan ole mitään vedenpitäviä todisteita, joten siihenkin pitää tavallaan uskoa kunnes toisin ehkä todistetaan.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:02Lähtöoletus oli, että pitäisi ryhtyä uskovaksi. Minä en pidä ateismia uskontona missään määrin.Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:20 Valitsisin ateismin. Ei ainakaan mihinkään jumalolentoon tarvitsisi uskoa.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
- Bored
- Reactions:
Ei tarvitse edes uskoa siihen ettei jumalia ole olemassa. En edes koskaan mieti asiaa kuin tällaisissa keskusteluissa. Miten olemattomaan voi uskoa? Joku kai määritteli ateismin niin että ateisti on henkilö joka ei ajattele yliluonnollisia entiittejä millään tavalla. Ateismini ei näy arjessa millään tavalla. Eikä sekään etten usko olemattomaan. Irrelevanttia täysin.Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:15Siinä mielessä ateismi ei tietenkään ole uskonto, ettei siinä uskota mihinkään jumalolentoon. Mutta ei siitä jumalan olemattomuudestakaan ole mitään vedenpitäviä todisteita, joten siihenkin pitää tavallaan uskoa kunnes toisin ehkä todistetaan.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:02Lähtöoletus oli, että pitäisi ryhtyä uskovaksi. Minä en pidä ateismia uskontona missään määrin.Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:20 Valitsisin ateismin. Ei ainakaan mihinkään jumalolentoon tarvitsisi uskoa.
Minun mielestä sinut pitäisi pannata valehtelijana. Et edes huomaa virhettäsi missä se on.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:22Näyttämällä toteen väitteesi "Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät", todistat ettet ole valehtelija. Mutta koska olet, et pysty siihen. Ei oikein hyvin alkanut tämä bannista vapautumisesti.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 20:59Nyt en ymmärrä.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:20Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Se on tosi lause. Vain "aina" on tietysti liioittelua, mutta usein täällä kuulee monien jumalien todistuksen todistuksena ateismin totuudesta. Eli lauseessa ei ole yhtään minkään näköistä valehtelua. Sinä et vieläkään huomaa omaa virhettäsi.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:22Näyttämällä toteen väitteesi "Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät", todistat ettet ole valehtelija. Mutta koska olet, et pysty siihen. Ei oikein hyvin alkanut tämä bannista vapautumisesti.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 20:59Nyt en ymmärrä.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:20Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Tämä keskustelu kiertää aina samaa kehää. Ihan turhaa vänkäilyä molemmin puolin, toistettu useita kertoja.Bored kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:20Ei tarvitse edes uskoa siihen ettei jumalia ole olemassa. En edes koskaan mieti asiaa kuin tällaisissa keskusteluissa. Miten olemattomaan voi uskoa? Joku kai määritteli ateismin niin että ateisti on henkilö joka ei ajattele yliluonnollisia entiittejä millään tavalla. Ateismini ei näy arjessa millään tavalla. Eikä sekään etten usko olemattomaan. Irrelevanttia täysin.Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:15Siinä mielessä ateismi ei tietenkään ole uskonto, ettei siinä uskota mihinkään jumalolentoon. Mutta ei siitä jumalan olemattomuudestakaan ole mitään vedenpitäviä todisteita, joten siihenkin pitää tavallaan uskoa kunnes toisin ehkä todistetaan.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 23:02Lähtöoletus oli, että pitäisi ryhtyä uskovaksi. Minä en pidä ateismia uskontona missään määrin.Pilvipouta kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:20 Valitsisin ateismin. Ei ainakaan mihinkään jumalolentoon tarvitsisi uskoa.
Eli toistat täällä edelleen ikuisesti toistamaasi valhetta, josta sinua on kerta kerran jälkeen huomautettu.OlliS kirjoitti: ↑22 Elo 2025, 00:08Se on tosi lause. Vain "aina" on tietysti liioittelua, mutta usein täällä kuulee monien jumalien todistuksen todistuksena ateismin totuudesta. Eli lauseessa ei ole yhtään minkään näköistä valehtelua. Sinä et vieläkään huomaa omaa virhettäsi.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 21:22Näyttämällä toteen väitteesi "Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät", todistat ettet ole valehtelija. Mutta koska olet, et pysty siihen. Ei oikein hyvin alkanut tämä bannista vapautumisesti.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 20:59Nyt en ymmärrä.asdf kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:20Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Mene mene tekel upharsin.