Taideraati - Pablo Picasso - Tête de femme au chapeau
Taideraati - Pablo Picasso - Tête de femme au chapeau
Arvostellaan yksi taidetyö päivässä. Ihan oman maun mukaan kertokaa ajatuksianne mitä työ herättää ja kuinka paljon pidätte niin pisteitä sitten sen mukaan.
Pablo Picasso, Nainen monivärisessä hatussa (Tête de femme au chapeau) , 1939,
Museum Berggruen, Neue Nationalgalerie―Stiftung Preußischer Kulturbesitz Ziehe
Minulle entuudestaan tuntematon Picasson työ. Pistin laiskasti kuvahakuun sanan art ja selailin kuvia. Kummasti tämä nousi esiin satojen kuvien joukosta ja kiinnitti huomion.
Pablo Picasso, Nainen monivärisessä hatussa (Tête de femme au chapeau) , 1939,
Museum Berggruen, Neue Nationalgalerie―Stiftung Preußischer Kulturbesitz Ziehe
Minulle entuudestaan tuntematon Picasson työ. Pistin laiskasti kuvahakuun sanan art ja selailin kuvia. Kummasti tämä nousi esiin satojen kuvien joukosta ja kiinnitti huomion.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Taideraati - Pablo Picasso - Tête de femme au chapeau
Annoin ykkösen. Picasso on tehnyt parempaakin jälkeä ja tämä on yksinkertaisesti hirveä.
Voi myös kertoa jos haluaa mikä on lempityö raadissa olevalla taiteilijalta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Jo värien vuoksi ottaisin tämän seinälleni, vaikkei kubismi lempitaidesuuntia olekaan. Annan tällekin 7.
En ole koskaa oikein tykännyt Picassosta. Silleen tunnetasolla. Arvostan kyllä hänen osuuttaan uudistajana ja visionäärinä yms . Kuvat vaan ovat usein (minusta, luonnollisesti) rumia ja värit epämiellyttävän tunkkaisia ja/tai räikeitä. Eikä kubismikaan ole mitenkään suosikkityylisuuntani.
Annoin 3.
Annoin 3.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Mä en ole koskaan tajunnut näitä Picasson töherryksiä. Pitääkö näitä kattoessa jotenkin siristää silmiä niin sitten ne aukeaa vai onko taidesnobit vaan näkevinään näissä jotain ihmeellistä? Kiva oranssi 
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Mulla oli pitkään Picasson Guernica olkkarin seinällä. Pidän siitä edelleenkin vaikka paperijuliste jo hapertuikin hajalle.

-
Pilvipouta
- Reactions:
En ymmärrä minäkään Picasson suuruutta. Kakkosen annoin.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
En itse ole Picasson fani, mutta tykkään siitä, miten hän edelleen triggeröi taidevastaisia juntteja.
Mene mene tekel upharsin.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Meinaatko että tämä Picasso on ollut eräänlainen kuvataiteen Bob Dylan? Kaikki tietää että se ei osaa laulaa mutta on tykkäävinään koska sen ääni ärsyttää rock-musiikin ystäviä?
Ainoa vaan, että Picaso osasi maalata.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 16:56Meinaatko että tämä Picasso on ollut eräänlainen kuvataiteen Bob Dylan? Kaikki tietää että se ei osaa laulaa mutta on tykkäävinään koska sen ääni ärsyttää rock-musiikin ystäviä?

Pablo Picasso, Man in a Beret, 1895, Museu Picasso, Barcelona, Spain. Courtesy of Successió Picasso. VEGAP.
The painter was only 14 years old when he painted this portrait. It is one of the early works where Picasso used oil in a slightly superior format to what was usual for him.
https://www.dailyartmagazine.com/10-ear ... orks-know/
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Tämä juliste on edelleenkin mun makuuhuoneeni seinällä. Niin kaunis!

- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Saiko se sitten yhtäkkiä jonkun slaagin ja rupes töhertelee?MooM kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 17:02Ainoa vaan, että Picaso osasi maalata.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 16:56Meinaatko että tämä Picasso on ollut eräänlainen kuvataiteen Bob Dylan? Kaikki tietää että se ei osaa laulaa mutta on tykkäävinään koska sen ääni ärsyttää rock-musiikin ystäviä?
Pablo Picasso, Man in a Beret, 1895, Museu Picasso, Barcelona, Spain. Courtesy of Successió Picasso. VEGAP.
The painter was only 14 years old when he painted this portrait. It is one of the early works where Picasso used oil in a slightly superior format to what was usual for him.
Tuo on minusta kaikkein hämmentävintä noissa töhertelijätaiteilijoissa. Eivät he tee tuota lapsellista sotkua siksi, koska eivät osaa maalata mallin mukaan, vaan jostain minulle, kiistatta taidevastaiselle juntille, absoluuttisen käsittämättömästä syystä.
Se oli avartava kokemus joskus oikein silmään jossain taidenäyttelyssä, jossa oli tunnettujen suomalaisten taiteilijoiden ns. taideteoksia, kaikenlaista epämääräistä söhertelyä, joista tekninen taito ei välity millään tavalla. Minä olin aina sitä ennen luullut, että nykyiset taiteilijat ovat jotain rikkaitten ylijäämäkakaroita, jotka eivät osaa mitään ja joille isukki on ostanut paikan taidepiireissä, mutta samassa näyttelyssä oli samoilta taiteilijoilta tilattuja silmäätekevien muotokuvia, jotka olivat moitteettoman fotorealistisia ja pikkutarkkoja teoksia. Kyllä niillä osaamista olisi ollut maalata ihan mitä tahansa haluavat.
Kyllästy varmaan. Ja tuli kamerat, ei kenenkäään enää tarvitse maalata fotorealistisia muotokuvia.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 17:18Saiko se sitten yhtäkkiä jonkun slaagin ja rupes töhertelee?MooM kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 17:02Ainoa vaan, että Picaso osasi maalata.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 16:56Meinaatko että tämä Picasso on ollut eräänlainen kuvataiteen Bob Dylan? Kaikki tietää että se ei osaa laulaa mutta on tykkäävinään koska sen ääni ärsyttää rock-musiikin ystäviä?
D. Gabaldon
D. Gabaldon