Mitä tein tänään?

Tomijk
Reactions:

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Tomijk »

Tämä viikko lomaa. Eilen iltapäivällä puolukkaa 6 desiä ja tänään 1,3 litraa. Tänään löysin vähän paremman paikan ja onneksi sadekin viivästyi niin ehdin poimia puolukkaa aamulla melkein 2 tuntia. Huomenna lähdemme isän kanssa hänen mökille Heinolaan ja siellä olisi tarkoitus olla 2 yötä ja poimia sen verran puolukkaa kuin ehtii. Sääennustekin vaikuttaa muuten hyvältä, mutta saattaa olla parempi käyttää pipoa lippiksen sijaan poimiessa aamuisin, koska sää on sen verran kylmää. Mökkiäkin pitää lämmittää edelliskertaa enemmän ja luultavammin olisi myös hyvä laittaa sähköpatterit päälle, että mökki on riittävän lämmin nukkumiseen.
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Käytiin vanhemman pojan kanssa raivaamassa hakkuualuetta, voi jumalauta niitä insinöörejä, mistä vitun pöpilästä niitä koulutetaan, hävetkää.
Minun mielestä noin.
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Juttelin facessa serkkupojan kanssa. Ollaan viimeksi nähty papan hautajaisissa joskus 90 - luvun alkupuolella. Hän asuu ulkomailla, Euroopassa kuitenkin. Muisteltiin lapsuutta ja hän muisti että tilattiin grilliltä hampurilaiset pienenä. Oli ihmetellyt kovasti kun olin halunnut omani ilman pihviä :lol:
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

E-M kirjoitti: 23 Syys 2025, 10:37
marjatta1 kirjoitti: 22 Syys 2025, 16:51
Goswell kirjoitti: 22 Syys 2025, 09:10
E-M kirjoitti: 21 Syys 2025, 15:03 Hyvää pvänjatkoa täältäkin kahvikupposen ja lakkahillolla koristellun leipäjuuston takaa tai edestä! Minulla on vain valk. teko-orkieda tässä pihan varjoisalla puolella sijaitsevan huoneeni ikk.laudalla. Tällä hetkellä siitä roikkuu myös pieni lila kaulakoru ja virkattu oranssi kehäkukka terälehtineen aurinkona. Itsevirkatut lila-valk. ja kelt. alaverhot orkidean ym. pikkukrääsän molemmin puolin. Etäämpänä klasini takana isoon kiven juurella kukkii aito oranssi kallionauhus. :D
Ai että sinulla oli herkut edessä.
Nam, lakkahillo ja leipäjuusto ovat tosi herkkuja! :D Kauniissa ympäristössä elelee E-M... :D

Mulla taas on nyt suhteellisen pimeä paikka viherkasveille olohuoneessa ja nyt pitäis keksiä mitä kasveja kannattaa hankkia noitten nuupahtavien tilalle, jotka ovat siirretty entisen asunnon aurinkoiselta ikkunalaudalta tänne nykyiseen asuntoon?? :idea: :?:
Kiitos kehuista. :D Vastaukseni, jossa perehdyin pimeämmässäkin paikassa viihtyviin viherkasveihin, karkas... Palaan asiaan vähemmän kiireemmällä tänään.
:roll:
Näyttävät olevan isoja yl. lattialla pidettäviä viherkasveja, jotka pärjäävät varjoisammassakin, esim. anopinkieli, peikonlehti ja palmuvehka. Kissojen, nyk. lomalaisten, en ole voinut laittaa kuin katosta roikkuvia viherkasveja, niitäkään ei etupihan varjoisammalla puolen montaa (vak. rönsylilja, muratti ja kultaköynnös). Nuokin viihtyvät takapihan aurinkoisemmalla puolen paremmin. Kaktukset, *yks isoo piikkinen ja parii joulukaktustakin ihan siedettävästi ikkunnallakin. Erivär. paavalinkukista kukkivat jotkut aina, kun pimeimpinä aikoina kasvatan niitä akvaariossa ja ´kissattomina´ aikoina ikkunoillakin. :beauti:

*kissojen kanssakin
Viimeksi muokannut E-M, 23 Syys 2025, 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

E-M kirjoitti: 23 Syys 2025, 17:19
E-M kirjoitti: 23 Syys 2025, 10:37
marjatta1 kirjoitti: 22 Syys 2025, 16:51
Goswell kirjoitti: 22 Syys 2025, 09:10
E-M kirjoitti: 21 Syys 2025, 15:03 Hyvää pvänjatkoa täältäkin kahvikupposen ja lakkahillolla koristellun leipäjuuston takaa tai edestä! Minulla on vain valk. teko-orkieda tässä pihan varjoisalla puolella sijaitsevan huoneeni ikk.laudalla. Tällä hetkellä siitä roikkuu myös pieni lila kaulakoru ja virkattu oranssi kehäkukka terälehtineen aurinkona. Itsevirkatut lila-valk. ja kelt. alaverhot orkidean ym. pikkukrääsän molemmin puolin. Etäämpänä klasini takana isoon kiven juurella kukkii aito oranssi kallionauhus. :D
Ai että sinulla oli herkut edessä.
Nam, lakkahillo ja leipäjuusto ovat tosi herkkuja! :D Kauniissa ympäristössä elelee E-M... :D

Mulla taas on nyt suhteellisen pimeä paikka viherkasveille olohuoneessa ja nyt pitäis keksiä mitä kasveja kannattaa hankkia noitten nuupahtavien tilalle, jotka ovat siirretty entisen asunnon aurinkoiselta ikkunalaudalta tänne nykyiseen asuntoon?? :idea: :?:
Kiitos kehuista. :D Vastaukseni, jossa perehdyin pimeämmässäkin paikassa viihtyviin viherkasveihin, karkas... Palaan asiaan vähemmän kiireemmällä tänään.
:roll:
Näyttävät olevan isoja yl. lattialla pidettäviä viherkasveja, jotka pärjäävät varjoisammassakin, esim. anopinkieli, peikonlehti ja palmuvehka. Kissojen, nyk. lomalaisten, en ole voinut laittaa kuin katosta roikkuvia viherkasveja, niitäkään ei etupihan varjoisammalla puolen montaa (vak. rönsylilja, muratti ja kultaköynnös). Nuokin viihtyvät takapihan aurinkoisemmalla puolen paremmin. Kaktukset, yks isoo piikkinen ja parii joulukaktustakin ihan siedettävästi ikkunnallakin. Erivär. paavalinkukista kukkivat jotkut aina, kun pimeimpänä aikana kasvatan niitä akvaariossa ja ´kissattomina´ aikoina ikkunoillakin.
Kiitos vastauksesta ja täytyy tsekata miten nuo nykyiset huonekasvit pärjäävät pimennossa ja hankkia sitten uusia pimeetä kestäviä ja noita mainitsemiasi kukkasia!
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
..viduixmän..
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ..viduixmän.. »

Kissatäti kirjoitti: 23 Syys 2025, 14:00 Juttelin facessa serkkupojan kanssa. Ollaan viimeksi nähty papan hautajaisissa joskus 90 - luvun alkupuolella. Hän asuu ulkomailla, Euroopassa kuitenkin. Muisteltiin lapsuutta ja hän muisti että tilattiin grilliltä hampurilaiset pienenä. Oli ihmetellyt kovasti kun olin halunnut omani ilman pihviä :lol:

Heh, grillistä puheen ollen, käväisin tänään pikaisesti rannikolla ja paluu matkalla alkoi hiukomaan, niin pysähdyimpä pienessä Sievissä ja nappasin tiikeriltä makupalan. Oli kyllä iso ja hyvä.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Kissatäti kirjoitti: 23 Syys 2025, 14:00 olin halunnut omani ilman pihviä :lol:
Saman pyynnön kuulin viime kesänä yhden ruokapaikan tilausjonossa. Rouva edelläni tilasi hampurilaisateriaa ja pyysi hampurilaisen ilman pihviä.
Hetken mietittyään muutti tilausta, että se hampurilainen ilman leipiä.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Tossa muutama päivä sitten kävelin kauppaan kun isokokoinen koira kuuli merkkihälytyksen puhelimesta ja oli 5cm päässä puremassa mua kun omistaja sai taltutettua. Meinasin sanoa että koiras kävi lähellä kuolemaa, mutta oli niin punainen että katsoin vain tuomiten.

Tänään näin nepalilaista kaveria tarjoten pari kaljaa ja järjestää syntterit mulle jos Kela ei kuse sen asioita. Vitun rasisteille tiedoksi että nepalilaiset ovat nöyrää ja ahkeraa kansaa ja tämäkin odottaa turvallisuussselvitystä että pääsis Finskille duuniin.
Guild can only exist in a person who can act
Kohina
Reactions:

Karpaasi laittoi suomalaisen vaimonsa asialle ja oli oikeen henkevä keskustelu. Hiljempaa pitää olla, ymmärrän. Uhkailu on vaan niin vitun typerää. Olen ongelmissa ja sitä rataa, niin läikkyy kuin Shahedista ja pitemmälle. Mukava eukko.
Kohina
Reactions:

Ja joo, Venäjältä läikkyy, eli ei huolta kolmannesta. Toivottavasti ollaan opittu Kekkosesta, eikä läiky tänne.
Kohina
Reactions:

Kuoin läikähdys siis on musta joutsen, joita mienenä mahtimaana Suomi on oppinut ennakoimaan, kuten sitaatti "Olen liian vanha johtamaan niin suurta maata" kun maiden yhdistämisestä puhuttiin, kertoo. Läikähti syliin.
Kohina
Reactions:

Katotaan mitä Venezualelle tapahtuu. Muka mobilisoi, mutta se olisi tyhmää. Nyt tarvittaisiin Kekkosta.

Stubb on parempi jätkä mitä uskoin. Cool, calm and collected on hienosti sanottu.

Itse asiassa Stubb vois hoitaa, nyt kun tuli mieleen.
Kohina
Reactions:

Joo, mä laitan ulkoministeriölle selonteon Kekkosesta ja kerron että tää on se mitä pitää tehdä.

Mun eka lähde on ylivoimainen
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä haluaisin nyt vauvan. Onneksi en saa kuitenkaan.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 24 Syys 2025, 20:44 Minä haluaisin nyt vauvan. Onneksi en saa kuitenkaan.
Joudut siltä osin tyytymään Milliin, mutta onneksesi Hänellä on oletettavasti sitä pitempi, vaikket onneksesi saakkaan.

Ehe ehe...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin