Kyllä me tiedämme mielipiteesi. Toistat sitä taas turhan innokkaasti joka välissä. Ei se sen ihmeellisempi ole kuin vaikka putinistien mielipide, jonka mukaan Kremlin propagandatorvet kertovat totuuden ja vain totuuden ja kaikki muut valehtelevat.OlliS kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
Palestiinan tunnustaminen
Re: Palestiinan tunnustaminen
Ei tässä tarvitse puheisiin uskoa. Kyllä kiistatta dokumentoidut teot kertoo, mitä tapahtuu. Ja historia kertoo miksi.OlliS kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Yksinkertaistus on se, että minusta on oikein olla enemmän Israelin puolella. Monet ovat, täälläkin. Ei ole mitään sellaista totuutta, että Israel tekisi väärin ja olisi kansanmurha jne. Yhtä hyvin se voi olla täysin väärä narratiivi, ja pitäisi olla Israelin puolella, kuten minä ja monet muut.marjatta1 kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 08:02OlliS kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
Ei ole ollenkaan yksinkertainen juttu, kun alueen konflikti on jatkunut jo vuosikymmeniä ja ihmisiä kuolee Gazan alue on hävitetty ja tuhottu melkein kokonaan. Israel ainakin on tilanteessa vahvasti osasyyllinen samoin kuin hamas ja muut terroria tukeneet tahot. Politiikka, uskonto, valheet ja kaikki mahdollinen saadaan tähän hornankattilaan aikaiseksi mikä alueella vallitsee. Rauhantahto missä ja keillä sitä mahtanee todellakin olla asiasta? Se olis kiva tietää?
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Mistä, Olli, Israel tietää, että nyt Hamas on lyöty?
Tunnustan että varastin 11v:nä karkin ylähyllyltä, vaikka olin karkkilakossa.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Olen eri mieltä ja itse en asetu kummankaan osapuolen puoltajaksi. Harmi vaan, että Suomi joutuu turvautumaan Israelin sotatarvikkeiden ostoon, koska heillä on sen alan huippua. Harmi vaan, että syyttömiä siviileitä Gazan alueella kuolee ja kärsii kohtuuttomasti.OlliS kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 17:37Yksinkertaistus on se, että minusta on oikein olla enemmän Israelin puolella. Monet ovat, täälläkin. Ei ole mitään sellaista totuutta, että Israel tekisi väärin ja olisi kansanmurha jne. Yhtä hyvin se voi olla täysin väärä narratiivi, ja pitäisi olla Israelin puolella, kuten minä ja monet muut.marjatta1 kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 08:02OlliS kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
Ei ole ollenkaan yksinkertainen juttu, kun alueen konflikti on jatkunut jo vuosikymmeniä ja ihmisiä kuolee Gazan alue on hävitetty ja tuhottu melkein kokonaan. Israel ainakin on tilanteessa vahvasti osasyyllinen samoin kuin hamas ja muut terroria tukeneet tahot. Politiikka, uskonto, valheet ja kaikki mahdollinen saadaan tähän hornankattilaan aikaiseksi mikä alueella vallitsee. Rauhantahto missä ja keillä sitä mahtanee todellakin olla asiasta? Se olis kiva tietää?
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
-
Märkäruuti
- Reactions:
Voi sitä herkkäuskoisuuden määrää
Että sodan toinen osapuoli kertoo asiasta pelkän totuuden? Miten joku kehtaa kirjoittaa tuollaista sontaa?
Hamas sanoo itse, että juutalaisten tuhoaminen ja kristinuskoisten käännytys islamiin on sen tavoite.
Miksi kukaan haluaa rauhaa tuollaisten kanssa, kysyn vasureilta?
Eivät he rauhaa ja sopua ole meille tuomassa, vain islamilaista autorismia.
Jokainen vihervasurinainen voisi miettiä, mitä hirmuvaltaa tukevat!
Israel, perinteinen Eurooppa, konservatiivinen USA puolustavat meitä, vihervasemmistomme ei sitä tee.
Israel, perinteinen Eurooppa, konservatiivinen USA puolustavat meitä, vihervasemmistomme ei sitä tee.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Suomalainen sisu:
-
Märkäruuti
- Reactions:
Hamas alkaa olla menneen talven lumia, joten sen älyvapaista julistuksista ei isommin tarvitse välittää.
Jos ei tasapuolista rauhaa saada (kuten ei saadakaan), Hamasin tilalle tulee seuraava terroristijärjestö niistä nuorista miehistä, joiden sukulaiset ja ystävät Israel Gazassa tappoi.
Islam, ja sen traditiot ovat se ongelma. Islam ylläpitää sotaa juutalaisia, kristittyjä, kaikkia toisuskoisia vastaan.Märkäruuti kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 21:12Hamas alkaa olla menneen talven lumia, joten sen älyvapaista julistuksista ei isommin tarvitse välittää.
Jos ei tasapuolista rauhaa saada (kuten ei saadakaan), Hamasin tilalle tulee seuraava terroristijärjestö niistä nuorista miehistä, joiden sukulaiset ja ystävät Israel Gazassa tappoi.
Hamas itse sanoo, ettei sen tavoite ole Israelin tuho. Se on vain välivaihe. Juutalaisuuden, kristinuskon, buddhismin, hinduismin tuho on heidän islamistien tavoite. He sanovat sen suoraan.
Sairasta on se, että vihervasemmistomme heitä tukee!
5:s kolonna sisällämme.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
Suomalainen sisu:
Suomalainen sisu:
-
Brainwashed
- Reactions:
Tämä palestiinaperseily olisi kyllä sangen huvittavaa, ellei se olisi niin järkyttävän idioottimaista. Eivät sikäläinen 95% enemmistö halua mitään kahden valtion mallia, vaan yhden, jossa ei ole Israelia, ja hamas kukkona tunkiolla.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Tyypillistä väittelytaktiikkaa sinulla. Perinteinen Eurooppa on pitkälti tunnustanut Palestiinan. Suomen oikeistolainen presidentti haluaa sitä.Toope kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 20:41 Hamas sanoo itse, että juutalaisten tuhoaminen ja kristinuskoisten käännytys islamiin on sen tavoite.
Sinä kuitenkin ”kysyt vasureilta”. Miksi noin?
- KultaKikkare
- Reactions:
Kantavina ajatuksina tässä lienee se, että jos palestiinalaisten hyvinvointia saatais vähän lisättyä, ne ei enää halua tappaa kaikkia.Toope kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 21:22Islam, ja sen traditiot ovat se ongelma. Islam ylläpitää sotaa juutalaisia, kristittyjä, kaikkia toisuskoisia vastaan.Märkäruuti kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 21:12Hamas alkaa olla menneen talven lumia, joten sen älyvapaista julistuksista ei isommin tarvitse välittää.
Hamas itse sanoo, ettei sen tavoite ole Israelin tuho. Se on vain välivaihe. Juutalaisuuden, kristinuskon, buddhismin, hinduismin tuho on heidän islamistien tavoite. He sanovat sen suoraan.
Sairasta on se, että vihervasemmistomme heitä tukee!
5:s kolonna sisällämme.
Ja sit se osuus niistä joka oikeasti aktiivisesti yrittää tappaa kaikki on melko pieni, sitä ei pidetä todellisena uhkana länsimaille eikä siihen vedoten haluta tuomita kaikkia palestiinalaisia.
Be stronger than your excuses
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Mikään taho ei ole haluamassa Hamas-vetoista Palestiinaa vaan nimenomaan tunnustaa Palestiinan hallinnon ja auttaa tätä kitkemään Hamas.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"