Palestiinan tunnustaminen

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
Neutroni
Reactions:

Re: Palestiinan tunnustaminen

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

OlliS kirjoitti: 28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
Kyllä me tiedämme mielipiteesi. Toistat sitä taas turhan innokkaasti joka välissä. Ei se sen ihmeellisempi ole kuin vaikka putinistien mielipide, jonka mukaan Kremlin propagandatorvet kertovat totuuden ja vain totuuden ja kaikki muut valehtelevat.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

OlliS kirjoitti: 28 Syys 2025, 01:04 Tämä asia on ihan yksinkertainen. Toiset uskoo, mitä Israel sanoo, toiset ei. Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein. Monet ei edes tiedä, mitä Israel sanoo mistäkin. Varsinkaan perusteluja.
Ei tässä tarvitse puheisiin uskoa. Kyllä kiistatta dokumentoidut teot kertoo, mitä tapahtuu. Ja historia kertoo miksi.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
OlliS
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OlliS »

marjatta1 kirjoitti: 28 Syys 2025, 08:02

Ei ole ollenkaan yksinkertainen juttu, kun alueen konflikti on jatkunut jo vuosikymmeniä ja ihmisiä kuolee Gazan alue on hävitetty ja tuhottu melkein kokonaan. Israel ainakin on tilanteessa vahvasti osasyyllinen samoin kuin hamas ja muut terroria tukeneet tahot. Politiikka, uskonto, valheet ja kaikki mahdollinen saadaan tähän hornankattilaan aikaiseksi mikä alueella vallitsee. Rauhantahto missä ja keillä sitä mahtanee todellakin olla asiasta? Se olis kiva tietää?
Yksinkertaistus on se, että minusta on oikein olla enemmän Israelin puolella. Monet ovat, täälläkin. Ei ole mitään sellaista totuutta, että Israel tekisi väärin ja olisi kansanmurha jne. Yhtä hyvin se voi olla täysin väärä narratiivi, ja pitäisi olla Israelin puolella, kuten minä ja monet muut.
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Mistä, Olli, Israel tietää, että nyt Hamas on lyöty?
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Tunnustan että varastin 11v:nä karkin ylähyllyltä, vaikka olin karkkilakossa.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

OlliS kirjoitti: 28 Syys 2025, 17:37 Ei ole mitään sellaista totuutta, että Israel tekisi väärin ja olisi kansanmurha
Hyvin monien mielestä tuo on selvä fakta. Uskonnollinen ideologiasi estää sinua myöntämästä tosiasioita.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

OlliS kirjoitti: 28 Syys 2025, 17:37
marjatta1 kirjoitti: 28 Syys 2025, 08:02

Ei ole ollenkaan yksinkertainen juttu, kun alueen konflikti on jatkunut jo vuosikymmeniä ja ihmisiä kuolee Gazan alue on hävitetty ja tuhottu melkein kokonaan. Israel ainakin on tilanteessa vahvasti osasyyllinen samoin kuin hamas ja muut terroria tukeneet tahot. Politiikka, uskonto, valheet ja kaikki mahdollinen saadaan tähän hornankattilaan aikaiseksi mikä alueella vallitsee. Rauhantahto missä ja keillä sitä mahtanee todellakin olla asiasta? Se olis kiva tietää?
Yksinkertaistus on se, että minusta on oikein olla enemmän Israelin puolella. Monet ovat, täälläkin. Ei ole mitään sellaista totuutta, että Israel tekisi väärin ja olisi kansanmurha jne. Yhtä hyvin se voi olla täysin väärä narratiivi, ja pitäisi olla Israelin puolella, kuten minä ja monet muut.
Olen eri mieltä ja itse en asetu kummankaan osapuolen puoltajaksi. Harmi vaan, että Suomi joutuu turvautumaan Israelin sotatarvikkeiden ostoon, koska heillä on sen alan huippua. Harmi vaan, että syyttömiä siviileitä Gazan alueella kuolee ja kärsii kohtuuttomasti.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Märkäruuti
Reactions:

OlliS kirjoitti: 28 Syys 2025, 01:04 Minun mielestä se on totta, mitä Israel sannoo, ja miten historian ja tilanteet kuvailee. Juttu on just niin, eikä melkein.
Voi sitä herkkäuskoisuuden määrää :lol:
Että sodan toinen osapuoli kertoo asiasta pelkän totuuden? Miten joku kehtaa kirjoittaa tuollaista sontaa?
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Hamas sanoo itse, että juutalaisten tuhoaminen ja kristinuskoisten käännytys islamiin on sen tavoite.
Miksi kukaan haluaa rauhaa tuollaisten kanssa, kysyn vasureilta?
Eivät he rauhaa ja sopua ole meille tuomassa, vain islamilaista autorismia.
Jokainen vihervasurinainen voisi miettiä, mitä hirmuvaltaa tukevat!

Israel, perinteinen Eurooppa, konservatiivinen USA puolustavat meitä, vihervasemmistomme ei sitä tee.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Märkäruuti
Reactions:

Toope kirjoitti: 04 Loka 2025, 20:41 Hamas sanoo itse, että juutalaisten tuhoaminen ja kristinuskoisten käännytys islamiin on sen tavoite.
Hamas alkaa olla menneen talven lumia, joten sen älyvapaista julistuksista ei isommin tarvitse välittää.
Jos ei tasapuolista rauhaa saada (kuten ei saadakaan), Hamasin tilalle tulee seuraava terroristijärjestö niistä nuorista miehistä, joiden sukulaiset ja ystävät Israel Gazassa tappoi.
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Märkäruuti kirjoitti: 04 Loka 2025, 21:12
Toope kirjoitti: 04 Loka 2025, 20:41 Hamas sanoo itse, että juutalaisten tuhoaminen ja kristinuskoisten käännytys islamiin on sen tavoite.
Hamas alkaa olla menneen talven lumia, joten sen älyvapaista julistuksista ei isommin tarvitse välittää.
Jos ei tasapuolista rauhaa saada (kuten ei saadakaan), Hamasin tilalle tulee seuraava terroristijärjestö niistä nuorista miehistä, joiden sukulaiset ja ystävät Israel Gazassa tappoi.
Islam, ja sen traditiot ovat se ongelma. Islam ylläpitää sotaa juutalaisia, kristittyjä, kaikkia toisuskoisia vastaan.

Hamas itse sanoo, ettei sen tavoite ole Israelin tuho. Se on vain välivaihe. Juutalaisuuden, kristinuskon, buddhismin, hinduismin tuho on heidän islamistien tavoite. He sanovat sen suoraan.
Sairasta on se, että vihervasemmistomme heitä tukee!
5:s kolonna sisällämme.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tämä palestiinaperseily olisi kyllä sangen huvittavaa, ellei se olisi niin järkyttävän idioottimaista. Eivät sikäläinen 95% enemmistö halua mitään kahden valtion mallia, vaan yhden, jossa ei ole Israelia, ja hamas kukkona tunkiolla.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Eivät he rauhaa ja sopua ole meille tuomassa, vain islamilaista autorismia.
Jokainen vihervasurinainen voisi miettiä, mitä hirmuvaltaa tukevat!

Israel, perinteinen Eurooppa, konservatiivinen USA puolustavat meitä, vihervasemmistomme ei sitä tee.
Tyypillistä väittelytaktiikkaa sinulla. Perinteinen Eurooppa on pitkälti tunnustanut Palestiinan. Suomen oikeistolainen presidentti haluaa sitä.
Sinä kuitenkin ”kysyt vasureilta”. Miksi noin?
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Toope kirjoitti: 04 Loka 2025, 21:22
Märkäruuti kirjoitti: 04 Loka 2025, 21:12
Islam, ja sen traditiot ovat se ongelma. Islam ylläpitää sotaa juutalaisia, kristittyjä, kaikkia toisuskoisia vastaan.

Hamas itse sanoo, ettei sen tavoite ole Israelin tuho. Se on vain välivaihe. Juutalaisuuden, kristinuskon, buddhismin, hinduismin tuho on heidän islamistien tavoite. He sanovat sen suoraan.
Sairasta on se, että vihervasemmistomme heitä tukee!
5:s kolonna sisällämme.
Kantavina ajatuksina tässä lienee se, että jos palestiinalaisten hyvinvointia saatais vähän lisättyä, ne ei enää halua tappaa kaikkia.

Ja sit se osuus niistä joka oikeasti aktiivisesti yrittää tappaa kaikki on melko pieni, sitä ei pidetä todellisena uhkana länsimaille eikä siihen vedoten haluta tuomita kaikkia palestiinalaisia.
Be stronger than your excuses
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Mikään taho ei ole haluamassa Hamas-vetoista Palestiinaa vaan nimenomaan tunnustaa Palestiinan hallinnon ja auttaa tätä kitkemään Hamas.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin