Puolustusmenot ja niiden kasvu

Paikalla
Konemies
Reactions:

Re: Puolustusmenot ja niiden kasvu

Viesti Kirjoittaja Konemies »

100 miljuunaa laitettiin Ukrainalle aseiden ostoon. Toivottavasti tämä laitetaan puolustusbudjettiin eikä kehitysavun alle kuten persut varmaan suhmuroivat.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tulonsiirroista verotettava ei kasvata valtiontaloutta, kuten ei julkishallinnon palkkamenot ja vastaavat, mikä vaikuttaa olevan vaikeata eräitten käsittää, eli vero on toki veroa ja niitten maksaminen kirpaisee, mikä ei muuta sitä että sillä on suurta merkitystä kansan ja valtiontalouden kannalta mistä kulloinkin verotetaan.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Tuossahan on montaa ajatusta sen suhteen kuka maksaa veroja ja kuka ei, kuka on veronmaksaja?

Jos elät tuilla, esim peruspäivärahalla, niin saat tulosi yhteiskunnan muilta keräämistä veroista ja vaikka siitä otetaankin vero niin maksatko muka veroja koska saat "verokassasta" enemmän kuin sinne maksat?

Mielestäni et.

Sitten puhutaan toki myös nettoveronmaksajasta, ihmisistä jotka maksavat tuloistaan veroja enemmän kuin saavat yhteiskunnalta takaisin esim tukina sekä palveluina yms. Suurin osa työssäkäyvistähän ei ole nettoveronmaksajia, karkeasti voi sanoa että 30% itsensä elättävistä on nettoveronmaksajia ja 70% ei. Eli se kuuluisa keskipalkkainen ei ole nettoveronmaksaja.

Omasta mielestäni jokainen, veronsa laillisesti maksava, ja kokopäiväisesti töissä käyvä on ainakin veronmaksaja. Niin se kaupan kassa kuin ylilääkärikin.

Ja jos olet tehnyt asiallisen työuran, ja nyt eläkkeellä, niin olet mielestäni veronmaksaja.

Jostain luin muistaakseni että 20% tuloveroa maksavista ja eniten tienaavista maksaa tuloveroista yli puolet, ja kerta suomessa pienillä tuloilla on muihin maihin verrattuna suhteellisesti alempi veroprosentti kuin isoilla tuloilla niin voipi olla tottakin. Progressiivinen verotus tuon tekee.
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Todellisuudessa asia menee seuraavasti:
Vain talouskasvulla on väliä ja se tulee helpoiten soveltamalla uusia teknologioita.
On yksi hailee mitä pääosa ihmisistä, jotka siis ovat ulkona tuosta lisäarvon tuotosta tekevät. Tämä koska jos Pirjolla on kampaamo, niin Pirjon lopettaessa joku kyllä tullee tilalle.

Suomessa tuota yksinkertaista yhtälöä ei suostuta ymmärtämään, vaan palvotaan hikisiä pilipalipimpelipompeleita, jotka on valittu homehtumaan johtopaikoilleen vahamuseossaan.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Kai tarkoitit tuottavuuden kasvulla?

Sitä tarvitaan ja sitä kautta saataisiin talouskasvuakin, mutta juuri tuottavuuden kasvussa ollaan jääty melkein kaikista maista jälkeen jo pitkän aikaa.

Miten jakaa mahdolliset tuottavuuden kasvun hedelmät, koska se voi kasvattaa työttömyyttä, onkin sitten eri asia.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Jos kerran veroja pitää maksaa, niin samallako KELA-kassaan varoja pitäisi kerätä ei? Eli jäisi vain muutamat tahot minne pitäisi rahaa kerätä kuten asfaltointi jne... ?
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Puolustusmenojen kasvu kasvattaa vain velan määrää, koska muuta käytännön vaihtoehtoa ei ole. Vaikka kyllähän tämä nykyinen "talousnerojen" hallituskin aikoo vipata eläkerahastosta miljardin. Joten, eiköhän sieltä voi enemmän nipistellä aivan huoletta. Riskisijoitukset korjaavat tilanteen, hahhah.

https://yle.fi/a/74-20159030
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Brainwashed
Reactions:

Pattinero kirjoitti: 23 Loka 2025, 16:43 Puolustusmenojen kasvu kasvattaa vain velan määrää, koska muuta käytännön vaihtoehtoa ei ole. Vaikka kyllähän tämä nykyinen "talousnerojen" hallituskin aikoo vipata eläkerahastosta miljardin. Joten, eiköhän sieltä voi enemmän nipistellä aivan huoletta. Riskisijoitukset korjaavat tilanteen, hahhah.

https://yle.fi/a/74-20159030
The Horror.

Tuokaan ei tule loppumaan hyvin, mutta näillä näköjään mennään...

Vasemmiston käsi on omistavien lompakoilla, oikeisto eläkkeiden kirstulla, molemmat huonoja.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Toisaalta... Miksei kaikki vain lyödä hanskoja tiskiin?

Meni homma miten vain tämä ei tule meidän kannalta päättymään hyvin.

Itse taidan jo luovuttaa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
ROOSTER
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ROOSTER »

Jokaisella aikakaudella on omat pakolliset menonsa. Mieluummin annan toisten maksamista veroista vaikka 30% puolustukseen ja Ukrainan auttamiseen jotta omat poikamme säästyvät sotimiselta tai ainakin pääsevät siinä helpommalla.

Joskus myöhemmin sitten kansamme pääsee ehkä nauttimaan näiden sijoitusten tuotoista. Kaikki ponnistelu on turhaa jos ei uskota Suomen säilymiseen ainakin seuraavat sata-kaksisataa vuotta. Toivottavasti jälkeemme tulevat osaavat arvostaa uhrauksia.
Viimeksi muokannut ROOSTER, 23 Loka 2025, 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.
Brainwashed
Reactions:

Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:06 Toisaalta... Miksei kaikki vain lyödä hanskoja tiskiin?

Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.

8-)

- anonymous hater
ROOSTER
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11
Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:06 Toisaalta... Miksei kaikki vain lyödä hanskoja tiskiin?

Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.

8-)
Aika itsekästä paskistelua. Olet varmaan tosi mukava.
Brainwashed
Reactions:

ROOSTER kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:13
Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11

8-)
Aika itsekästä paskistelua. Olet varmaan tosi mukava.
Makuasia.

8-)

- anonymous hater
ROOSTER
Reactions:

Sanoi kärpänen.
AimoJortikka
Reactions:

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.
Jos tämä on totta, niin en hirveästi leuhkisi olevani yhteiskunnan tukipylväs nettoveronmaksaja. Taitaa puolet matuistakin olla hyödyllisempiä.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin