Ano kertoi että jos hevosnaama tippuu ikkunasta lähiaikoina niin virka vapautuu myös hänen haettavakseen. "Olen harjoitellut Venäjälle myönteisten lausuntojen antamista Suomen eduskunnasta-ajoista alkaen" totesi Ano sopivuudestaan virkaan.
Ukrainan sota ★ Toimittajan suosikki
Re: Ukrainan sota
No ei tietenkään kerrota eikä mitään myönnetä koska se paljastaisi koko homman järjettömyyden.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Marras 2025, 14:52Eikä väestölle varmasti tulla kertomaan, paljonko maalle tuli hintaa per neliökilometri. Lisäksi vallattu alue on po,,itettu tuhannen paskaksi, joten hinta vaan nousee.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Venäjän johdossa on nyt KGB:n vanha mafia-veljeskunta ja oligarkit. Saa nähdä seuraukset. Riippumatta sodan lopputuloksesta ei tee hyvää kansalle olla rikollisten alamaisuudessa.
Tärkeää asiaa, suosittelen erityisesti Gossulle :
Muutama vuosi, niin tuokin rähinä painuu unholaan, kuten myös usa:n hyökkäys Irakiin, ja muut sivujuonteet siinä.
Niin se maailma vaan pyörii.
Niin se maailma vaan pyörii.
Kiinnostaisi tietää, että jos/kun Venäjä aloittaa ydinsodan nyt jossain vaiheessa, niin minkälaisista kohteista se aloittaa? Hyökkääkö se ensivaiheessa ydinaseettomiin maihin, jotka eivät pysty vastaamaan ydiniskulla?
Melkein yhtä toivoton yritelmä kuin se, että yrittäisi tappaa kaikki idiootit.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Käytännössä riittää että tapetaan 95%. Lopuista ei ole harmia kunhan muistetaan että ryssiä ne on edelleen.
Toivotaan että ryssä hyökkää Suomeen niin saadaan täystyöllisyys :
Miten yli 50-vuotiaan reserviläisen palvelus kulkee? Huoltojoukkoihin vaiko suojajoukkoihin? Tahto olisi palvella, mutta kroppa ei anna armoa.
Palvella voi muullakin tavalla kuin ase kädessä. Kun 280000 reserviläistä muuttuu sotilaiksi, työvoimapula iskee suurin piirtein samalla hetkellä. Siviilimaailmaa täytyy pyörittää, koska muuten eivät sotilaatkaan voi tehtäväänsä tehdä.
Miten yli 50-vuotiaan reserviläisen palvelus kulkee? Huoltojoukkoihin vaiko suojajoukkoihin? Tahto olisi palvella, mutta kroppa ei anna armoa.
Palvella voi muullakin tavalla kuin ase kädessä. Kun 280000 reserviläistä muuttuu sotilaiksi, työvoimapula iskee suurin piirtein samalla hetkellä. Siviilimaailmaa täytyy pyörittää, koska muuten eivät sotilaatkaan voi tehtäväänsä tehdä.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Riippuu reserviläisestä ja myös tehtävästä. Olen tuntenut viisikymppisiä, jota fyysiseltä kunnoltaan pärjäisivät suurimmalle osalle varusmiehiä. Naapurissa oli vanha teknikkokapteeni, joka oli pitänyt kunnia-asianaan juosta Cooperissa 3 000 m vielä eläkkeelle lähtiessään 55 vuotiaana.
Huolto, tai nykyään paremminkin logistiikka, on sektori, jonka varassa kaikki muu toimii. Kuusikymppinen organisoimaan tottunut kaveri voi pyörittää logistiikan suunnittelua ja ohjausta siinä kuin nuorempikin ja hyvän kokemuksen omaava jopa paremmin. Dronea lennättäessä ei Cooperin tuloksilla ole merkitystä, eikä myöskään iskujen suunnittelussa. Nykyinen sodankäynti on paljon muuta kuin etulinjassa taistelua.
Sivilimaailman kriittisimpiä toimintoja pyörittävät vap-henkilöt, jotka on kokonaan vapautettu asepalvelusta sodan aikana heidän yhteiskunnallisesti merkittävän tehtävänsä takia. Kun olin nöösärinä ammattikoulun jälkeen lennätinlaitoksella, niin työkavereistani kukaan ei ollut käynyt kertaamassa. He olivat kaikki vap-luokassa tai ainakin olisivat siirtyneet siihen 35 täytettyään. Kun itse olin myöhemmin pääsotaharjoituksessa Pääskyvuoressa, tutustuin lennätinlaitoksen insinööriin, joka oli nimetty yhdyshenkilöksi puolustusvoimien suuntaan.
Nyt tulee taas runoa ja proosaa. Yritän lyhentää.
-
Näinon0070
- Reactions:
Hyvässä vauhdissa näyttää ryssät olevan
https://x.com/bayraktar_1love/status/19 ... 4507254920
Joku on sanonut että sotilailla voitetaan taisteluita ja logistiikalla voitetaan sotia.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Marras 2025, 20:13Riippuu reserviläisestä ja myös tehtävästä. Olen tuntenut viisikymppisiä, jota fyysiseltä kunnoltaan pärjäisivät suurimmalle osalle varusmiehiä. Naapurissa oli vanha teknikkokapteeni, joka oli pitänyt kunnia-asianaan juosta Cooperissa 3 000 m vielä eläkkeelle lähtiessään 55 vuotiaana.
Huolto, tai nykyään paremminkin logistiikka, on sektori, jonka varassa kaikki muu toimii. Kuusikymppinen organisoimaan tottunut kaveri voi pyörittää logistiikan suunnittelua ja ohjausta siinä kuin nuorempikin ja hyvän kokemuksen omaava jopa paremmin. Dronea lennättäessä ei Cooperin tuloksilla ole merkitystä, eikä myöskään iskujen suunnittelussa. Nykyinen sodankäynti on paljon muuta kuin etulinjassa taistelua.
Sivilimaailman kriittisimpiä toimintoja pyörittävät vap-henkilöt, jotka on kokonaan vapautettu asepalvelusta sodan aikana heidän yhteiskunnallisesti merkittävän tehtävänsä takia. Kun olin nöösärinä ammattikoulun jälkeen lennätinlaitoksella, niin työkavereistani kukaan ei ollut käynyt kertaamassa. He olivat kaikki vap-luokassa tai ainakin olisivat siirtyneet siihen 35 täytettyään. Kun itse olin myöhemmin pääsotaharjoituksessa Pääskyvuoressa, tutustuin lennätinlaitoksen insinööriin, joka oli nimetty yhdyshenkilöksi puolustusvoimien suuntaan.
Nyt tulee taas runoa ja proosaa. Yritän lyhentää.
USA:n armeijassa muuten nämä logistiikan ukot ovat huippumiehiä. Nämä ketkä pystyvät ohittamaan byrokratian ja järjestämään tavarat ja ukot sinne missä tarvitaan.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Juuri näin.
Minut komennettiin vielä vanhoilla päivilläni logistiikkakurssille. Yksi luennoitsija sanoi, että amatöörit puhuvat usein taktiikasta ja straetgiasta, mutta ammattilaiset tietävät, että logistiikka on se perusta, jolla kaikki ratkeaa.