Nojoo, pelleillä voi niin monella tapaa. Mutta jos nyt jonkun arkirutiinin haluaa tehdä mahdollisimman mukavasti, vaivattomasti ja turvallisesti, niin siihen kait koko ihmiskunta on aina pyrkinyt. Maksanut osin siitä kyllä hengellänsä, että pisteet siitä. Monesti näkee tuubissa näitä videoita, joissa ihmisille sattuu ja tapahtuu, niin kyllä sitä miettii, että ovatko ne tosiaan niin tyhmiä, kun kerran katastrofin ainekset on niin läsnä, että jokainen tietää ettei siinä hyvin käy. Eikä käy. Mutta kaippa se on sitten jotenkin sen arvoista.Brainwashed kirjoitti: ↑19 Loka 2025, 22:48En tietenkään ehdota mitään toisten vaarantamista taikka vastaavaa minään mihin pyrkiä per se, vaan pikkasen oli tarkoitus vittuilla homppelimaiseksi hyvesignaloinniksi tulkitsemaani postaustasi, siis sille huumorimielessä ja hyvällä tavalla, eli en ole työntämässä mitään nauloja pistorasiaan tms, mutten toisaalta haluaisi homppeloitua, jos sellainen on valinnainen optio.Jäärä kirjoitti: ↑19 Loka 2025, 22:38No keiden kuuluu, keiden ei. Joillakin se on kaiketi nuoruudessa jäänyt kokematta ja pitää sitten keski-iässä kakaroitua ihan huolella. Välillä lapsettaa toki, mutta siihen nyt ei liity mitään kuolemanpelkoa. Oman tai muiden terveyden asettaminen vaakalaudalle pelkästä hölmöilyn ilosta keski-iässä, on jotain sellaista, että valitsen mielummin homppeliuden. Sukulaisetkin arvostaa, etten tapa itseäni minkään hölmöilyn kautta. Mutta jos tekee mieli työntää rautanaulat pistorasiaan, niin ollos hyvä vaan. En kuitenkaan suosittele.Brainwashed kirjoitti: ↑19 Loka 2025, 21:26Sinusta ei ole pelkästään sukeutunut ehta homppeli, vaan keski-ikäinen homppeli, mikä on sitäkin vakavampaa, kun myöhäiseen keski-ikään kuuluu olennaisena osana sellainen tietty kriisvaihe jossa viittä vaille puolen vuosisadan ikäiset setämiehet alkavat hölmöilemään kuin teinit konsanaan, mutta lienet sen vaiheen jo ohittanut, ja sen sijasta kypsä kaikenlaiselle homppeliudelle?Jäärä kirjoitti: ↑19 Loka 2025, 13:36Kyllä tuli eräänäkin talviaamuna otettua takapenkin istuinosa irti, että sai akun irti ja pääsi himasta hakemaan vetreämmän tilalle, että pääsi töihin. En tod. kaipaa sellaista. Nykyautossani arvostan turvallisuutta, hiljaisuutta, varmuutta ja ajomukavuutta. En myöskään tee enää niin kusipäisiä ratkaisuja tieliikenteessä kuin nuorena. Esittämisen aika on ohi. Nykyään arvostan liikenteen sujuvuutta ja pyrin omilla ratkaisullani edistämään niitä. Pahalla kelillä ei ole tarvetta näyttää muille, kuinka rattimies voi vetää sukka konehuoneessa samaan aikaan kun mummoja tulee taivaalta.MooM kirjoitti: ↑19 Loka 2025, 11:37 Tää on aina yhtä hupaisaa, kun keskustelu autoilusta menee sankaritarinoihin siitä, miten kukakin on nuoruudessaan joutunut oppimaan sitä ja tätä, ja miten on selvitty mistäkin. Ja miten ennen sitä osattiin ja nykyisin KPPPT ja wokekin perkele.
Olen minäkin kuivannut Taunuksen virranjakajaa nihkeänkosteana syysaamuna ja yrittänyt saada sitä liikkeelle sohjossa, mutta ei ole kyllä yhtään ikävä.
Joku ajelee tonnin koslalla, koska se vie heidän näkökulmastaan ihan yhtä lailla paikasta a paikkaan b ja jos ei vie, niin rassaaminen tien päällä tai määränpäässä kuuluu asian luonteeseen. Pakko sanoa, että nuoruudessa kävi ihan peikkomainen tuuri, ettei sattunut mitään, koska ratin ja penkin välissä oli kyllä toisinaan reikä päässä. Monesti törmää sellaiseenkin, jossa nämä keski-ikäiset rattimiehet karsastavat kaikkea automatiikkaa ABS jarruista lähtien, kun eihän kunnon rattimiehet sellaisia kotkotuksia tarvitse, ne on vain tiellä kun ajetaan isoa kovaa ja mikään automatiikka ei korvaa kunnon rallikuskia, joita tiellä liikkuvista miehistä kuitenkin 72% edustaa.
![]()
Nuoruuden ajoilta olen tosin kyllä itsekin rauhoittunut melkoisesti, sillee hyvällä tavalla...
![]()
Enkä mä nyt sun autonropaamisia aliarvosta, hyvä ja hyödyllinen taito. Auttanut meikäläisenkin kusesta monesti. Mutta kuten mainisin, niin tiettyjen arkirutiinien helppous on meikäläiselle se juttu. Toisaalta olen tietokoneiden osalta vähän samanlainen, en minä uutta kaupasta tonnilla hakisi, hakisin tonnilla osia ja kasaisin itse ja niitä kyllä jaksan ropata loputtomiin. Mutta ei ne kaupasta koneen ostajat mielestäni homppeleita ole. Vähän hullu pitää olla, että niistä kiinnostuu tälle tasolle asti.
Mitä autoilun kanssa homppelointiin tulee, niin vaihdan sentään renkaat itse, vaikka 100m päässä kr tekisi sen parilla kympillä. Että jos tästä nyt saisi muutaman irtopisteen?