Minun mielestä voi.
Minun mies oli nuorena samaa sarjaa. Ihana tosi!
Pitää ehkä ensin täsmentää mitä komealla tarkoitetaan. Olen kuullut tämmöisenkin sanonnan: "on niin ruma, jotta on oikiastaan komia".
Tuhon kategoriaan sopivat vaikkapa Jason Statham ja Vin Diesel pari heppua mainitakseni.Naturalisti kirjoitti: ↑18 Marras 2025, 11:06Pitää ehkä ensin täsmentää mitä komealla tarkoitetaan. Olen kuullut tämmöisenkin sanonnan: "on niin ruma, jotta on oikiastaan komia".
Joo, kauneus on katsojan silmässä, mikä on monien tekijöiden ja kontekstin kokonaisvaikutelma. Tähän liittyy myös biologinen moninaisuus, mitä ei voi lainsäädännöllä, ideologialla, uskonnollisia dogmeilla, eikä metafyysillä normeilla kieltää.Brainwashed kirjoitti: ↑18 Marras 2025, 11:27Tuhon kategoriaan sopivat vaikkapa Jason Statham ja Vin Diesel pari heppua mainitakseni.Naturalisti kirjoitti: ↑18 Marras 2025, 11:06Pitää ehkä ensin täsmentää mitä komealla tarkoitetaan. Olen kuullut tämmöisenkin sanonnan: "on niin ruma, jotta on oikiastaan komia".
Jean Paul Belmondo vs Alain Delon toimii eräänlaisena yhdistävänä allegoriana esittämällesi sanonnalle. Jean Paul oli karskin, fyysisen maskuliinisuuden perikuva, ja Alain taasen androgyynisen kauneuden ilmentymä, kuitenkin molemmat komeita per se useimpien mielestä.
![]()
Joo kohdallani pätee sanonta: Ei oo rummuuvesta sakotettu, eikä kauneuvesta palakittu...