En ole ymmärtänyt kääntyä BBn kannalle.Vän kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:0260 v olet lukenut kosmologiaa ja mitään et ole ymmärtänyt. Saavutus sekin.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:01 Ja nyt olen maallikko, joka lukee vain populaarikirjallisuutta. Kosmologit ovat lukeneet kosmologiaa vain 10 v ilmassa olevaa matematiikkaa. Minä olen lukenut 60 v kosmologiaa joka ikiseltä kantilta, ja minulla on riittävä peruskoulutus keksijäksi ja filosofiksi kosmologian alalla.
Mihin on unohtunut valehtelu ja mielisairaus ja lähteiden puute ja floodaus eli toistaminen? Toistit, floodasit, vain kompetenssin puutteen ja suuruusharhaisuuden.
Avaruuden rakenne
Re: Avaruuden rakenne
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Höpö höpö. Sinun lukemiset ovat yhdentekeviä ja tieteelliset meriitit täysin olemattomia. Riekkuminen nettipalstoilla ja tajunnavirran julkaisu hörhösivustoilla eivät ole tieteellisiä meriittejä vaikka kuinka uliset.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:01 Ja nyt olen maallikko, joka lukee vain populaarikirjallisuutta. Kosmologit ovat lukeneet kosmologiaa vain 10 v ilmassa olevaa matematiikkaa. Minä olen lukenut 60 v kosmologiaa joka ikiseltä kantilta, ja minulla on riittävä peruskoulutus keksijäksi ja filosofiksi kosmologian alalla.
Äkkiä sinä niistä muistutit. Harmittaako, jos et saa kaikkia haukkuja joka viestiisi? Mitä jos kävisikin niin, että me kaikki sanoisimme vain "joo joo, noin se varmaan on"?Mihin on unohtunut valehtelu ja mielisairaus ja lähteiden puute ja floodaus eli toistaminen?
-
Märkäruuti
- Reactions:
Osui ja upposi.
Olin tekuaikana kuskina, kun haimme poikaporukalla Raunistulasta himmeää ruukkua, eli pimeää pulloa. Miten lie ne ajat jo unohtuneet. Nykyään taitaa löytyä kovempaakin pimeää ainetta kuin Kosken Jorma.
Viimeksi muokannut Märkäruuti, 08 Syys 2024, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teologiassa tieto on hyvin venyvä käsite.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 09:34Näin on.
Voisi myös kysyä aloituksen aiheen mukaan, mitä hyötyä on kosmologian tutkimisesta. Kari Enqvistin mukaan ei mitään, jos hyödyksi ajatellaan vain taloudellisesti hyödynnettäviä löytöjä. Sama pätee moneen muuhun tutkimukseen. Pimeää ainetta tuskin tullaan myymään Kuopion torilla, vaikka se löydettäisiinkin.
Olen niin pitkään kuin muistan kokenut, että tiedolla on itseisarvo. Voi olla, että olen väärässä, mutta sitten olen väärässä hautaan asti ja vielä viisi päivää sen jälkeenkin.
Ei avaruuden pallomaisuutta voi testata. Ja miksi rajattomalla avaruudella olisi edes kokoa? Koko edellyttää jälleen pintaa, johon mittauspiste "kiinnittyy".OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 09:48Ei se ehkä ole pallomainen. Siitä voi aloittaa testauksen. Saadaan halkaisija, koko ym mitattavaa.ID10T kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 08:46Riippumatta mistään jumalista tai ateismista puhut kuitenkin kuin saarnamiesOlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 00:26 Riippumatta mistään jumalista tai ateismista niin avaruus, aika ja materia ovat olemassa todellisuudessa ja ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan. Ne ovat suhteellisia toisiinsa nähden, ja avaruus, jota nyt käsitellään, on pallomainen, suunnattoman suuri, kaiken käsittävä, rajaton ja ulkopuoleton tila.![]()
Miksi rajaton tila olisi pallomainen? Pallomaisuus edellyttää pallon pintaa.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Helposti? Tuosta olen vahvasti eri mieltä.
Tiedätkö Edward Wittenin? Tiedät varmaan, koska ainakin jotkut pitävät häntä nykyajan ansioituneimpana fyysikkona.
Witten on säijeteorian tutkijoiden kärkeä M-teorian luojana. Sen lisäksi hänelle on myönnetty "matematiikan Nobel" eli Fiedlsin mitali, joten hänen täytyy olla matematiikkonakin poikkeuksellisen nerokas. BB herrat eivät ole kieltäneet säijeteorian tutkimusta, mutta vaikka aiheeseeen on satsattu muutama vuosikymmen terävimpiä älyjä enemmän kuin mihinkään fysiikan alaan, ei valmista ole tullut.
Ei se polkupyörällä ajo niin helppoa oo ja uuden fysiikan kehittäminen on vielä vaikeampaa
Viimeksi muokannut Märkäruuti, 08 Syys 2024, 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BBlle kannattaa sanoa vaan, joo joo, noin se varmaan on, ja odottaa rauhassa kuinka tieteen laiva kääntyy, eli artikkeleita tiedelehdissä ja kirjoja ja filosofiaa kosmologiasta.
Minun kirjani ovat jo olemassa.
Minun kirjani ovat jo olemassa.
4D ja Q. Siinä on yksi helppo matematiikka testattavaksi ja kehitettäväksi. Ikuinen aika. Materiana galaksit ja voimat.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:22Helposti? Tuosta olen vahvati eri mieltä.
Tiedätkö Edward Wittenin? Tiedät varmaan, koska ainakin jotkut pitävät häntä nykyajan ansioituneimpana fyysikkona.
Witten on säijeteorian tutkijoiden kärkeä M-teorian luojana. Sen lisäksi hänelle on myönnetty "matematiikan Nobel" eli Fiedlsin mitali, joten hänen täytyy olla matematiikkonakin poikkeuksellisen nerokas. BB herrat eivät ole kieltäneet säijeteorian tutkimusta, mutta vaikka aiheeseeen on satsattu muutama vusikymmen enemmän kuin mihinkään fysiikan alaan, ei valmista ole tullut.
Ei se polkupyörällä ajo niin helppoa oo ja uuden fysiikan kehittäminen on vielä vaikeampaa
Tuo on ihan yhtä paljon matematiikkaa kuin XLPRZ ja F. Tai mikä tahansa muu kirjain- ja numeroyhdistelmä.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:254D ja Q. Siinä on yksi helppo matematiikka testattavaksi ja kehitettäväksi. Ikuinen aika. Materiana galaksit ja voimat.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:22Helposti? Tuosta olen vahvati eri mieltä.
Witten on säijeteorian tutkijoiden kärkeä M-teorian luojana. Sen lisäksi hänelle on myönnetty "matematiikan Nobel" eli Fiedlsin mitali, joten hänen täytyy olla matematiikkonakin poikkeuksellisen nerokas. BB herrat eivät ole kieltäneet säijeteorian tutkimusta, mutta vaikka aiheeseeen on satsattu muutama vusikymmen enemmän kuin mihinkään fysiikan alaan, ei valmista ole tullut.
Miten 4D-koordinaatistossa liikutaan? Entä miten Q liittyy siihen?
-
Märkäruuti
- Reactions:
Saahan sitä köyhäkin haaveilla rikkauksista, mutta kuten Neutroni aiemmin totesi, 4D ei kestä matemaattista tarkastelua, jos tarkoitat neljää tilaulottuvuutta,.
4D ja Q koordinaatistossa, mallissa kaikki suoraviivaiset liikkeet 3Dssa muuttuvat ympyröiksi, soikioiksi ja spiraaliksi, koska sillä on koko ilman reunaa ja ulkopuolta.ID10T kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:28Tuo on ihan yhtä paljon matematiikkaa kuin XLPRZ ja F. Tai mikä tahansa muu kirjain- ja numeroyhdistelmä.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:254D ja Q. Siinä on yksi helppo matematiikka testattavaksi ja kehitettäväksi. Ikuinen aika. Materiana galaksit ja voimat.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:22Helposti? Tuosta olen vahvati eri mieltä.
4D on koordinaatisto, Q on universumin, kaikkeuden, pallomaisen tilan halkaisija, todellisuudessa pisin mahdollinen etäisyys.
Pääasia on mallintaa kaiken käsittävä, ulkopuoleton, rajaton, suunnattoman suuri tila. Sen kokokin tiedetään, vaihteluväli mille se koko asettuu. Absoluuttisen ääretön se ei ole, vaikka ylärajaa ei tiedetä. Alaraja on se kuinka kaukana kauimmaiset galaksit ovat. Se kertaa kaksi, koska se on säteen alaraja.
Kysyttiin yksinkertaista matematiikkaa. Tuo on yksinkertaisin mitä minä keksin. Siitä voi lähteä kehittelemään parempaa.
4D:llä päästään reunasta, pallopinnasta. Q rajaa silti koon. Muodossa voi lähteä pallomaisesta kokeilemaan.
Voisi tuota spiraalia hiukan oikaista. Kun pyörivästä kappaleesta lähtee säteilyä se etenee vinosti koska sillä on lähteen pyörimisestä johtuvaa sivuttaista nopeutta suorannopeuden lisäksi. Esimerkkinä ne mustan aukon navat, pyöreä muoto ja tuo sivuttainen nopeus luo sen kartiomaisen gravitaation heikon paikan josta musta oksentaa syödessään paljon ja räjähtävä tähti sylkäisee purskeet navoiltaan romahtaessaan.
Minun mielestä noin.
Olet väärässä. 4D:llä ei päästä reunasta, pallopinnasta, eikä suoraviivaiset liikkeet muutu ympyröiksi, soikioiksi eikä spiraaliksi.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 20:334D ja Q koordinaatistossa, mallissa kaikki suoraviivaiset liikkeet 3Dssa muuttuvat ympyröiksi, soikioiksi ja spiraaliksi, koska sillä on koko ilman reunaa ja ulkopuolta.ID10T kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:28Tuo on ihan yhtä paljon matematiikkaa kuin XLPRZ ja F. Tai mikä tahansa muu kirjain- ja numeroyhdistelmä.OlliS kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:254D ja Q. Siinä on yksi helppo matematiikka testattavaksi ja kehitettäväksi. Ikuinen aika. Materiana galaksit ja voimat.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 10:22Helposti? Tuosta olen vahvati eri mieltä.
4D on koordinaatisto, Q on universumin, kaikkeuden, pallomaisen tilan halkaisija, todellisuudessa pisin mahdollinen etäisyys.
Pääasia on mallintaa kaiken käsittävä, ulkopuoleton, rajaton, suunnattoman suuri tila. Sen kokokin tiedetään, vaihteluväli mille se koko asettuu. Absoluuttisen ääretön se ei ole, vaikka ylärajaa ei tiedetä. Alaraja on se kuinka kaukana kauimmaiset galaksit ovat. Se kertaa kaksi, koska se on säteen alaraja.
Kysyttiin yksinkertaista matematiikkaa. Tuo on yksinkertaisin mitä minä keksin. Siitä voi lähteä kehittelemään parempaa.
4D:llä päästään reunasta, pallopinnasta. Q rajaa silti koon. Muodossa voi lähteä pallomaisesta kokeilemaan.
Avaruuden kokoa ei tiedetä. Tähän mennessä tarkimmat kolmiomittaukset näyttävät avaruuden olevan äärettömän kokoinen tai ainakin hyvin, hyvin suuri. Jos en ihan väärin muista, alaraja oli jotain 250 miljardia valovuotta ja ylärajaa ei ole.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Olet väärässä. Säteily ei etene vinosti pyörivästäkään kappaleesta, eikä navoilta lähtevät purskeet liity suoranaisesti gravitaation suuruuteen, joka ei navoilla ole merkittävästi pienempi kuin muuallakaan.Goswell kirjoitti: ↑08 Syys 2024, 20:47 Voisi tuota spiraalia hiukan oikaista. Kun pyörivästä kappaleesta lähtee säteilyä se etenee vinosti koska sillä on lähteen pyörimisestä johtuvaa sivuttaista nopeutta suorannopeuden lisäksi. Esimerkkinä ne mustan aukon navat, pyöreä muoto ja tuo sivuttainen nopeus luo sen kartiomaisen gravitaation heikon paikan josta musta oksentaa syödessään paljon ja räjähtävä tähti sylkäisee purskeet navoiltaan romahtaessaan.
Never trust the Government. Fuck the Government.