Muistathan suvaitsevaisuuden.
Torjutko Jeesuksen?
Re: Torjutko Jeesuksen?
Ps.
m1, kuunnellaan vain Hectoria ja opiskellaan vain Marxismi Leninismiä ilman kriittisiä mielipiteitä.......
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Neutroni kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 17:46Sotia haluavat vain pieni äärimmäisen eliitin joukko, jotka yrittävät kasvattaa valtaansa. Verityöt tekevät sotilaat ja sotien uhriksi joutuvat siviilit hyvin harvoin haluavat sotia? Miksi muutaman sotia haluavan herranketkun tahto, että muut sotivat heidän puolestaan, on jumalallesi arvokkaampi asia kuin miljoonien sodista kärsivien tahto olla sotimatta?
En. En pidä siitäkään, jos joku pappi tai piispa estää minua tekemään voimalla jotain tai pakottaa tekemään jotain ikävää omaksi hyväkseen. Mutta se on tavalla tai toisella arkea kaikissa uskonyhteisöissä.Pitäisitkö siitä jos joku kaverisi estäisi sinua voimalla tekemästä jotain joka hänen mielestään on väärin, mutta sinun mielestä mahdollisesti oikein?
Tietenkin voi ja mitään kiistatonta uskonnollisista teksteistä riippumatonta todistusta Raamatussa kuvatun Jeesuksen olemassaolosta ei ole. Uskovat uskovat ja muut eivät.Jeesusta ei voi kiistää lähi-idässä kerran eläneenä fyysisenä ja historiallisena henkilönä.
Mitä tarkoitat? Ei yhteiskunta pakota ketään kumartamaan mitään. Minä tunnen tusinoittain hyvinkin änkyräkonservatiiveja eikä heitä ole mitenkään vainottu tai jahdattu. Jotkut kokevat sen vainona, etteivät saa julistaa vihasaarnojaan vapaasti, usempia ei edes kiinnosta. Miksi sinua kiinnostaa etkä vain elä omaa elämääsi omien sääntöjesi mukaan? Ei yhteiskunta pakota ketään liberaaliuteen. Saat käydä kirkossa, tunnustaa uskoasi, olla kuolemaan asti naimisissa, pukeutua konservatiivisesti ja käydä sen sukupuolen vessassa, johon sinun on lapsena kerrottu kuuluneen. Saat jopa kiistää julkisesti liberaalit näkemykset, kunhan et aloita mitään kohtuutonta vihanjulistusta.Mutta miksi minun tai kaikkien muiden ihmisten pitäisi olla 24/7 modernin liberalismin kumartajia eli arvokorrekteja kansalaisia sanktioiden uhalla eli suhtautua suvaitsevaisesti asioihin joiden suhteen järki sekä tunne on eri mieltä, ellei yhteiskunta olisi määritellyt itseään yhteiskunnaksi jonka kanssa ei saa olla eri mieltä ja kansalaisten pitää kieltää omat fyysisetkin havainnot jos ne eivät mahdollisesti noudata modernin yhteiskunnan arvoliberaalia näkemystä?
Hei
Ei pidä paikkaansa.
Et tunne historiaa tarpeeksi.
Minulla on enemmän todisteita hänen fyysisen olemassaolonsa puolesta kun sinulla hänen olemassa olemattomuuden puolesta etkä voi vedota siihen että vain väite pitää todistaa koska myös väite olemattomuudesta on väite jos on olemassa vastaväite. Se kuuluu loogiseen päättelyketjuun / ajatteluun. Vaikka ei välttämättä miellytä.
Sotia ovat halunneet aina myös kansat jotka ovat valinneet johtajansa.
Unohditko sopivasti johtajat ja kansat, jotka vihaavat uskontoja?
Nyky-yhteiskunnan ns. "suvaitsevaisen" arvomaailman valkopesu sättimällä kaikkia erimielisiä ei onnistu.
Ts. se oli ja on huonoa suvakismia.
Arvoliberalismi mustamaalaa erimielisiä ihmisiä, tasa-arvon vastustajiksi, vihapuhujiksi, jos vain onnistuu, rasisteiksi, erilaisiksi foobikoiksi, saadakseen ansaitsematonta suosiota ihmisiltä päästäkseen valtaan.
Kukaan ei ole koskaan väittänyt, ettei niitä ilmiöitä ole ollut, ole, tai tulisi olemaan, mutta jatkuva 24/7 syyttely riittää enkä kuuntele sitä.
Minä en ole julistanut täällä raamattua. Eikö harmita kun et saa minua kiinni ns. "raamatulla mätkimisestä"? Ainahan voit yrittää vedota ja piiloutua "piilo sitä ja piilo tätä" -argumentin taakse.
Käytän omia opinkappaleitanne ja sanon havainneeni esimerkiksi mikroagressiivisia purkauksia uskovaisia kohtaan. Käytän omia aseitanne vasta argumentointiin. Mutta ilman tavallisille ihmisille vaikeata tieteellistä termistöä, kun tarkoituksenanne on ilmeisesti kuulostaa massojen mielissä jotenkin..... "vakuuttavammalta".
En yleistä ketään tai mitään.
Sinulla on vapaus ajatella sanoa ja tehdä mitä haluat.
Mutta kaikki eivät ole sinun kanssa samaa mieltä koko ajan ihan kaikesta.
Totu siihen.
Hyvää illanjatkoa
Viimeksi muokannut Koo, 05 Tammi 2025, 20:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Me kumpikin vetoamme eri asioihin, samoin historioitsijat ja uskonnolliset johtajat. Jokainen valitsee lopulta itse kenen todisteisiin uskoo. Väite, että Jeesuksen olemassaolo olisi jotenkin kiistattomasti historiallisesti todistettu on siis väärä.Koo kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:18 Ei pidä paikkaansa.
Minulla on enemmän todisteita hänen fyysisen olemassaolonsa puolesta kun sinulla hänen olemassa olemattomuuden puolesta etkä voi vedota siihen että vain väite pitää todistaa koska myös väite olemattomuudesta on väite jos on olemassa vastaväite.
Kansat ovat valinneet johtajansa hyvin lyhyen ajan ja tekevät sen erittäin välillisesti. Rikkaalla eliitillä on kaikissa vaaleissa valtavasti vaikutusvaltaa, kun levittävät valheita kansalle. Sellaisia kansoja ja johtajia, jotka vihaavat uskontoa, ei ole. Jotkut johtajat ovat vain vaihtaneet perinteiset jumalataruja kansan aivopesemiseen käyttävät uskonnot maallisen poliittisen ideologian käyttöön samaan tarkoitukseen.Sotia ovat halunneet aina myös kansat jotka ovat valinneet johtajansa.
Olen tietenkin jo tottunut. En kai täällä muuten kinaisi eri mieltä olevien kanssa. Mistä ihmeestä saat päähäsi epäillä tuollaista itsestäänselvyyttä?Sinulla on vapaus ajatella sanoa ja tehdä mitä haluat.
Totu siihen.
Kuin myös.Hyvää illanjatkoa![]()
Neutroni kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:25Koo. Välihuomautus: Jos fyysisiä todisteita olemassaolon puolesta on enemmän kuin todisteita vastaväitteen eli olemattomuuden puolesta, uskon olemassaoloon enemmän.Koo kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:18 Ei pidä paikkaansa.
Minulla on enemmän todisteita hänen fyysisen olemassaolonsa puolesta kun sinulla hänen olemassa olemattomuuden puolesta etkä voi vedota siihen että vain väite pitää todistaa koska myös väite olemattomuudesta on väite jos on olemassa vastaväite.
Me kumpikin vetoamme eri asioihin, samoin historioitsijat ja uskonnolliset johtajat. Jokainen valitsee lopulta itse kenen todisteisiin uskoo. Väite, että Jeesuksen olemassaolo olisi jotenkin kiistattomasti historiallisesti todistettu on siis väärä.
Kansat ovat valinneet johtajansa hyvin lyhyen ajan ja tekevät sen erittäin välillisesti. Rikkaalla eliitillä on kaikissa vaaleissa valtavasti vaikutusvaltaa, kun levittävät valheita kansalle. Sellaisia kansoja ja johtajia, jotka vihaavat uskontoa, ei ole. Jotkut johtajat ovat vain vaihtaneet perinteiset jumalataruja kansan aivopesemiseen käyttävät uskonnot maallisen poliittisen ideologian käyttöön samaan tarkoitukseen.Sotia ovat halunneet aina myös kansat jotka ovat valinneet johtajansa.
Koo. Välihuomautus:Sinulla on vapaus ajatella sanoa ja tehdä mitä haluat.
Totu siihen.
Ei erimielisyys jossain asiassa automaattisesti tarkoita sinun olleen myös oikeassa.
Olen tietenkin jo tottunut. En kai täällä muuten kinaisi eri mieltä olevien kanssa. Mistä ihmeestä saat päähäsi epäillä tuollaista itsestäänselvyyttä?
Kuin myös.Hyvää illanjatkoa![]()
Ymmärsin sen, että uskot tuollaisia todisteita olevan. Ei minulla ole siihen muuta sanottavaa, kuin että ne todisteet ovat kiistanalaisia, kun kaikki eivät niihin usko. En väittänyt kykeneväni todistamaan sinun uskoa vääräksi, mutta se väittämäsi, että todisteet ovat kiistattomat, on väärä niin kauan kun kaikki eivät usko samoin. Uskonkiistojen aika ei todellakaan ole ohi.
Mutta eikö usko pitäisi Raamatun mukaan olla tunnepohjainen asia eikä fyysisten todisteiden määrällä tai laadulla kilpailua toisin uskovien kanssa?
Olenko väittänyt jossain, että olen oikeassa kaikissa asioissa?Ei erimielisyys jossain asiassa automaattisesti tarkoita sinun olleen myös oikeassa.
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Mutta minun sieluni ja sydämeni todistaa Jeesuksen hyvin olevaiseksi ja todelliseksi.vahva_virtanen kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:56Ei olematonta voi eikä tarvitse todistaa olemattomaksi. Olematon on olematon muutenkin.
Ja todistus on aukoton, kun muutaman kerran ääneen lausuu, että todisesti todisesti näin uskon, joten näin on.Jemina kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 22:28Mutta minun sieluni ja sydämeni todistaa Jeesuksen hyvin olevaiseksi ja todelliseksi.vahva_virtanen kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:56Ei olematonta voi eikä tarvitse todistaa olemattomaksi. Olematon on olematon muutenkin.![]()
Onhan Palestiinassa voinut olla Jeesus-niminen uskonlahkon perustaja. Mitäpä tuosta olemaan mitään mieltä. Uskonlahkoja oli ennen ja on nyt.
Kenen poikia tämä Jeesus oli, on jo kinkkisempi kysymys.
Kenen poikia tämä Jeesus oli, on jo kinkkisempi kysymys.
Se on ollut minulle itselleni todellisuutta jo vuosikymmenten ajan enkä oletakaan, että saisin kommentilleni paljon hyväksyntää täällä.Tauko kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 22:47Ja todistus on aukoton, kun muutaman kerran ääneen lausuu, että todisesti todisesti näin uskon, joten näin on.Jemina kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 22:28Mutta minun sieluni ja sydämeni todistaa Jeesuksen hyvin olevaiseksi ja todelliseksi.vahva_virtanen kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 20:56Ei olematonta voi eikä tarvitse todistaa olemattomaksi. Olematon on olematon muutenkin.![]()
"Evankeliumin sana ristiinnaulitusta Kristuksesta on tämän maailman viisaille hullutus, mutta kutsutuille se on Jumalan voima ja viisaus pelastukseksi. Jumala on valinnut maailman halvat, ettei kukaan kerskaisi."
(1. Korinttolaiskirje 1. Luku)
-
Märkäruuti
- Reactions:
Se todistus riittää, mutta vain sinulle itsellesi.
Eikä ole mahdotonta sekään, että alat jossain vaiheessa elämääsi kyseenalaistamaan uskonoppiasi. Silloin pelkkä tunnetason vakaumus ei enää riitä. Sitä en kuitenkaan sinulle toivo. Elät ilmeisesti aivan tyytyväisenä uskossasi sitä muille pahemmin tuputtamatta ja meitä pakanoita tuomitsematta. Jatka samalla mallilla, niin pääset varmaan kaikkein helpoimmalla.
-
vahva_virtanen
- Reactions:
No kuules, kun minä olen melko tyytyväinen näihin, kuten sanot "tippaleipäaivoihini".vahva_virtanen kirjoitti: ↑05 Tammi 2025, 23:21Naiselle mikä tahansa, esimerkiksi jokin ruumiinosa, todistaa jotain jos naisen tippaleipäaivoissa asiaa riittävän kauan kierrätetään ja pyöritellään.
Seurakunnassani eri tilaisuuksissa käy myös paljon miehiä. Mitkä aivot heillä mielestäsi on?
-
Märkäruuti
- Reactions:
'
Tietääkseni juutalaisen historioitsijan Flavius Josefuksen tekstissä on maininta hyvin UT:n Jeesukseen sopivasta henkilöstä tuolta ajalta. En tiedä muita "todisteita" Raamatun ulkopuolelta. Josefuksen teksteihinkin on suhtauduttu varauksella ja epäilty osia kirjoituksista kristittyjen tekemiksi lisäyksiksi.
Varmaa arkeologista todistetta ei ole ainakaan minun käsittääkseni. Koo varmaan voi valistaa tietämätöntä.