Onko ihmisillä kieli?

HuuHaata
Reactions:

Re: Onko ihmisillä kieli?

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

ID10T kirjoitti: 17 Heinä 2025, 08:52 Kerropa nyt ihan vaikka rautalangasta vääntäen, mitä haittaa Supercellin koodareista on UPM:lle ollut? Nuo firmat kun eivät kilpaile samoista työntekijöistäkään.
Supercellin koodarit ovat luoneet työpaikkoja myös Supercellin ulkopuolelle. Tämä on UPM:lle semihuono juttu, koska tällöin ihmisillä on mahdollisuuksia. UPM:n kannalta olisi paras, että ihmiset tarttuisivat UPM:n ainoana pelastajana ja olisivat valmiita mihin vaan.

Kuten sanottua kaikista estelyistä huolimatta välillä vahingossa voi lirahtaa, vaikka miten pyrittäisiin estämään.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

HuuHaata kirjoitti: 17 Heinä 2025, 08:57
ID10T kirjoitti: 17 Heinä 2025, 08:52 Kerropa nyt ihan vaikka rautalangasta vääntäen, mitä haittaa Supercellin koodareista on UPM:lle ollut? Nuo firmat kun eivät kilpaile samoista työntekijöistäkään.
Supercellin koodarit ovat luoneet työpaikkoja myös Supercellin ulkopuolelle. Tämä on UPM:lle semihuono juttu, koska tällöin ihmisillä on mahdollisuuksia. UPM:n kannalta olisi paras, että ihmiset tarttuisivat UPM:n ainoana pelastajana ja olisivat valmiita mihin vaan.

Kuten sanottua kaikista estelyistä huolimatta välillä vahingossa voi lirahtaa, vaikka miten pyrittäisiin estämään.
Et vieläkään siis tajua, että Supercell palkkaa KOODAREITA, joita ei tarvita UPM:llä ensinkään, koska se ostaa ko. palvelun muilta. Ja koodarin on aika hankala työttömäksi jouduttuaan hakeutua valvomaan paperikonetta. Siihen hommaan pätevöityneitä löytyy kyllä, koska metsäteollisuus on heitä itse pihalle potkinut.
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

ID10T kirjoitti: 17 Heinä 2025, 09:05
HuuHaata kirjoitti: 17 Heinä 2025, 08:57

Et vieläkään siis tajua, että Supercell palkkaa KOODAREITA, joita ei tarvita UPM:llä ensinkään, koska se ostaa ko. palvelun muilta. Ja koodarin on aika hankala työttömäksi jouduttuaan hakeutua valvomaan paperikonetta. Siihen hommaan pätevöityneitä löytyy kyllä, koska metsäteollisuus on heitä itse pihalle potkinut.
Paperikoneen siivoaja voi mennä siivoamaan vaikka toimistoja, tai kahvilaan töihin, jos hyvin menee. Kun huonosti menee saa UPM työntekijän helpommin. Supercellin koodarit ovat kovapalkkaisia ja levittelevät rahojaan ympärilleen. Siis sen minkä levittelevät, kun heillä niin massiivisen pienet tiimit.
Moilanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

HuuHaata kirjoitti: 17 Heinä 2025, 07:54
Moilanen kirjoitti: 17 Heinä 2025, 07:41
HuuHaata kirjoitti: 16 Heinä 2025, 14:40
Moilanen kirjoitti: 16 Heinä 2025, 14:37
HuuHaata kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:08
Neutroni kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:05
Wiesti kirjoitti: 15 Heinä 2025, 13:36 Esitä esimerkkejä, jotka kertovat siitä, kuinka sinä epäonnistut lähes kaikissa yrityksissäsi kommunikoida muiden ihmisten kanssa.
Tämä palsta on täynnä esimerkkejä. Huuhaalla on erittäin erikoinen maailmankuva ja yleinen asenne ihmisiä kohtaan hyvin negatiivinen "minä hyvä ihminen tiedän totuuden ja te pahat ihmiset valehtelette". Uskon helposti sen, että hänen kokemus kommunikoinnin mahdottomuudesta muiden kanssa on hyvin todellinen. Ja kun "minä olen oikeassa ja te väärässä", niin eihän hän näe sitä, että muut ihmiset voivat onnistua kommunikoimaan keskenään.
Valehtelet tuossa todistuksessasi. Myönnän kutakuinkin aina näissäkin keskusteluissa olevani väärässä, tai sanoneeni jonkun osan huonosti, jos niin on. Siitä todisteet löytyy jo tämänkin ketjun alusta.

Minä olen tietyllä tavalla syytön siihen, jos esimerkiksi tiedän ja osaan nähdä miten sanotaan nyt suuryritykset ajattelevat asioista, ja mikä niiden ajatusten vaikutus on. Siis mihin olen syytön on se, että pääosa ihmisistä ei vastaavalla tarkkuudella syy seuraus suhteita näe, ja näin heillä on usein loputon tarve vängätä asioista. Josta itse en edes nauti.
Miksi juuri sinä osaisit nähdä miten suuryritykset ajattelevat. Itse olen päässyt sisältä ja ulkoa lähietäisyydeltä seuraamaan niiden toimintaa. Väite, että ne ideologisista syistä vieroksuisivat kasvua on yksiselitteisesti väärä. Et vain ehkä ole ihan niin superälykäs, kuin itsellesi uskottelet. Itse asiassa luulen että itsepetoksessa on kyse jonkinlaisesta defenssistä.
Suuryritysten osalta kyse ei ole tietenkään mistään ideologiasta, vaan markkinataloudesta. Yrityksen joka tekee vientiin kannattaa pitää maan, jossa tuotanto on talouskasvu alhaalla, jos millään siihen pystyvät.

Kyse on peliteoriasta, jossa erityyppisillä toimijoilla on erilaisia intressejä.
Höpö höpö. Peliteoria ei muutenkaan sovellu tällaiseen ongelmaan. Yritysten intresseissä on pitää tuotantopanosten kustannukset kurissa. Muuten tietenkin kotimaan talouskasvu hyödyttää niitäkin.
Eikä hyödytä. Pelkkää haittaa. Palkkakustannukset nousee, työvoimaa vähemmän saatavilla, ja vielä esimerkiksi metsäsektorilla raaka-ainekulutkin nousee kun muutkin käyttää raaka-ainetta ja hyvin mennessä Virheät suojelee kaiken haaveissaan.

Mitään hyötyä sitävastoin talouskasvusta niille ei ole. Tai hyödyt ovat erittäin marginaalisia. Näissä tietenkin aina esitetään muuta, jotta elostelijat noiden johdoissa saavat poliittisia uudistuksiaan läpi propagandallaan.

Pahat ihmiset kuten Orpon Petteri haluavat tietenkin pitää yllä ikuisia illuusioita, koska he henkilökohtaisesti niistä hyötyvät.
Edelleen höpöä ja kuvaavaa on, että jatkuvasti puhut vain metsäteollisuudessa, vaikka siinäkin menet ohi pointin. Yritysten sijoittumista on tutkittu n. vuosisata. Tuotantopanosten kustannuksella on toki edelleen merkityksensä, eikä esim. Kaivostoimintaa kannata pyörittää, kuin malmiesiintymien kohdalla. Muuten niiden merkitys on jatkuvasti pienentynyt, eikä korkeamman jalostusasteen teollisuudessa palkkakuluilla ole isoa merkitystä sijoittumispäätökseen. Vakaalla liiketoimintaympäristöllä sen sijaan on.
Muutenkaan et osoita mitään mekanismia millä joku UPM manipuloi yhteiskuntaa muka-mieleisekseen. Siksi kait puetkin tämän ideologiseksi kysymykseksi ja kiepautat vielä jonkin metafyysisen mutkan kautta ongelman kieleen.

Lisäyksenä vielä: Komponentit koneisiin ja laitteisiin tulee joka tapauksessa globaaleista markkinoilta ja esim. elektroniikassa niiden osuus valmistuskustannuksista on tyypillisesti 70% luokkaa.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin