Puolustusmenot ja niiden kasvu

AimoJortikka
Reactions:

Re: Puolustusmenot ja niiden kasvu

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Elämänsankari kirjoitti: 23 Loka 2025, 12:47Sitten puhutaan toki myös nettoveronmaksajasta, ihmisistä jotka maksavat tuloistaan veroja enemmän kuin saavat yhteiskunnalta takaisin esim tukina sekä palveluina yms. Suurin osa työssäkäyvistähän ei ole nettoveronmaksajia, karkeasti voi sanoa että 30% itsensä elättävistä on nettoveronmaksajia ja 70% ei. Eli se kuuluisa keskipalkkainen ei ole nettoveronmaksaja.
Näet verot nyt kovin putkinäköisesti?
Onko valtion (progressiivinen) tulovero ainoa vero?
Entäs kunnallisvero? Ennen puhuttiin veroäyristä, se on tasavero. Joskin sekin alkaa vasta tietystä tulosta alkaen mutta silti se on sen ylittävästä tulosta kaikille tasavero, kukaan ei maksa veroa sen alle jäävästä tulosta.
Ja sitten on sähkövero?
Arvonlisävero?
Kiinteistövero?

Mutta jos kaikki verolajit lasketaan yhteen, niin kyllä se edelleen on se kuuluisa keskipalkkainen (keskieläkeläinen) veronmaksaja, joilta suurin osa veroista kerätään? Siellä kun on sen verran iso se lukumäärä.
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11
Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:06 Toisaalta... Miksei kaikki vain lyödä hanskoja tiskiin?

Meni homma miten vain tämä ei tule meidän kannalta päättymään hyvin.

Itse taidan jo luovuttaa.
Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.

8-)
Kun minulle aikoinaan kerroit tuosta arvostukseni sinua kohtaan nousi todella korkealle. Ehkä jokaisen pitäisi olla kaltaisesi.

Olet niin paljon "Off the grid" kuin voi olla. Voisin valistaa sinua mikä nykymaailma on. Luulen että sinun tapauksessasi se on turhaa.

Päätin että jätän digitaalista jalanjälkeä niin vähän kuin voin. Ostan kaiken käteisellä kun voin.

Minulla on todellakin keinoni. Jos tiettyhin tahoihin voi luottaa. Aika harvoin olen nyt liikkeellä normaali käyttöjärjestelmällä tai selaimella. Miksi antaa kaikille tieto mitä teet? En ota enää joka paikkaan "Älypuhelinta" mukaan ja suurimman osan ajasta se onkin kiinni.

Paranoidi? Nykymaaimassa on todellakin syytä olla aika paranoidi. Se tulee luonnostaan sairauteni myötä. Tavallisten ihmisten täytyy omaksua ja opetella se.

Koska haluan kaikkien tietävän tämän nyt tällä hetkellä vain normi käyttis ja selain. Muutoin teidän on mahdoton tietää milloin käyn palstalla.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

AimoJortikka kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:33
Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.
Jos tämä on totta, niin en hirveästi leuhkisi olevani yhteiskunnan tukipylväs nettoveronmaksaja. Taitaa puolet matuistakin olla hyödyllisempiä.
En ole esiintynyt minään "yhteiskunnan tukipylväänä" enkä varsinkaan leuhkinut millään toimillani. Yhteiskunnallinen hyötysuhde yksilötasolla voidaan toki mitata muillakin kuin pelkkillä taloudellisiin lukuihin perustuvilla, sekin on selvää. Itse olen ollut käytännössä nettomaksaja yksilötasolla, eli en ole koskaan henkilökohtaisella tasolla tukeutunut yhteiskunnan tulonsiirroin toteutettaviin sosiaalitukiin, mutta siitä huolimatta olen maksanut kaikenlaisia veroja niin paljon että heikompaa hirvittäisi. Perheeni per se on toki hyötynyt tietyistä lapsiperheille myönnetyistä yhteiskunnallisista eduista, jotka vaimoni on aikoinaan hoitanut, mutta niitäkin niukemmin kuin keskivertolapsiperheet, esim. minä hoidin lapsiani esikouluikään asti jne. En edellä esittämistäni faktoista huolimatta pidä itseäni mitenkään minään parempana enkä toisaalta huonompanakaan yksilönä kuin "naapurini", kunhan totean asian pragmaattisesti kuten se on.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Deimos
Reactions:

Harvinaisen pitkä kirjoitus BW:ltä. Tuon puolen näkee kun on silmästä silmään. Vaikka BW totesikin ettei tarvitse katsoa silmästä silmään.

Tietenkin kun seuraa vaikka minua pakko-oireeni ja muutkin oireeni tulevat esille. Tosin BW ei koskaan tuonut niitä esille. Ehkä oli kohtelias, tai sitten ne eivät häirinneet. Valtaosaa ihmisistä ne häiritsevät. Eli minun täytyy olla jotakin muuta kuin olen. BW:n kanssa tuota tunnetta ei tullut. Ehkä BW onkin siis psykopaatti, mukautuu tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Deimos
Reactions:

No, en tiedä mihin tämä johtaa...

Ehkä en vielä huomenna mene työhaastatteluun.
Liitteet
IMG_20251023_171950~2.jpg
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 18:04 Harvinaisen pitkä kirjoitus BW:ltä. Tuon puolen näkee kun on silmästä silmään. Vaikka BW totesikin ettei tarvitse katsoa silmästä silmään.

Tietenkin kun seuraa vaikka minua pakko-oireeni ja muutkin oireeni tulevat esille. Tosin BW ei koskaan tuonut niitä esille. Ehkä oli kohtelias, tai sitten ne eivät häirinneet. Valtaosaa ihmisistä ne häiritsevät. Eli minun täytyy olla jotakin muuta kuin olen. BW:n kanssa tuota tunnetta ei tullut. Ehkä BW onkin siis psykopaatti, mukautuu tilanteeseen kuin tilanteeseen.
En sentään itseäni psykopaatiksi mieltäisi, mutta antisosiaalisten ominaisuuksieni johdosta olen kyllä varmaan jonkin tason sosiopaatti. Jos 5% populaatiosta käyttäyisivät kuten minä nykyisin teen, niin se ei todellakaan olisi yhteiskunnalle hyväksi, mutta kun on kuitenkin tiettyjä asianhaaroja jotka mielestäni tasapainottavat kokonaistilannetta osaltani, niin en katso olevani yhteiskunnalle haittatekijä per se, kuten esim. manne mustalaiset, kriminaalimatut ja vastaavat mieltämääni paskasakkiin kuuluvat ovat, eli siihen porukkaan kuuluvat jotka toimivat tieten ja tahdoin muita kanssaihmisiään vahingoittaen ja toisten elämää vaikeuttaen.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Deimos
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 18:19
Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 18:04 Harvinaisen pitkä kirjoitus BW:ltä. Tuon puolen näkee kun on silmästä silmään. Vaikka BW totesikin ettei tarvitse katsoa silmästä silmään.

En sentään itseäni psykopaatiksi mieltäisi, mutta antisosiaalisten ominaisuuksieni johdosta olen kyllä varmaan jonkin tason sosiopaatti. Jos 5% populaatiosta käyttäyisivät kuten minä nykyisin teen, niin se ei todellakaan olisi yhteiskunnalle hyväksi, mutta kun on kuitenkin tiettyjä asianhaaroja jotka mielestäni tasapainottavat kokonaistilannetta osaltani, niin en katso olevani yhteiskunnalle haittatekijä per se, kuten esim. manne mustalaiset, kriminaalimatut ja vastaavat mieltämääni paskasakkiin kuuluvat ovat, eli siihen porukkaan kuuluvat jotka toimivat tieten ja tahdoin muita kanssaihmisiään vahingoittaen ja toisten elämää vaikeuttaen.

8-)
Voi olla noinkin. Psykopaatti on varmasti liian vahva sana kohdallasi.

Mutta niin kuin minäkin. Et ole massaa, yksi lampaista. Vain ihmettelen sitä, mutta ymmärrän, Maga sympasiatasi. Et ollut jo ensimmäisellä kohtaamisella silloin Tikkurilassa yhtään mitä odotin. Etkä saunoessasi meillä. Se mitä muut nimimerkit näkevät sinusta täällä on vain varjo. Mutta mitä myös itse haluat pitää yllä.

Olen aika väsynyt. Ihan kaikkeen. Pahoillani siitä. Se ei ole teidän kenenkään syytänne.

En tiedä. En vieläkään tunne sinua tarpeeksi hyvin, BW, että voisin tehdä päätelmiä sinusta. Muut ehkä tekevät ja voivat. Minä en. En pysty näillä tiedoilla tekemään muistakaan nimimerkeistä.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Jos suomalaisia ei tuntisi katutasolla, niin netin välityksellä saattaisi moni ulkomaalainen saada Suomesta väärän kuvan. Että olisivat 30% ihan mongooleja... Näin siis sen takia koska moni suomalainen käyttäytyy netissä ihan eri tavalla mitä on oikeesti.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Deimos
Reactions:

Mutta varokaa mua. Olen lisenssoitu hullu ja mulla on diagnoosi siitä.

Muistan juttuja entisestä Neuvostoliitosta. Hankalat tyypit oli syytä leimata hulluiksi. Sama pätee nyky Venäjällä paitsi jos ikkunat ja parveke ovat huonot.

Eli kenekään ei kannata ottaa mua vakavasti. F25.0 vähintään.

Tietääkö kukaan sisarpalstastamme? Osoite täysin eri mitta samat ketjut. En suosittele käynään. Pelkkä HTTP, ei efes HTTPS. Jos kurkkaatte niin ei normi käyttiksellä eikä selaimella. Voin lähettää kuvankaappauksen. Eli katsokaa tarkkaan millä sivusolla olette. Se sivu on täysin identtinen tämän kanssa. Jäljessä tosin.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 18:52 Mutta varokaa mua. Olen lisenssoitu hullu ja mulla on diagnoosi siitä.

Muistan juttuja entisestä Neuvostoliitosta. Hankalat tyypit oli syytä leimata hulluiksi. Sama pätee nyky Venäjällä paitsi jos ikkunat ja parveke ovat huonot.

Eli kenekään ei kannata ottaa mua vakavasti. F25.0 vähintään.

Tietääkö kukaan sisarpalstastamme? Osoite täysin eri mitta samat ketjut. En suosittele käynään. Pelkkä HTTP, ei efes HTTPS. Jos kurkkaatte niin ei normi käyttiksellä eikä selaimella. Voin lähettää kuvankaappauksen. Eli katsokaa tarkkaan millä sivusolla olette. Se sivu on täysin identtinen tämän kanssa. Jäljessä tosin.
Ylireagoit Deimos - sä et oo hullu vaan ihminen paskassa maailmassa ja luulet että normit tekee hullun maailman poiston eteen enemmän, - ei tee! :D
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Deimos
Reactions:

Aika mennä ja sulkea puhelin.

En halua olla ison veljen valvovan silmän alla koko ajan. Tiedän proseduurin.

Ihmettelen vain. Jos suljet puhelimen ja SIM-kortti on yhä paikoillaan. Puhelimeni on käynnistynyt useaan kertaan yöllä itsestään. Se ei tapahdu ihan kenen tahansa takia. Kyseessä on jo silloin valtioillinen toimija. Ei pelkkä palvelun tarjoaja.

Tietenkin nyt kaikki kertovat että puhelimeni käynnistyy uudestaan vaikka virrat ovat pois päältä. Mä hoidan homman vielä rankemman kautta kuin vain virrat pois päältä. Jokainen tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.

Onneksi valtaosa täällä on terveitä eikä tarvitse välittää noista. Mulla olisi ihan mielenkiintoisia tarinoita mitä mulla on käynyt näiden kanssa

Mutta nykyään, jos haluan että muut tietävät asiani, ja jos en halua niin sittenTails ja Tor. Se on lähtökohta mutta mennään niidenkin edelle. Vainoharhaisuudella ei ole mitään rajoja.
Deimos
Reactions:

Siis haluan positiivisen näytteen. Käytän Tailsia ja Toria. Löytäkää minut. Joka ikinen kerta eri IP. Ei nyt koska olen näkyvässä verkossa ja jokainen näkee missä olen.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 19:12 Aika mennä ja sulkea puhelin.
Tsemppiä Deimos. Olet fiksu tyyppi sairaudestasi huolimatta. Kommenttiesi taso on ollut yli palstan keskiarvon ja niitä on ollut avartavaa lukea. Nostan hattua.
Muuta en osaa sanoa.
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Brainwashed kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:11
Deimos kirjoitti: 23 Loka 2025, 17:06 Toisaalta... Miksei kaikki vain lyödä hanskoja tiskiin?

Meni homma miten vain tämä ei tule meidän kannalta päättymään hyvin.

Itse taidan jo luovuttaa.
Minä luovutin/palautin käytännössä tunkin jo parikymmentä vuotta sitten, ja ihan hyvin menee ajat ja olosuhteet huomioiden. Tehkööt mitä tekevät, katselen sivusta ja tirskahtelen perseilylle silloin kun huvittaa, se touhunsa kun ei juurikaan vaikuta enää niinkään minun olemiseeni.

8-)
Isompi kysymys onkin juuri se, että minkä me tälle muka mahdamme?

Hyvin monet luulevat, että se mahtaminen tapahtuu äänestyskopissa. Ja niinhän asia ei ole. Jos olisi, niin olisiko tilanne edes tämä kuin mikä se nyt on?
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Pattinero kirjoitti: 24 Loka 2025, 05:55 Isompi kysymys onkin juuri se, että minkä me tälle muka mahdamme?

Hyvin monet luulevat, että se mahtaminen tapahtuu äänestyskopissa. Ja niinhän asia ei ole. Jos olisi, niin olisiko tilanne edes tämä kuin mikä se nyt on?
Äänestyskoppi on ns. demokraattisissa maissa hyvä paikka mahtaa, jos tarkoituksena on kaataa nykyinen hallinto. USAn hallinto kaadettiin äänestyskopeissa. Suomeenkin saatiin kaikkien aikojen järjettömin yhden ison puolueen hallitus äänestyskopeissa, joka on tuhonnut maan talouden ja hyvinvoinnin edellytykset ainakin yhden sukupolven ajaksi. Katkeran kansan mahtia ei kannata vähätellä. Se, ettei kansa mahda johtuu vain siitä, että se ei ole tarpeksi katkeraa ja halua mahtaa vielä.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin