Jumala on Jumala. Ihminen on ihminen.MooM kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:48se oli analogia.OlliS kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:34Ei Jumala niitä ole raiskannut. Ihmisillä on vapaa tahto, ja Jumala kostaa niille raiskaajille.MooM kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:30Tämä kuulostaa pedofiililtä, joka hellittelee ja lohduttaa raiskaamaansa lasta.OlliS kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:26Lohduttaisin heitä jo maan päällä ihmeellisesti ja toisin kuivaamaan kyyneleet Paratiisiin.ID10T kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:10Eli nautiskelisit ihmisten kärsimyksistä, kuten jumalakin nyt tekee?OlliS kirjoitti: ↑09 Tammi 2025, 10:06Jos minä olisin Jumala, loisin lasteni kehitykselle juuri tällaisen kehitys paikan kuin maapallo on. Sitten asettuisin divaanille tiputtelemaan viinirypäleitä kurkkuuni ja naureskelemaan ja itkemään ihmisten touhuja välillä valtikkaa nostellen tarpeen mukaan.siili suhonen kirjoitti: ↑08 Tammi 2025, 14:17Tällä haavaa on siis kahta vastakkaista ratkaisuamallia tarjolla teodikea-probleemiin. Sinä toisaalta eliminoisit ihmisen ja toisit maapallolle ruoka-automaatteja? Eläimiä vartenko vai mikä noioden automaattien pointti on? Toisaalta sitten idiot vetäisi maapallon sileäksi, tyhjentäsi meret jakaisi koko pallon tonteiksi ihmisten kesken, eliminoisi petoeläimet ihmistä lukuunottamatta siis ja lämmittäisi sen verran palloa että ihminen ei tuolla tasaisella pinnalla liukastelisi. Minua humanistina ykkösvaihtoehto ei houkuttele
ja kyllä tuo idiotinkin suunitelma aika karmealta kuulostaa. Tässä vaiheessa voidaan kuka se filosofi olikaan lainatakseni että teodikean ongelmaa on ratkennut sillä että jumala on luonut parhaan mahdollisen maailman.
Mites muu jengi? Teidät on valittu jumalaksi. Millaisilla parannuksia maapallon jos kohta universuminkin nykytilaan tekisitte?
Se ristiriita on sen kaikkivaltiuden, pahuuden ja hyvyyden kanssa ja välillä.
Mutta jos maailman hirvittävän pahuuden ja tämän tunnetun ristiriidan takia rupeaa neuvomaan Jumalaa, eli syyttämään häntä, kun itse on se joka ei tiedä kaikkea, niin silloin vaan on epäonnistunut koetuksessa. Oikein on vaan uskoa Jumalaan, vaikka mikä olisi. Koska se on oikein, Jumalan syyttäminen on väärin ja hölmöä. Ei Jumala tee väärin. Jumala tekee aina oikein. Silloinkin kun sallii pahan.
Jumala on hyvä. Tämä on uskovaisen asenne, voi sitä puolustaa tai ei.