En usko sinua. Väität, että keksit sen itsenäisesti, mutta luulen, että olet saanut idean joltakulta muulta. Muistelen kuulleeni vastaavasta teoriasta jo 1970-luvulla, eikä se ollut sinun silloin. Tässä olemme antagonistisesti eri mieltä, eikä asiaa voi todistaa puoleen eikä toiseen.OlliS kirjoitti: ↑07 Huhti 2025, 08:44Minä olen keksinyt Galakseja ja räjähdyksiä teorian itsenäisesti. Suuret keksinnöt usein tehdään yhtä aikaa monessa paikassa, tai ne ovat olleet aikaisemmin marginaalissa, hyljeksittyinä, hylättyinä.ID10T kirjoitti: ↑07 Huhti 2025, 07:58Ja Lewis Carrol keksi multiversumiteorian kirjassaan "Liisan seikkailut ihmemaassa"Vän kirjoitti: ↑07 Huhti 2025, 07:25Kukaan ei muista tuollaisia. Et ole niin tärkeä, että ketään kiinnostaisi tuollainen. Etkä sitä paitsi ole keksinyt sitä, vaan olet lukenut siitä jostain, ja sitten ominut sen omaksi keksinnökseksesi. Esimerkiksi Peter Carroll julkaisi tuollaisen teorian nimellä Hyperspace Cosmology.![]()
Nyt vasta on tämän teorian aika, kun meillä on
1. havainto, animaatio galaksien verkostosta,
2. BB- teoria paikallisten osauniversumien synnystä ja kehityksestä,
3. syvän taivaan kuvat, ja
4. tutkimukset kaukaisimmista galakseista joka puolella taivasta.
Silloin, nyt, kaikki loksahtaa kohdalleen Galakseja ja räjähdyksiä teorialla. Kaukanakin saa näkyä vanhoja galakseja siinä teoriassa. Kaikki havainnot sopivatkin tähän paremmin kuin mihinkään muihin teorioihin. Tämä ennustaa uudet havainnot parhaiten. Tämä sopii jo saavutettuun tietoon. Tämä on teorioista paras tieteellisesti arvioituna. Tässä on eri teoria kaikkeudesta ja eri teoria osauniversumeista, kuten pitää, kun taas muissa ne sekoitetaan, tai pidetään liikaa erillään.
Molemmat teoriat ovat vasta alustavia ja vaikuttavat toisiinsa, kalibroituvat tieteen kehittyessä. Molemmat teoriat kehittyvät ja tarkentuvat vielä.
Ja tämä on vasta fysiikan puoli, sitten tulee vielä elämän puoli ja ihmisen puoli ja henkimaailman ja jumalien puoli, jotka voivat oleellisesti muuttaa asian sekä osien kohdalla että kokonaisuuden kohdalla.
Eli galakseja ja räjähdyksiä teoriassa ei ole vielä mitään Jumalasta sinänsä, vaikka siitä minua aina moititaan. Se on täysin materialistinen teoria.
Galakseja ja räjähdyksiä on todella huono teoria. Se ei vastaa havaintoja eikä tunnettua fysiikkaa. Paikallisia alkuräjähdyksiä ei näy missään eikä niistä näy mitään merkkiäkään. Niitä ei edes tarvita mihinkään, eikä niitä voisi fysiikan mukaan olla olemassa. Itse asiassa galakseja ja räjähdyksiä ei edes ole teoria, vaan kokoelma ristiriitaisia perustelemattomia väitteitä. Minun listallani galakseja ja räjähdyksiä on jopa huonompi kuin Goswellin tai Savorisen teoriat, jotka nekin ovat päättömiä. He sentään yrittävät perustella teoriaansa loogisesti, vaikka epäonnistuvatkin surkeasti.